تاریخ انتشار: 1402/04/07 11:24
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خبرداد:
کد خبر: 3647

راه اندازی مرکز تشخیص بیماری های اسب برای نخستین بار در گلستان/دعوت از سرپرست فدراسیون برای سفر به آق قلا و گرگان

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: براین باورم که اهتزاز پرچم‌ پرافتخار جمهوری اسلامی ایران بر بام اندیشه‌ها تنها با ورزش امکان‌پذیر است.
راه اندازی مرکز تشخیص بیماری های اسب برای نخستین بار در گلستان/دعوت از سرپرست فدراسیون برای سفر به آق قلا و گرگان

منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا در بازید از فدراسیون سوارکاری و دیدار با رضا زندی سرپرست این فدراسیون، با بیان اینکه استان گلستان یکی از مراکز مهم پرورش اسب و سوارکاری در ایران است، اظهار داشت: قوم ترکمن با دو چیز زندگی می کنند یکی اسب و دیگری موسیقی است. اینها برای قوم ترکمن تفریح نیست بلکه جزئی مهم و لاینفک از زندگی آنهاست.

وی در ادامه هدف از بازدید از فدراسیون سوارکاری و دیدار با زندی را بررسی وضعیت موجود و ایجاد زمینه مناسب برای تعامل بیشتر به منظور ارتقای جایگاه سوارکاری گلستان عنوان کرد.

نماینده مردم آق قلا و گرگان در مجلس شورای اسلامی همچنین از راه اندازی مرکز تشخیص بیماری های اسب برای نخستین بار در کشور  در استان گلستان خبر داد و از سرپرست فدراسیون سوارکاری خواست تا با سفر به این استان بازدیدی از این مجموعه داشته باشد.

وی از این مرکز به عنوان یک اقدام ملی یاد کرد و گفت : تجهیزات لازم خریداری شده و برای انجام اقدامات بیشتر، از مسوولان فدراسیون سوارکاری درخواست کردیم تا سفری به گرگان و آق قلا داشته باشند و بتوانیم در قالب یک تفاهم نامه به بهترین شکل از این مرکز استفاده کنیم.

منتظری با تاکید بر اینکه اهتمام تمامی مسوولان کسب افتخار و رشد ایران عزیز ماست، گفت : وقتی به دنبال رشد و موفقیت ایران هستیم باید به همه مناطق کشور توجه کنیم و خوشبختانه با سیاست تمرکز زدایی مسوولان کنونی فدراسیون سوارکاری، گام های مهم در این خصوص برداشته شده است.

وی تصریح کرد: در گفت‌وگو با سرپرست فدراسیون سوارکاری، درباره ورزش های رزمی سوارکاری هم  صحبت شد که یکی از رشته های سنتی ماست و قرار شد در خصوص توسعه این رشته در حوزه قهرمانی و حرفه ای، فعالیت‌های بیشتری انجام دهیم.

منتظری گزارش ارائه درباره عملکرد فدراسیون سوارکاری را بسیار مثبت دانست و تاکید کرد: باتوجه به اقدامات صورت گرفته شخصا به آینده فدراسیون بسیار خوشبین هستم.

وی گفت‌: صرفه جویی های انجام شده با بهره گیری از تولیدات  نخبگان علمی و ورزشی کشورمان از جمله نکاتی بود که طرفین به آن تاکید کردند و فدراسیون نیز با ارائه مستندات، اقدامات خوبی را در این راستا به انجام رسانده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود : اگر خواستار افزایش ضریب سلامت در جامعه برای حذف هزینه های بالای درمان هستیم باید پیشگیری کنیم واین مهم تنها با توسعه ورزش امکان پذیر است.

وی اظهار داشت: من به عنوان یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی با افتخار دستاوردهای  فدراسیون سوارکاری را تبیین خواهم کرد چون باور دارم اگر می‌خواهیم پرچم کشورمان بربام اندیشه ها به اهتزاز دراید باید زمینه توسعه ورزش را با تعامل و همکاری فراهم کنیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zpjn2

آخرین اخبار