//
کدخبر: ۴۰۸۲۲۹ //

گاف بزرگ فتح‌الله‌زاده در استقلال؛ ۱۵ میلیارد دیگر برای یک خارجی هدر رفت

عزیزبک آمانوف هافبک طراح ۲۵ ساله فصل قبل استقلال هم به صف طولانی و همیشگی خارجی‌های شاکی از باشگاه‌های ایرانی اضافه شد.

گاف بزرگ فتح‌الله‌زاده در استقلال؛ ۱۵ میلیارد دیگر برای یک خارجی هدر رفت
به گزارش فرتاک نیوز،

آمانوف دو فصل پیش در همان نیم فصلی که به قهرمانی بدون شکست استقلال ختم شد با قراردادی به ارزش یک میلیون دلار و به مدت  ۲.۵ سال آبی پوش شد. بر اساس این قرارداد هافبک بازیساز تیم مجیدی در نیم فصل اول ۲۵۰ هزار دلار و در فصل های دوم و سوم ۳۵۰ و ۴۰۰ هزار دلار دریافت می کرد و البته بر اساس بند فسخ تنها با پرداخت ۷۵۰ هزار دلار اجازه داشت از جمع آبی‌ها جدا شود. مجیدی که به توانمندی این هافبک ازبک باور داشت معتقد بود آبی ها باید این ملی پوش را با قرارداد طولانی مدت جذب کنند.

مبلغ نیم فصل اول قرارداد همچنین بخشی از قرارداد سال دوم و پاداش ها به آمانوف پرداخت شد اما در نیم فصل سال گذشته، دی ماه ۱۴۰۱ پس از تغییرات مدیریتی و در شرایط بحرانی استقلال، هافبک ازبک که مدعی بود مدت ۵ ماه هیچ دریافتی از باشگاه نداشته و در ترکیب تیم ساپینتو هم قرار نمی گیرد خواستار دریافت مطالبات و رضایتنامه خودش با توافق دوجانبه شد.

مدیران وقت استقلال به آمانوف اعلام کردند با بخشیدن کلیه مطالبات خودش رضایتنامه را دریافت کند در غیر اینصورت بر اساس بند فسخ تنها می تواند با پرداخت ۷۵۰ هزار دلار از این باشگاه جدا شود، غافل از اینکه به دلیل عدم پرداخت به موقع دستمزد بازیکن، آمانوف طبق قوانین فیفا با ارسال نوتیس(هشدار فسخ) هم می توانست از استقلال جدا شود و هم مطالبات باقیمانده خودش را از این باشگاه طلب کند.

در نهایت همزمان با غفلت آبی‌ها آمانوف به لیگ ازبکستان بازگشت و با باشگاه نسف قارشی به توافق رسید اما مدیران استقلال همچنان اطمینان داشتند این بازیکن به شکل غیرقانونی جدا شده و در فیفا محکوم می‌شود.

فتح‌الله‌زاده حاضر به صدور ITC هافبک ازبک از طریق فدراسیون فوتبال ایران نشد و طبق روال با درخواست باشگاه نسف قارشی فیفا ITC را صادر کرد تا آمانوف با ثبت قرارداد رسمی به ترکیب تیم جدیدش اضافه شود که اتفاقا بعد از مدت‌ها نیمکت‌نشینی عملکرد موفقی هم در ترکیب این تیم داشت و دوباره به تیم ملی ازبکستان دعوت شد.

حالا آمانوف مانده و ۵۵۰ هزار دلار مبلغ باقیمانده از قرارداد با استقلال که در همین خصوص به فیفا شکایت کرده در حالی که اگر دستمزد هافبک ازبک به موقع پرداخت می شد نه تنها امکان شکایت برای دریافت مبلغ باقیمانده از قراردادش در ۱.۵ سال باقیمانده را نداشت بلکه برای جدایی مجبور بود ۷۵۰ هزار دلار به استقلال پرداخت کند.

البته ذکر این نکته لازم است که عزیزبک آمانوف مستحق دریافت کل مبلغ ۵۵۰ هزار دلار مورد ادعا نیست چرا که در نسف قارچی قرارداد تازه‌ای به ارزش ۲۵۰ هزار دلار به امضا رسانده و در نهایت می‌تواند فاصله قرارداد جدید خودش با قرارداد استقلال و مطالبات فصل قبل خودش از این باشگاه را دریافت کند. در صورتی که باشگاه استقلال با ارائه مستندات لازم به درستی در این پرونده دفاع کند، احتمالا به پرداخت مبلغی کمتر از ۳۰۰ هزار دلار محکوم خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۸۲۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان