//
کدخبر: ۳۸۸۷۰۴ //
آخرین مذاکرات با فدراسیون و کنفدراسیون؛

شاید دویست میلیارد این هفته در حساب پرسپولیس!

مهدی تاج به مدیران باشگاه پرسپولیس اعلام کرده که احتمال دارد این هفته پاداش 3.4 میلیون دلاری این باشگاه از کنفدراسیون فوتبال آسیا آزاد شود.

شاید دویست میلیارد این هفته در حساب پرسپولیس!
به گزارش فرتاک نیوز،

بعد از گذشت نزدیک به سه سال از فینال 2020 لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس هنوز نتوانسته پاداش آسیایی خود بابت صعود به فینال این رقابت‌ها را کسب کند. قرمزها در دوره بعدی لیگ قهرمانان نیز چیزی حدود 700 هزار دلار پاداش به دست آوردند، اما این رقم نیز باتوجه به تحریم‌های بانکی در حساب کنفدراسیون فوتبال آسیا بلوکه شده است.

ای اف سی در بخش 11 اساس‌نامه خود به صراحت عنوان کرده: «هرگونه پرداخت مالی که توسط AFC انجام شود، تابع کلیه قوانین، مقررات، دستورات، آیین‌نامه‌ها و تحریم‌های بین‌المللی خواهد بود.» به این ترتیب پاداش باشگاه پرسپولیس نیز در حساب ای‌اف‌سی قرار دارد، اما اخیرا امید جدیدی در ساختمان باشگاه پرسپولیس به وجود آمده است.

پس از مجمع سالیانه اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا که با انتخاب مجدد شیخ سلمان به ریاست و مهدی تاج به نایب رئیسی ای‌اف‌سی همراه بود، رئیس فدراسیون ایران به مدیران باشگاه پرسپولیس خبر داده که مذاکرات مثبتی را با شیخ سلمان برای آزادسازی پاداش باشگاه‌های ایرانی انجام داده که در این بین باتوجه به سهم بیشتر پرسپولیس، قرمزها از این خبر خوشحال‌تر از بقیه خواهند بود.

 
1807315 ای‌اف‌سی با اعلام پایبندی خود به تحریم‌های بین‌المللی، برای سه سال پاداش تیم‌های ایرانی را در حساب خود بلوکه کرده است.

پرسپولیس به صورت دقیق 2.7 میلیون دلار بابت فصل صعود به فینال و 600 هزار دلار بابت صعود به یک چهارم نهایی از ای‌اف‌سی طلب دارد که البته این رقم با پرداخت جرایم احتمالی به باشگاه سرخپوش پایتخت پرداخت خواهد شد که در مجموع رقمی در حدود 3.3 میلیون دلار خواهد بود که معادل ریالی 190 میلیارد تومان در بازار آزاد است که البته این رقم هفته گذشته تا دویست میلیارد هم بالا رفته بود.

نکته جالب اینکه در زمان حصول این جایزه بزرگ، قرمزها معادل حدود دو میلیون دلار به برانکو ایوانکوویچ و گابریل کالدرون بدهکار بودند، اما باتوجه به تحریم این پاداش، قرمزها از راه‌های دیگری توانستند بدهی به دو سرمربی خارجی و پیشین خود را پرداخت کنند. همچنین سال گذشته این امید وجود داشت که با دریافت پاداش، سایر بدهی باشگاه پرداخت شود.

در این مدت حتی باشگاه پرسپولیس در زمان مجید صدری، باتوجه به قوانین داخلی، معادل ریالی این تحریم را به عنوان قرض از نهادهای مختلف دریافت کرد تا بدهی خود را پرداخت کند، اما با درآمد بورسی، بدهی نهادهای داخلی هم پرداخت شد، اما پاداش ای‌اف‌سی وصول نشد.

حالا و در شرایطی که مشخص نیست مهدی تاج بر چه اساسی وعده خود را به رضا درویش داده، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس نیز به شدت امیدوار است که در روزهای آینده خبر خوش از کوالالامپور به تهران برسد. پرسپولیس حالا هیچ بدهی بزرگی ندارد و پرونده رادوشویچ نیز با اقساط 200 هزار دلاری پیش می‌رود و دریافت این رقم قرمزها را در موقعیتی رویایی قرار خواهد داد.

1807316 پرسپولیس بیشترین پاداش را از لیگ قهرمانان 2021 در بین تیم‌های ایرانی دارد. البته بخشی از این رقم برای هزینه سفر به هند و تاجیکستان دریافت شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ورزش3
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۸۷۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان