//
کدخبر: ۴۲۳۱۹۹ //

زشت و زیبای حضور رونالدو در تهران؛ همه مقصرند به جز شما!

حضور کریستیانو رونالدو در ایران با اتفاق‌های تامل‌برانگیزی همراه شد که در آن مردم کمترین تقصیر را دارند.

زشت و زیبای حضور رونالدو در تهران؛ همه مقصرند به جز شما!
به گزارش فرتاک نیوز،

حضور کریستیانو رونالدو در ایران با اتفاق‌های تامل‌برانگیزی همراه شد که در آن مردم کمترین تقصیر را دارند.

1

رونالدو به ایران می‌آید؛ همین خبر کافی بود تا هرچه به زمان ورود ابرستاره فوتبال جهان به تهران نزدیک می‌شویم، صدر اخبار فوتبالی در کشور را تحت تاثیر خود قرار دهد. از زمانی که پرواز النصری‌ها از ریاض بلند شد و به سمت تهران آمد، می‌توانستیم این شوق را در بخشی از جامعه فوتبال‌دوست حس کنیم. بیش از 8 هزار نفر که عدد عجیبی است، هواپیمای النصر در آسمان را با استفاده از وب‌سایتی که مسیر حرکت هواپیماها را نشان می‌دهد، دنبال می‌کردند. گاف اول اما مربوط به حضور مردم که از دیروز حسابی در فضای مجازی و با نگاه‌های متفاوت به آن پرداخته شده، نبود. گاف اول را در همان فرودگاه باشگاه پرسپولیس داد؛ اینکه به رونالدو هدیه بدهیم و پشت اینکه ما ایرانی‌ها میهمان‌نواز هستیم قایم شویم، نشان از حرفه‌ای نبودن مسئولان باشگاه پرسپولیس داشت؛ حتی اگر فرش ایرانی در دنیا شناخته شده باشد، این حجم از ذوق‌زدگی مدیران پرسپولیس در مواجهه با رونالدو حرفه‌ای نبود. بحث حضور مترجم زن هم یکی از مواردی است که مسئولان باشگاه پرسپولیس باید درمورد آن شفاف‌سازی کنند؛ اینکه آیا مترجم استفاده شده باتوجه به توانایی‌ها و لیاقتش در کنار رونالدو قرار گرفت یا اینکه موارد دیگری در اولویت بوده است!

2

گاف دوم هم در همان فرودگاه اتفاق افتاد؛ مجری شبکه سوم سیما که به فرودگاه فرستاده شده بود، در همان جایی که رونالدو و بازیکنان النصر نشسته بودند، ارتباط زنده برقرار کرد؛ غیر‌حرفه‌ای‌ترین جای ممکن! ارتباط برقرار شد و در حالی‌که یک‌بار یکی از النصری‌ها به مجری مربوطه اخطار داد که کاسه و کوزه‌اش را جمع کند و برود، به اخطار او توجهی نشد و در حالی که مجری داشت صحبت می‌کرد، همان فرد محکم با دستش به دوربین کوبید و ارتباط زنده قطع شد! اینکه یک مجری حرفه‌ای نباشد و رفتارش تحقیر را برای رسانه به همراه بیاورد، خیلی مهم‌تر و نکوهیده‌تر از مردم در خیابان است.

3

مردمی که دنبال اتوبوس رونالدو می‌دوند؛ باشگاه النصر ساعتی پس از حضورشان در تهران، ویدیویی را از استقبال مردم از رونالدو در شبکه‌های اجتماعی‌اش منتشر کرد. برای اینکه متوجه بشویم جمعیتی که برای دیدار با رونالدو رفته بودند، خبط و خطایی نکرده‌اند، فقط کافی است به ویدیوهای حضور این ستاره پرتغالی در سایر کشورهای آسیایی مراجعه کنیم. کمترین کاری که در اکثر کشورها طرفداران رونالدو کرده‌اند، این بود که دوست داشته‌اند او را ببینند و با او عکس بگیرند. اینکه هواداران فوتبال بخواهند دنبال اتوبوس رونالدو بدوند، در هیچ کجای جهان نکوهیده نیست و حتی النصری‌ها در حساب رسمی خود در توئیتر از تیتر «چیزهایی که خریدنی نیست» برای این حرکت مردم ایران استفاده کرده‌اند.

4

مردم مقصر نیستند، آدرس غلط ندهید؛ اینکه شما نتوانید باوجود تمام علاقه‌ای که به رونالدو وجود دارد، فضایی را فراهم کنید که چندصد نفر داخل هتلی که تیم النصر حضور دارد فریاد رونالدو سر ندهند، مقصر آن مدیریت ضعیف است نه مردم علاقه‌مند. ذات خیلی از هواداران نه فقط در بحث حضور رونالدو در ایران، بلکه در مواجهه با سلبریتی‌های سرشناس در همه جای دنیا دیدار و عکس گرفتن است. تفاوتی که وجود دارد این است که مدیریتی حرفه‌ای در بخش‌های مختلف باعث می‌شود که فریم‌های عجیب‌وغریب در آن دیدارها ثبت نشود اما نقش مدیریت ضعیف در حضور رونالدو در ایران در ویدیو و عکس‌هایی که منتشر شده، پررنگ است.

 

 

*پارسا شیرازی‌نژاد

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۳۱۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان