//
کدخبر: ۳۸۸۳۳۹ //

سرمربی روسیه زیر میز بازی با ایران زد؟/ هیچ چیز قطعی نیست؛ همچنان منتظر توافق هستیم!

سرمربی تیم ملی فوتبال روسیه می‌گوید برگزاری بازی تدارکاتی با تیم ملی ایران قطعی نیست و این روزها ممکن است هر اتفاقی رخ بدهد!

سرمربی روسیه زیر میز بازی با ایران زد؟/ هیچ چیز قطعی نیست؛ همچنان منتظر توافق هستیم!
به گزارش فرتاک نیوز،

چندی پیش بود که در پی سفر وزیر ورزش روسیه به ایران و توافق فدراسیون‌های فوتبال دو کشور مقرر شد تیم ملی ایران روز سوم فروردین ۱۴۰۲ در دیداری تدارکاتی به مصاف روسیه برود.

ورزش روسیه و به ویژه تیم ملی فوتبال این کشور از زمان حمله نظامی به اوکراین، از مسابقات و رویدادهای بین المللی حذف شد و این تیم حتی شانس حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را از دست داد.

به این ترتیب روس‌ها به دنبال زنده نگه داشتن آخرین برنامه‌ها و امیدهای آماده سازی خود بودند و در ماه‌های گذشته با تیم‌هایی چون ازبکستان و تاجیکستان دیدار کردند؛ مسابقاتی که به هیچ وجه سرمربی این تیم و هواداران روسی را از نظر کیفیت فنی راضی نمی‌کرد.

بحث برگزاری بازی با ایران برای روس‌ها از این جهت مهم است که علاوه بر یک آزمایش جدی برای سنجش کیفیت تیم و آماده سازی قدرتمند، به قول رئیس افتخاری فدراسیون روسیه می‌تواند از نظر تبلیغات و بازگشت اعتبار هم به این کشور کمک کند.

روز گذشته هم امیرمهدی علوی مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در گفتگو با خبرگزاری ریانووستی روسیه تایید کرد که این بازی روز سوم فروردین برگزار می‌شود. همچنین رسانه‌های این کشور به نقل از فدراسیون روسیه خبر دادند که برگزاری بازی در ایران قطعی است.

با این حال «والری کارپین» سرمربی تیم ملی روسیه همچنان نسبت به انجام مسابقه دوستانه با ایران نگرش منفی دارد و آن را قطعی و نهایی نمی‌داند.

کارپین امروز دوشنبه در آخرین مصاحبه خود تاکید کرد که واکنشی نسبت به خبر اعلام بازی تدارکاتی با ایران نداشته چون اعتقاد دارد هنوز بر سر همه چیز توافق صورت نگرفته است! این مربی همچنین اعلام کرد که تیم ملی ایران را در جام جهانی دنبال نکرده است.

بخشی از گفتگوی کارپین درباره بازی با تیم ملی ایران در ادامه می‌آید:

* روز یکشنبه فدراسیون فوتبال روسیه اعلام کرد که برای برگزاری بازی با ایران در تهران به توافق رسیده است. واکنش شما به این خبر چه بود، آیا از اینکه حداقل یک تیم حاضر به بازی شد، راضی و خوشحال هستید؟

- اصلاً واکنشی نداشتم. ما می‌دانستیم که صحبت‌هایی در جریان است و به احتمال زیاد یک بازی برگزار می‌شود. اما این هنوز قطعی نیست. بنابراین از قبل خوشحال نمی‌شوم.

* فکر می‌کنید این بار ماهی از قلاب بیافتد؟

- این روزها هر چیزی ممکن است اتفاق بیافتد. علاوه بر این، هنوز بر سر همه چیز توافق نشده است.

* اولین مسابقه، حداقل روی کاغذ، از قبل مشخص است. هنوز منتظر بازی در ماه مارس هستید؟

- ما منتظریم.

* دوست دارید کجا بازی کنید؟

- هرکجا که بشود؛ البته در روسیه با حضور هواداران ایده آل است. اما ما در یک دنیای کامل و نرمال زندگی نمی‌کنیم، درست است؟

* در عین حال، شما بارها گفته‌اید ما فرصتی برای انتخاب نداریم...

- بله ولی در حالت ایده آل، من چیزهای دیگر را دوست دارم و اینکه ما از بازی کردن محروم نباشیم. اما صحبت در مورد آنچه فایده‌ای دارد؟ همینی است که هست.

* از عملکرد تیم ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ چه خاطره‌ای دارید؟

-چیزی یادم نمی‌آید. من بازی‌های این تیم را تماشا و دنبال نکردم. ضمن اینکه باید صبر کنیم تا برگزاری مسابقه تایید شود. تا الان چه چیزی داریم؟ فدراسیون‌ها جزئیات را نهایی کرده و به توافق می رسند. بنابراین هیچ چیز نهایی و قطعی نیست.

* آیا فدراسیون فوتبال در مورد بازی با باشگاه‌های برزیلی با شما صحبت کرد؟

- بله، چنین صحبتی صورت گرفت. اما باز هم در حالت ایده آل دوست دارم با تیم‌های ملی بازی کنم. با این حال اگر هنوز فرصت بازی با تیم‌های قوی وجود داشته باشد، بهتر است. ما همیشه بهترین‌ها را می‌خواهیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبر ورزشی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۸۳۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان