//
کدخبر: ۳۸۹۹۹۶ //

مرفاوی: صدرنشینی در گروه مرگ به تیم ما اعتمادبه‌نفس داد/ بازی با عراق یک پله برای صعود به جام جهانی است

سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران تأکید کرد، اینکه تیمش در گروه مرگ مسابقات جام ملت‌های آسیا صدرنشین شده، به شاگردان او اعتمادبه‌نفس داده است.

مرفاوی: صدرنشینی در گروه مرگ به تیم ما اعتمادبه‌نفس داد/ بازی با عراق یک پله برای صعود به جام جهانی است
به گزارش فرتاک نیوز،

صمد مرفاوی در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال جوانان ایران مقابل عراق در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات فوتبال جام ملت‌های زیر 20 سال آسیا اظهار داشت: بازی در این مرحله از مسابقات با توجه به اینکه حذفی است، حساسیت خاص خودش را دارد. ما در دور مقدماتی در یک گروه سخت و دشوار حضور داشتیم و موفق به صعود شدیم. خدا را شکر از آن گروه سخت به‌عنوان صدرنشین صعود کردیم.

وی در ادامه به دشواری کار تیمش در مصاف با عراق اشاره کرد و گفت: این بازی هم برای ما سخت است و هم برای تیم عراق. قطعاً مسابقه فردا حساسیت خاص خود را دارد و ما سعی می‌کنیم با تمرکز و انگیزه بالا وارد زمین شویم و به نتیجه مدنظر خود دست پیدا کنیم.

سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران در مورد شناخت عماد رضا سرمربی تیم فوتبال جوانان عراق از فوتبال ایران و تأثیری که این مسئله روی بازی فردای دو تیم خواهد داشت، یادآور شد: عماد رضا سال‌ها در فوتبال ایران بازی کرده است و اتفاقاً در فوتبال ایران بازیکنی حرفه‌ای و فوق‌العاده بود. من او را به خوبی می‌شناسم، فوتبال عراق را هم به خوبی می‌شناسم. از زمانی که مرحوم احمد راضی در تیم ملی عراق بازی می‌کرد، این تیم را می‌شناسم، حتی از زمانی که عدنان درجال رئیس فعلی فدراسیون فوتبال عراق در این تیم بازی می‌کرد.

مرفاوی خاطر نشان کرد: ما از قدیم بارها با فوتبال عراق رو در رو شدیم و شناخت خوبی از هم داریم. همانطور که ما از آنها شناخت داریم، آنها نیز ما را می‌شناسند. امیدوارم در بازی فردا آن تیمی که استحقاق رسیدن به پیروزی را دارد و بهتر بازی می‌کند، در نهایت به پیروزی دست پیدا کند.

وی ارزیابی خود از تیم ملی عراق را اینطور بیان کرد: تیمی که از مرحله گروهی صعود کرده، حتماً شایستگی لازم را داشته است. چنین تیمی بدون شک از نظر فنی توانمند است. ارزیابی ما از عراق یک تیم خوب و توانمند است و برای بازی به این مهمی نگاه فنی خود را خواهیم داشت، با توجه به آنالیز فنی که از این تیم داشته‌ایم. قطعاً عراقی‌ها هم با شناخت و آنالیز فنی ما به میدان خواهند آمد. باید در چنین مسابقاتی سعی کنیم از فرصت‌های خود بهترین استفاده را ببریم.

سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران با یادآوری اینکه تیمش از گروه مرگ مسابقات صعود کرده است، گفت: ما در گروهی حضور داشتیم که قطر، استرالیا و ویتنام حضور داشتند، ویتنامی که شایسته صعود بود. از گروه ما تیم شش امتیازی صعود نکرده است، این نشان می‌دهد گروه‌مان گروه مرگ بوده است. از گروه‌های دیگر تیم‌های چهار امتیازی صعود کردند، اما از گروه ما تیم شش امتیازی صعود نکرده است، این نشان‌دهنده کیفیت بالای گروه ماست.

مرفاوی ادامه داد: ما یک پروسه را از مرحله گروهی شروع کردیم و بازی‌های سنگینی بود. آن بازی‌های سنگین انسجام تیمی ما را بالا برد و به تیم ما اعتمادبه‌نفس داده است که قطعاً می‌تواند مثمرثمر باشد.

وی در واکنش به طرح این موضوع که پیروزی در بازی مقابل عراق تیمش را به جام جهانی می‌رساند، خاطر نشان کرد: ما باید این بازی را ببریم. طی یک مسیر سختی‌های خاص خودش را دارد. ما بازی‌های سختی را در مرحله گروهی پشت سر گذاشتیم و الان باید در مرحله حذفی بازی کنیم که بازی در این مرحله هم دشواری خاص خود را دارد. نه ما، بلکه دیگر تیم‌ها هم برنامه‌ریزی خاصی برای بازی‌های این مرحله خواهند داشت. بازی با عراق یک پله است که ما را به جام جهانی می‌رساند. این مسئله هم برای من روشن است و هم برای بازیکنانم. قطعاً چنین مسئله‌ای برای تیم‌های دیگر هم هست و همه ما تلاش می‌کنیم به نحواحسن این مرحله را بگذرانیم و به جام جهانی صعود کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۹۹۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان