//
کدخبر: ۴۰۷۰ //

خریدهای بد و خوب منصوریان

خریدهای بد و خوب منصوریان

به گزارش فرتاک نیوز، علیرضا منصوریان بعد از بازی با استقلال خوزستان به انتقاد از خریدهای استقلال در سال‌های قبل پرداخت و گفت در بعضی سال‌ها مربیان صرفاً خرید کرده‌اند و روی خریدهایشان فکر نکرده‌اند تا بدهی روی دست استقلال باقی بماند. منصوریان در شرایطی از قبلی‌ها انتقاد می‌کند که یک بررسی ساده نشان می‌دهد خود او بدترین خریدها را در سال‌های اخیر داشته است.

خریدهای بد‌

محمدحسین کنعانی‌زادگان؛ طبق آنچه در سازمان لیگ ثبت شده او 950 میلیون تومان گرفت و با استقلال قرارداد بست. از بازی هفته دوم مقابل استقلال خوزستان هم مصدوم شد و تا پایان فصل نمی‌تواند بازی کند.

وریا غفوری؛ قرارداد او هم یک میلیارد و 100 میلیون ثبت شده و امسال عملاً برای استقلال هیچ کاری نکرده است. او بیشتر روزهای فصل قبل را مصدوم بود و وقتی در راه استقلال بود، منتقدان گفتند چرا منصوریان بازیکنی می‌آورد که خریدش ریسک است؟

آرش افشین؛ خرید او هم از جمله خریدهای عجیب منصوریان بود. بازیکنی که در عرض چند فصل تنها دو گل در لیگ برتر زده بود، جذب استقلال شد تا در این تیم احیا شود. قرارداد او 500 میلیون بود و در نهایت نیم‌فصل در استقلال دوام آورد و رفت.

بختیار رحمانی؛ خودش اعتراف کرد قراردادی یک میلیارد و 400 میلیونی با استقلال بست تا عملاً قراردادهای ثبتی این باشگاه در سازمان لیگ را زیر سؤال ببرد. قرارداد بختیار طبق اعلام این سازمان یک میلیارد ثبت شده است! در هر صورت بختیار هم رقم سنگینی گرفت و در نیم‌فصل در حالی که ناکام بود، استقلال را ترک کرد.

فرشید باقری؛ خرید 950 میلیونی استقلال هیچ عایدی برای استقلال نداشت. البته می‌گویند او بازیکن خوبی است ولی معلوم نیست چرا در استقلال نتوانست اصلاً خوب کار کند. خرید او هم روی دست باشگاه ضرر هنگفتی گذاشت.

 

خریدهای خوب‌

کاوه رضایی؛ او بهترین خرید منصوریان بود. البته به کاوه هم انتقادهایی شد ولی در مجموع عملکرد خوبی داشته است. او 6 گل زده و 4 پاس گل هم داده است. این آمار نشان از اثرگذاری بالای او در نتایج استقلال دارد.

علی قربانی‌؛ او هم جزو خریدهای خوب منصوریان بود. قربانی در دقایقی که برای استقلال به میدان رفته، معمولاً خوب بازی کرده ولی سؤال اینجاست چرا منصوریان به او زیاد بازی نمی‌دهد؟

 

مانده‌ها‌

میثم مجیدی و امین حاج‌محمدی دو بازیکنی بودند که منصوریان با حفظ آنها هم خرج روی دست باشگاه گذاشت. او از همان روز اول نشان داد حاج‌محمدی به کارش نمی‌آید. از هفته دوم مقابل استقلال خوزستان هم فهمید میثم مجیدی کارایی ندارد. خیلی‌ها پیش‌بینی می‌کردند نگه داشتن این بازیکنان فقط خرج اضافه برای استقلال است ولی سرمربی آنها را حفظ کرد تا حالا جزو گزینه‌های اصلی جدایی باشند.

 

نکته؛ ناگفته پیداست منصوریان نباید از مربیان و مدیران قبلی انتقاد کند. البته عملکرد قبلی‌ها هم در این زمینه انتقادآمیز بوده است. همین چند سال قبل، استقلال در یک فصل کلی بازیکن گرفت و اکثر آنها را خراب کرد ولی آیا منصوریان که خود چنین عملکردی در جذب بازیکن داشته، می‌تواند به انتقاد از قبلی‌ها بپردازد؟ 5 بازیکنی که منصوریان خرید و به کارش نیامدند، قراردادشان به ارزش 4 میلیارد و 500 میلیون بود که البته بعضی‌هایشان جدا شدند. ماندن مجیدی و حاج‌محمدی هم هزینه یک میلیارد و 800 میلیونی داشت. در واقع این 7 بازیکن روی هم 6 میلیارد و 300 میلیون قرارداد بستند!

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان