//
کدخبر: ۳۹۶۰۷۸ //

معمای حضور «دیاباته» در دربی؛ وقت رونمایی از آقای یاغی؟

«یحیی گل‌محمدی» برای چینش خط حمله تیمش به دنبال انتخاب بهترین ترکیب ممکن است.

معمای حضور «دیاباته» در دربی؛ وقت رونمایی از آقای یاغی؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 پرسپولیس در فاز تهاجمی مشکلات متعددی را دارد و نگاهی به آمار و ارقام نشان می‌دهد که در فصل جاری و بعد از جدایی یورگن لوکادیا، مدافعان و البته وینگرهای سرخ‌پوش در تلاش بودند تا بتوانند فقدان این مهاجم هلندی را در ترکیب تیم‌شان پر کنند و با وجود در اختیار داشتن بازیکنانی مثل مهدی عبدی، عیسی آل‌کثیر، شیخ دیاباته و لیاندرو پریرا به عنوان مهاجمانی تخصصی، خط حمله پرسپولیس در لیگ بیست‌ودوم مشکلات عدیده‌ای را داشته و دارد.

یحیی گل‌محمدی در آستانه دربی پایتخت به دنبال انتخاب بهترین ترکیب برای چینش خط حمله تیمش است؛ آن‌هم در شرایطی که گل‌محمدی هفته گذشته در کرمان از یک آرایش جدید در تیمش پرده برداشت و سرخ‌پوشان با سیستم 3-3-4 و با حضور مهدی عبدی در نوک خط حمله مقابل مس به میدان رفتند که توانستند نمایش خوبی داشته باشند و بردی 3 گل را کسب کردند. این برتری 3 گله در حالی به‌دست آمد که در جریان نیمه دوم خط حمله پرسپولیس دستخوش تغییر شد و سرخ‌ها به آرایش 2-4-4 بازگشتند.

خیال راحت «عبدی» برای حضور در دربی صدم

مهدی عبدی فصل پرماجرایی را می‌گذراند و بعد از گذر از روزهای نیمکت‌نشینی به نظر می‌رسد که مجدداً مهاجم جوان سرخ‌پوشان پایتخت توانسته به روزهای اوج خود بازگردد. عبدی در 3 بازی اخیر پرسپولیس مهاجم اصلی تیمش بوده و توانسته عملکرد خوبی داشته باشد. او در مصاف با مس رفسنجان و در صحنه ثبت گل برتری تیمش، پنالتی جنجالی را به سود سرخ‌پوشان پایتخت گرفت و در بازی مقابل ملوان بندرانزلی هم نقش‌آفرین در پیروزی 3 گله تیمش بود و گل ساخت.

عبدی در مصاف اخیر با مس کرمان هم موفق به کسب پنالتی برای پرسپولیس شد تا با کارنامه‌ای پربار، شایستگی‌های خود را به یحیی گل‌محمدی برای حضور در خط حمله سرخ‌پوشان پایتخت نشان بدهد. به نظر می‌رسد که گل‌محمدی برای دربی به سراغ سیستم 2 مهاجمه برود که در این صورت، جایگاه مهدی عبدی در نوک خط حمله پرسپولیس تضمین‌شده است و باید دید چه کسی زوج او در خط حمله سرخ‌ها خواهد شد.

دستِ باز «یحیی» برای استراتژی‌های مختلف

لیاندرو پریرا، عیسی آل‌کثیر و شیخ دیاباته مهاجمان تخصصی در دسترس کادرفنی پرسپولیس هستند و به این فهرست می‌توان نام محمد عمری را هم اضافه کرد. پریرا و آل‌کثیر در بازی گذشته مقابل مس کرمان به عنوان یار جانشین به ترکیب تیم‌شان اضافه شدند که فرصت‌سوزی‌های عجیبی داشتند اما یحیی گل‌محمدی روی شیخ دیاباته ریسک نکرد تا این مهاجم بلندقامت بدون انجام مسابقه و با استراحت کامل آماده حضور در دربی پایتخت شود.

دیاباته در دوره حضورش در استقلال موفق نشد در دربی پایتخت عملکرد خوبی داشته باشد اما حالا امید دارد که در مسابقه پیش‌روی بتواند معادلات را تغییر بدهد و در خط حمله پرسپولیس حضور پیدا کند. شیخ دیاباته آخرین‌بار در لیگ برتر، در هفته بیستم و در مصاف با هوادار در ترکیب اولیه تیمش قرار گرفته و حالا برای مسابقه دربی، شرایط مبهمی دارد و این احتمال وجود دارد که مهاجم مالیایی سرخ‌پوشان به سورپرایز ویژه گل‌محمدی در دربی تبدیل شود.

مهاجم بلندقامت پرسپولیس روز گذشته در جریان بازی تدارکاتی مقابل سایپا تهران برای تیمش به میدان رفت و توانست تک گل پیروزی‌بخش شاگردان یحیی گل‌محمدی را بزند و نمایش خوب دیاباته مقابل سایپا باعث شده تا یحیی گل‌محمدی با توجه به آمادگی بالای مهاجم تیمش، استفاده از او را در مصاف تیم سابقش در اولویت قرار بدهد. 

یحیی گل‌محمدی در صورت تصمیم به عدم استفاده از مهاجمان تخصصی در خط حمله تیمش می‌تواند به سراغ محمد عمری برود. البته که عمری فعلاً به دلیل مصدومیت در تمرینات تیم پرسپولیس حضور ندارد تا شرایطی مبهم برای مسابقه دربی داشته باشد اما در صورت رفع مصدومیت، احتمال حضور زوج محمد عمری و مهدی عبدی هم در مصاف سرخابی‌های پایتخت دور از ذهن نیست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۶۰۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان