//
کدخبر: ۳۸۴۵۵۹ //

عکس| انقلابی که در پرسپولیس رخ داد/ آمار جالب قرمزهای پایتخت در صدرنشینی

در ۲۰۰ هفته اخیر لیگ برتر ایران، پرسپولیس بیش از صد هفته صدرنشینی را تجربه کرده است.

عکس| انقلابی که در پرسپولیس رخ داد/ آمار جالب قرمزهای پایتخت در صدرنشینی
به گزارش فرتاک نیوز،

تیم پرسپولیس برای سیزدهمین هفته در این فصل، در جایگاه صدر جدول قرار گرفت و البته برای این هفته، جایگاه خود را در خطر دستیابی توسط سپاهان می‌بیند. درصورتی‌که سرخپوشان این هفته مقابل آلومینیوم شکست بخورند و سپاهان حریف خود را شکست دهد، این تیم مورایس خواهد بود که به جایگاه نخست می‌رسد.

نکته جالب این است که پرسپولیس در ۲۰۰ هفته اخیر، بیشترین میزان صدرنشینی را تجربه کرده است. قرمزها در ۷ فصل اخیر، به جز لیگ بیست‌ویکم، در تمام فصول صدرنشینی را تجربه کردند تا با ۱۰۷ هفته صدرنشینی رکوردی استثنایی را از خود به جای بگذارند و در بیشتر از پنجاه‌درصد هفته‌ها در جایگاه نخست لیگ برتر قرار بگیرند.

پرسپولیس تا پیش از ورود برانکو ایوانکوویچ، مدتی طولانی چند هفته متوالی صدرنشینی را تجربه نکرده بود، اما حالا رکورددار حضور در رتبه نخست محسوب می‌شود.

در مجموع ۱۱ تیم توانستند در دویست هفته اخیر، صدرنشین باشند: استقلال، سپاهان، شهرخودرو، گل‌گهر، پارس جنوبی، تراکتور، استقلال خوزستان، سایپا، آلومینییوم و سیاه‌جامگان دیگر تیم‌هایی هستند که حداقل یک هفته در این مدت صدرنشین بودند تا طعم شیرین حضور در رتبه اول را تجربه کنند.

بهترین رکورد پرسپولیس متعلق به لیگ شانزدهم و هفدهم است که شاگردان برانکو ایوانکوویچ ۲۵ هفته در صدر جدول قرار گرفتند و قاطعانه قهرمان لیگ برتر شدند. نکته جالب اینکه استقلال در این فصول نتوانست هرگز به رتبه نخست برسد.

همچنین پرسپولیس در لیگ بیستم با تنها ۱۱ هفته صدرنشینی توانست قهرمانی را کسب کند. این فصل همچنین فصلی بود که بیشترین تعداد تیم قرارگیری در این جایگاه را تجربه کردند و ۵ تیم صدرنشینی را تجربه کردند و در نهایت جام با دستان سیدجلال حسینی و رهبری یحیی گل‌محمدی بالای سر رفت.

عکس| انقلابی که در پرسپولیس رخ داد/ آمار جالب قرمزهای پایتخت در صدرنشینی میزان صدرنشینی تیم‌های لیگ برتر در ۲۰۰ هفته اخیر

به عبارتی، استقلال برای دستیابی به رکورد پرسپولیس، باید سه فصل متوالی صدرنشین لیگ برتر ایران شود تا بالاتر از پرسپولیس، رکورد صدرنشینی را به نام خود بزند.

همچنین پرسپولیس فرصت این را دارد تا در ۱۳ هفته بعدی جایگاه نخست را حفظ کند تا تیم پرستاره یحیی گل‌محمدی، با ۲۶ هفته صدرنشینی، رکورد تیم برانکو را بشکند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبر ورزشی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۴۵۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان