//
کدخبر: ۴۴۴۸۹۹ //

یامگا در آستانه خداحافظی؟!

استقلال روزهای تلخی را از بابت از دست دادن یکی از موثرترین بازیکنان خودش سپری می‌کند.

یامگا در آستانه خداحافظی؟!
به گزارش فرتاک نیوز،

وقتی آرتور کوین یامگا در جریان تمرین استقلال مصدوم شد و کارش به اتاق عمل کشید، کسی فکر نمی‌کرد قضیه تا این حد جدی باشد ولی به نظر می‌رسد آسیب دیدگی‌های تاریخی و بسیار تلخ مانند یک طلسم گریبانگیر بازیکنان خارجی استقلال می‌شود و پس از پادوانی، حالا ستاره فرانسوی استقلال هم دقیقاً با یک مصدومیت فوق العاده تلخ و بسیار نگران کننده دست و پنجه نرم می‌کند. اتفاقی که می‌تواند حتی به قیمت پایان دوران فوتبال حرفه‌ای این بازیکن خوش اخلاق تمام شود. البته باشگاه استقلال و کادر فنی این تیم هنوز پیرامون این مسئله‌ای به طور صریح واکنش نشان نداده‌اند و قاعدتاً به لحاظ پزشکی نمی‌توان با صراحت همه چیز را قطعی اعلام کرد ولی شواهد نشان می‌دهد که یامگا روزهای سختی را می‌گذراند.

بازگشت با تکنولوژی سلول‌های بنیادی

یامگا هفته گذشته سفری کوتاه به فرانسه داشت و در آنجا با چند چشم پزشک مشورت کرد. از قرار معلوم همه آنها پس از دیدن شکل درمانی انجام شده و نام پزشک معالج این بازیکن به او تاکید کرده‌اند تحت هیچ شرایطی جراحش را عوض نکند چون اقدامات پزشکی و جراحی‌های انجام شده کاملاً دقیق و اصولی بوده است به همین خاطر بهتر است جراحی بعدی هم زیر نظر همین دکتر صورت بگیرد چون در دنیای چشم پزشکی فرد بسیار حاذق و قابل احترامی محسوب می‌شود. روی همین اصل بازیکن فرانسوی استقلال به تهران برگشت و جراحی چهارم را نیز انجام داد. خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که با تداوم معالجات و استفاده از تکنولوژی سلول‌های بنیادین، زمینه برای بهتر شدن چشم آرتور و افزایش میزان بینایی او فراهم می‌آید اما باید منتظر ماند و دید که آیا این اتفاق در نهایت موجب می‌شود که چشم بازیکن استقلال همانند قبل از مصدومیتش بینایی کامل خود را به دست آورد یا اینکه....

احتمال خروج از لیست استقلال

جواد نکونام در مصاحبه خودش با صراحت اعلام کرد یامگا متاسفانه تا پایان فصل نمی‌تواند برای استقلال بازی کند و این واقعیت تلخی است که هواداران باید با آن کنار بیایند. البته نام این بازیکن همچنان در فهرست استقلال قرار دارد ولی اگر پزشکان در معاینات این هفته خودشان به استقلالی‌ها اعلام کنند که نمی‌شود از وجود یامگا استفاده کرد، احتمالاً اسم این بازیکن از لیست خارج می‌شود و تمام مبلغ موجود در قراردادش به او پرداخت خواهد شد اما به جای یامگا، نام جلال الدین ماشاریپوف هافبک ازبکستانی تازه به خدمت گرفته شده وارد فهرست آبی پوشان پایتخت می‌شود.

پایان دوران فوتبال؟

برخی چشم پزشکان که در جریان ماجرای یامگا قرار گرفته و از طریق رسانه‌ها کار را دنبال می‌کنند، معتقدند تا وقتی پرونده پزشکی او را نبینند، نمی‌توانند با صراحت نظر قطعی بدهند ولی با توجه به تعدد جراحی‌های انجام شده و اطلاعاتی که در مورد شکل برخورد با چشم این بازیکن در رسانه‌ها منتشر شده است، احتمال اینکه او دیگر نتواند فوتبال بازی کند و فوتبالیستی حرفه‌ای قلمداد شود کاملاً جدی به نظر می‌رسد چون انجام چهار عمل جراحی در چنین مدت زمان کوتاهی نشان دهنده عمق مصدومیت است و یک فوتبالیست با چنین شرایطی، سخت می‌تواند دوباره به شرایط عادی بازگردد چون حتماً باید دید کامل دو چشم را داشته باشد و اگر دید ۱۰۰ درصدی یامگا تامین نشود، آنگاه او ناخودآگاه نمی‌تواند یک فوتبالیست کامل در داخل زمین باشد و علاوه بر آن اصلاً مشخص نیست که دوباره با کوچک‌ترین برخوردی همان مشکلات قبلی سراغش نیاید. البته مسئولان استقلال این مسئله را قبول ندارند و قاطعانه می‌گویند بدون توجه به شایعات، فقط نظر کادر پزشکی را ملاک قرار می‌دهند و با توجه به اینکه هنوز به آنها گفته نشده دوره فوتبال یامگا چه خواهد شد، شایعه خداحافظی اجباری او از مستطیر سبز را تحت هیچ شرایطی تایید نمی‌کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۴۸۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان