//
کدخبر: ۴۳۱۶۸۹ //

النصر بدون رونالدو هم طبق برنامه پیروز می‌شود/ گل محمدی با خودش چند چند است؟

همانطور که پیش بینی می‌کردیم النصر عربستان در چهار بازی اول خود امتیازات لازم برای صعود را جمع‌آوری کرد و خیلی زودتر از موعد به رونالدو استراحت داد.

النصر بدون رونالدو هم طبق برنامه پیروز می‌شود/ گل محمدی با خودش چند چند است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

روزی که قرعه کشی لیگ قهرمانان برای فصل جدید انجام شد پرسپولیس در گروه مرگ افتاد. از هر گروه در فرمت جدید لیگ قهرمانان تیم اول صعود می‌کند و در میان گروه‌های پنجگانه ۳ تیم دوم که بهترین نتایج را داشته باشند نیز به جمع هشت تیم مرحله بعد می‌رسند. پرسپولیس برای صعود باید رتبه دوم گروه را نشانه گیری کند. نوشتیم که رقیب اصلی برای صعود الدحیل قطر است که همان روزها «کوتینیو» ستاره برزیلی را خرید، بازیکنی که این هفته هر دو گل تیمش مقابل النصر را به ثمر رساند.

طبق قرعه پرسپولیس در اولین قدم باید از النصر عربستان پذیرایی می‌کرد. بزرگی و عظمت اسم «کریس رونالدو» برای مرعوب شدن ما کافی بود! بماند که بعد از ۷ سال یک تیم عربستان به ایران می‌آمد تا دوباره دو کشور پذیرای هم باشند. لیگ عربستان با خرید سوپر استارهای فوتبال جهان در صدر اخبار دنیا قرار داشت و مسلماً این همه ستاره درجه اول برای این خریداری نمی‌شدند که تیم‌های عربستان از گروه بالا نیایند! النصر مطابق سیاست تیم‌های اروپایی بسته شده و مطابق با روش آنها برنامه‌ریزی خواهد کرد. نگاه کنید به کاری که گواردیولا در سیتی می‌کند یا کلوپ در لیورپول، آنها همیشه در چهار بازی اول لیگ قهرمانان اروپا امتیازات لازم را جمع می‌کنند و در یک یا دو بازی آخر به جوانان و ذخیره‌ها میدان می‌دهند تا تجربه لیگ قهرمانان داشته باشند.

 

 

مشخص بود که النصر به دنبال چهار پیروزی در چهاربازی اول و رسیدن به عدد ۱۲ خواهد بود. آنها همزمان در لیگ عربستان و جام حذفی نیز بازی می‌کردند و طبق قانون فوتبال مربییان به ستاره‌های پا به سن گذاشته در چنین شرایطی استراحت می‌دهند. از اول معلوم بود که رونالدو قرار نیست در هر ۶ بازی لیگ قهرمانان بازی کند. همینطور هم شد و النصر در بازی چهارم به او استراحت داد و البته که آنقدر ستاره داشت که خیالش از بابت ۳ امتیاز راحت باشد.

النصر عربستان در چهارمین بازی از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، الدحیل را در دوحه با هت‌تریک تالیسکا و بدون حضور رونالدو با نتیجه ۳ بر ۲ شکست داد تا با چهار برد پی‌درپی، صدرنشین گروه E مسابقات شده و الدحیل عملا حذف شود. کوتینیو هر دو گل الدحیل را به ثمر رساند. پرسپولیس باید ۶ امتیاز ۲ بازی با استقلال تاجیکستان را بگیرد و دو بازی رفت و برگشت با الدحیل کلید صعود این تیم به مرحله بعد است. از قرعه خوب، ما بازی رفت را در قطر برگزار می‌کنیم و در بازی برگشت میزبان در آزادی خواهیم بود. این یعنی فرصت جبران وجود دارد.

 

 

النصر بدون رونالدو هم طبق برنامه پیروز می شود/ گل محمدی با خودش چند چند است؟

پرسپولیس با ۱۲ امتیاز باقیمانده - بدون احتساب دیدار رفت و برگشت با النصر -  می‌تواند به راحتی صعود کند اما از این ۱۲ امتیاز ۲ امتیازش در دوشنبه جا ماند. پرسپولیس بازی اصلی مقابل الدحیل را با گل عالیشاه برد در تهران هم دو گل به استقلال قرمز پوش زد، تنها استقلال دنیا که قرمز می‌پوشد! حالا از حساب و کتاب روز اول یحیی و شاگردانش ۲ امتیاز عقب هستند. آنها  در این مقطع باید ۹ امتیازی می‌بودند اما تنها ۷ امتیاز دارند. اکنون دو بازی باقی مانده، یکی برابر النصر در عربستان و دیگری برابر الدحیل در آزادی، خوشبختانه تیم قطری با یک امتیاز در انتهای جدول عملاً حذف شده و شانسی برای صعود ندارد. این به پرسپولیس کمک می‌کند تا با روحیه بالا ۳ امتیاز خانگی را به حساب واریز کند.

با این حساب قرمزها را ۱۰ امتیازی می‌دانیم. می‌ماند بازی سرنوشت ساز با النصرکه اگر پرسپولیس در عربستان تاریخ سازی کند و النصر را ببرد، خیالش از بابت صعود راحت خواهد شد. حتی به عنوان تیم دوم و اگر یک مساوی هم بگیرد باز شانس زیادی برای صعود خواهد داشت. امیدواریم پرسپولیس و سپاهان دو تیم از سه تیم صعود کننده دوم به مرحله بعد باشند. اما نوبهار همین حالا ۱۰ امتیازی است و دو نماینده ما ۷ امتیاز دارند،  دیگر نماینده ازبکستان یعنی نسف هم ۷ امتیازی است و این رقابت تنگاتنگ کار را برای نمایندگان کشورمان سخت کرده است.

بله فوتبال قابل پیش‌بینی نیست اما مثل هر علم دیگری بر پایه منطق و استدلال استوار است. امید همیشه هست و ما به نمایندگانمان بسیار امیدواریم. انشاالله با ۶ امتیاز باقیمانده هم پرسپولیس بالا می‌رود و هم سپاهان، اگرچه هر دو باید در عربستان مقابل الاتحاد و النصر بازی کنند و هر دو بازی رفت را در ایران واگذار کردند...

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۱۶۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان