//
کدخبر: ۴۰۱۶۷۵ //

هفت بازیکن خارجی : انقلاب در لیگ برتر

یکی از مهم‌ترین اخباری که رئیس فدراسیون فوتبال صبح امروز به زبان آورد، افزایش سهمیه خرید بازیکنان خارجی توسط تیم‌های لیگ برتری بود.

هفت بازیکن خارجی : انقلاب در لیگ برتر
به گزارش فرتاک نیوز،

درست اواسط لیگ بیست و دوم بود که محمدرضا زنوزی، مالک باشگاه تراکتور با ارسال نامه‌ای که امضای چند مالک یا مدیرعامل باشگاه‌های لیگ برتری را پای برگه می‌دید، درخواست جالب توجهی از فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ فوتبال ایران داشت.

طی این نامه از مراجع تصمیم‌گیر فوتبال ایران خواسته شده بود تا با افرایش سهمیه خرید بازیکن خارجی توسط باشگاه‌های ایرانی به منظور پایین آوردن قیمت بازیکنان داخلی و افزایش بی رویه آن موافقت به عمل آورند.

مسئله‌ای که مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال نیز به آن اشاره و از تصمیم‌گیری هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در این خصوص صحبت کرد. او در این مورد گفت: «سهمیه بازیکن خارجی را برای فصل بعد افزایش می‌دهیم. بازیکنان داخلی قیمتشان فوق‌العاده بالا رفته است و اعدادی می‌گویند که شنیدنش برای ما خوب نیست. هیئت رئیسه تصویب کرده است و به یک عدد قابل توجه می‌رسد. این یکی از راه‌های شکستن قیمت بازیکن است. یک راه دیگر بستن سقف بودجه است. رصد کردن هم راه دیگر است».

با این حال رئیس فدراسیون فوتبال درباره تعداد و چگونگی افزایش خرید بازیکن صحبت دقیقی نکرد و همه چیز را بر عهده هیئت رئیسه فدراسیون گذاشت. تاج که مهمان برنامه ورزشگاه بود، در واکنش به صحبت مجری برنامه که گفت سهمیه خرید ۱+۶ خواهد شد، ترجیح داد سر خود را به نشانه تایید تکان دهد و در ادامه تایید این قانون را باز هم بر عهده رای اعضای هیئت رئیسه گذاشت.

پیش از این شنیده می‌شد که اگر قرار به افزایش سهمیه جذب بازیکنان خارجی باشد، فدراسیون قصد دارد که قانون ۱+۵ را در نظر بگیرد. اما حالا با اظهارات مهدی تاج، شاید جذب ۱+۶ بازیکن به طرح اصلی تبدیل شده باشد. موضوعی که در هر صورت باید به تصویب اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال برای اجرا برسد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۱۶۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان