//
کدخبر: ۴۰۲۳۸۹ //

اقدام عجیب مورایس در واکنش به قهرمانی پرسپولیس

ژوزه مورایس شب گذشته به آرامی و با احترام در مورد قهرمانی پرسپولیس در این فصل لیگ برتر صحبت کرد.

اقدام عجیب مورایس در واکنش به قهرمانی پرسپولیس
به گزارش فرتاک نیوز،

از همان روزهای ابتدایی حضور ژوزه مورایس در فوتبال ایران و توافق با باشگاه سپاهان بود که علاوه بر کارنامه درخشان و رزومه قابل احترام این سرمربی، رفتار و سبک صحبت کردن او نیز به شدت مورد توجه هواداران فوتبال قرار گرفت. ژوزه مورایس در نشست‌های خبری با آرامش و احترام کامل نسبت به خبرنگاران حضور یافته و از همان ابتدا تلاش کرد رابطه خوبی با ارکان مختلف فوتبال ایران برقرار دارد. مردی باتجربه با لبخندی همیشگی روی لب، طمانینه ای خاص در ادبیات و پاسخ‌هایی مفصل و اغلب توام با احترام و ادب نسبت به رقیب.

این روند تا اواخر لیگ برتر ادامه داشت و علاوه بر سبک بازی هجومی و تماشایی سپاهان، این رفتار ژوزه مورایس تحسین اغلب هواداران فوتبال را برانگیخته بود. حتی او در بین طرفداران تیم‌های رقیب نیز به محبوبیت دست یافت و بیشتر اهالی فوتبال رویکرد مثبتی نسبت به حضور ژوزه مورایس در فوتبال ایران داشتند. اوج رفتار او اما بعد از برتری سپاهان در تهران مقابل پرسپولیس رقم خورد.

اصرار امید نورافکن در میانه میدان برای اضافه شدن ژوزه مورایس به جشن نصفه و نیمه این تیم برای این برتری بزرگ در ضلع جنوبی ورزشگاه آزادی بی اثر ماند و سرمربی پرتغالی اصلا تمایلی به کری خوانی برابر هواداران مغموم رقیب و تیم ناکام پرسپولیس نشان داد.

ژوزه مورایس در نشست خبری بعد از بازی نیز با احترام تمام و کمال در مورد پرسپولیس و این پیروزی بزرگ صحبت کرد و هرگز به خودش اجازه نداد عملکرد حریف را زیر سوال ببرد. اما در هفته‌های پایانی لیگ و به خصوص بعد از دیدار جنجالی سپاهان مقابل تراکتور در تبریز و شکست طلایی پوشان بود که این رویه تا حدی تغییر کرد. البته در آن دیدار حداقل یک پنالتی سپاهان گرفته نشد و شاید با همان تصمیمات بود که نتیجه نهایی لیگ نیز عوض شد.

 

 

گرچه نباید فراموش کرد در برخی مقاطع فصل نیز اشتباهات داوری به سود سپاهان رقم خورده و بر اساس بررسی کارشناسان، آنها نیز از این موارد سود برده اند. اما ژوزه مورایس در هفته‌های پایانی لیگ به عوض شدن ورزشگاه بازی پرسپولیس معترض بوده، به طعنه ادعا داشت آنقدر خوش شانس نیست که برای تیمش پنالتی بگیرند و حتی به حضور مازیار زارع در پرسپولیس در گذشته و همکاری مجتبی حسینی و یحیی گل محمدی نیز اعتراض داشت.

 

 

این رویه با رفتار ژوزه مورایس در ماه‌های ابتدایی حضور در ایران متفاوت بوده و مورد نقد برخی نیز قرار گرفت. اما شب گذشته این سرمربی باتجربه در آخرین ساعات اقامت در ایران برای تماشای تئاتر راهی مرکز شهر شده بود که برای دقایق کوتاهی روبروی دوربین ما قرار گرفت.

ژوزه مورایس از همان برخورد ابتدایی دوباره با لبخند به خواسته ما برای مصاحبه پاسخ داده و البته با مهربانی تاکید کرد خیلی حوصله ای برای صحبت کردن در مورد فوتبال ندارد و ما نیز قول دادیم مصاحبه کوتاه باشد. وقتی سر دو دقیقه بودن گفتگو توافق کردیم، ژوزه مورایس نیز با همان لبخند آماده قرار گرفتن جلوی دوربین شد.

اما سرمربی سپاهان در پاسخ به سوال در مورد شایستگی پرسپولیس برای کسب عنوان قهرمانی، مدعی شد تیمی که اول شده حتما لایق رسیدن به این عنوان بوده و البته او در همان مقطع حرف‌هایش را زد و مردم خودشان مسائل را درک می‌کنند. ژوزه مورایس در بخشی دیگر از صحبت‌های خود به پرسپولیس بابت کسب این موفقیت تبریک گفت و حتی یک کلمه نیز تلاش نکرد عنوان قهرمانی این تیم را زیر سوال ببرد.

ژوزه مورایس تاکید کرد فصل بعد تلاش می‌کند تیمش را بهتر برای حضور در لیگ آماده کند و در مجموع او مانند گذشته با کلام مثبت و محترمانه خود، در مسیر تلطیف فضا تلاش کرد. در واقع او همان جنتلمنی بود که انتظارش را داشتیم. مردی که در تمام طول فصل با احترام نسبت به همه صحبت کرده و رضایت اغلب اهالی فوتبال را نیز به دست آورد. دوست داریم دوباره زودتر شما را در ایران ببینیم و فصل بعد نیز شاهد یک ژوزه مورایس آرام و البته باکیفیت مانند این فصل باشیم.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۲۳۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان