//
کدخبر: ۴۲۲۲۴۴ //

فرصت ایده‌آل یوونتوس برای خلاص شدن از دردسرهای پوگبا

در ماجرای مثبت شدن تست دوپینگ هافبک فرانسوی یوونتوس، نکته‌ای وجود دارد که دست بانوی پیر را برای فسخ یک‌طرفه قرارداد او باز می‌گذارد.

فرصت ایده‌آل یوونتوس برای خلاص شدن از دردسرهای پوگبا
به گزارش فرتاک نیوز،

مثبت شدن نمونه اولیه تست دوپینگ پل پوگبا بیش از آنکه باشگاه یوونتوس را به دردسر بیندازد، برای خود بازیکن گران‌ تمام خواهد شد.

در نمونه‌ای که پس از اولین بازی یوونتوس در فصل جدید سری A از پوگبای نیمکت‌نشین گرفته شد، مقادیر بیش از حد مجاز هورمون تستوسترون مشاهده شد که تأیید آن با بررسی نمونه دوم بازیکن، دوپینگ او را تأیید خواهد کرد.

این اتفاق بازتاب‌های متفاوتی داشته است از جمله ادعاهای مطرح شده از سوی نمایندگان بازیکن فرانسوی که گفته‌اند او بدون هیچ اطلاعی از عوارض مصرف یک دارو باعث شده سطح تستوسترون بدنش بالا برود؛ اما حتی این مورد مانع از مجازات بازیکن نخواهد شد و صرفاً از شدت مجازات او خواهد کاست. در واقع حتی در صورت اثبات ادعای بی‌اطلاعی پوگبا از عوارض تقویت کننده‌ای که ظاهراً در اردوی پیش فصل یوونتوس مصرف کرده، مثبت شدن نمونه دوم او برایش 2 سال محرومیت به همراه خواهد داشت. در غیر اینصورت، مجازات او ممکن است تا 4 سال هم افزایش پیدا کند. طبق اعلام یکی از اعضای کمیسیون مبارزه با دوپینگ فدراسیون فوتبال ایتالیا پوگبا در هر صورت با مجازات محرومیت مواجه خواهد شد.

در این میان اما یک نکته وجود دارد که گناه بازیکن را نابخشودنی‌تر می‌کند و آن تصمیم خودسرانه او برای مصرف داروی تقویتی بدون مشورت با کادر پزشکی باشگاه یوونتوس است. نشریه گاتزتا دلواسپورت ایتالیا در گزارشی نوشته است که پوگبا در حضور مسئولان باشگاه یوونتوس اعتراف کرده که در اردوی پیش فصل این تیم در آمریکآ، یک تقویت کننده ویتامینه را بدون اطلاع به پزشکان تیم مصرف کرده است. این در حالی است که از اوایل قرن بیست‌و‌یکم در پی مثبت شدن تست دوپینگ چند بازیکن شاغل در سری A به دلیل تفاوت معیارهای دوپینگ در ایالات متحده و اروپا، بازیکنان شاغل در کالچو ملزم شدند پیش از مصرف هر دارو یا تقویت کننده آمریکایی، با پزشکان تیم‌ها مشورت کنند تا از متهم شدن به دوپینگ جلوگیری کنند.

به همین دلیل اگر این ادعای گاتزتا مبنی بر مصرف خودسرانه تقویت کننده آمریکایی توسط پوگبا بدون مشورت با پزشکان یوونتوس صحت داشته باشد، دست بانوی پیر برای فسخ یک جانبه قراردادش با هافبک فرانسوی باز خواهد بود که اگر این اتفاق صورت بگیرد نباید تعجب کرد. سابقه بد مصدومیت‌های متوالی پوگبا که در بیش از یک سال از زمان بازگشتش به تورین تنها 8 بازی انجام داده از یک سو و حقوق بالای دریافتی او از سوی دیگر، بیانکونری را برای استفاده از این فرصت برای فسخ هرچه زودتر قرارداد بازیکن وسوسه خواهد کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۲۲۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان