//
کدخبر: ۳۸۳۳۶۱ //

اشتباه داوری بزرگ هفته تایید شد/ رییس کمیته داوران: عذرخواهی می‌کنم!

رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با تایید اشتباه داور در بازی نساجی - مس رفسنجان تاکید کرد که داوران با اشتباه تاثیرگذار جریمه خواهند شد.

اشتباه داوری بزرگ هفته تایید شد/ رییس کمیته داوران: عذرخواهی می‌کنم!
به گزارش فرتاک نیوز،

خداداد افشاریان رییس کمیته داوران و عضو هیات رییسه فدراسیون درباره اتفاقات داوری مسابقات داوری هفته شانزدهم لیگ برتر به نکاتی اشاره کرد.

افشاریان در ابتدا گفت: بی تردید کمیته داوران و فدراسیون فوتبال با وسواس دو چندانی نسبت به آماده سازی داوران و قضاوت آنها متمرکز است. با برگزاری دوره دانش افزایی نیم فصل، داوران لیگ با پشت سر گذاشتن تست آمادگی جسمانی و همچنین تحلیل بازی‌های دور رفت وارد مسابقات نیم فصل دوم شدند.

رییس کمیته داوران افزود: متاسفانه در بازی‌های هفته قبل اشتباهات داوری در بازی مس رفسنجان و نساجی مازندران رخ داد، به طوری که نتیجه بازی با رفتار داوران تغییر کرد. شخصا بیشترین ناراحتی را از هر اشتباه تاثیرگذار دارم. هر داوری در هر بازی در نیم فصل دوم اشتباهی تاثیرگذار داشته باشد جریمه خواهد شد و با هیچ داوری در هیچ سطحی مماشات وجود ندارد.

عضو هیات رییسه فدراسیون ادامه داد: در بقیه بازی‌ها مانند دیدار هوادار و آلومینیوم اراک نیز داور یک پنالتی به نفع تیم هوادار گرفته است که البته داخل و یا بیرون بودن آن از محوطه جریمه به سختی قابل تحلیل است و حق را به داور می دهیم.

افشاریان یادآور شد: در بازی تراکتور و گل گهر سیرجان با ادعای تیم تراکتور مبنی بر اینکه قبل از ضربه پنالتی گل گهر، بازیکن گل گهر در وضعیت آفساید بوده است، با مشاهده فیلم های موجود به سختی می شود در اینباره اظهار نظر کرد، اما چنانچه این کمک داور هم در تشخیص خطا مرتکب اشتباهی شده باشد، طبق قوانین داوری صرفا در تشخیص آفساید اشتباه کرده است و این صحنه یک حرکت تاثیرگذار در بازی نیست و در ادامه در منطقه جریمه، بازیکن تراکتور مرتکب جریمه پنالتی شده است.

رییس کمیته داوران تصریح کرد: با عنایت به گزارش و نمرات ناظران داوری کشور، در سایر بازی‌ها مشکلی وجود نداشته است. یادآوری می کنم اولین شخصی که به اشتباه داوران ورود می کند خودم هستم و از بابت قضاوت بعضا نامتعارف داوران واقعا ناراحت می‌شوم. در پایان به همه مربیان ، بازیکنان و دست اندرکاران تیم‌هایی که به هر طریق از داوری متضرر می شوند تاکید دارم که هیچ مصاحبه و رفتار تند و گاهی بی احترامی در رابطه با این قشر زحمت کش قابل پذیرش نیست و کمیته داوران تلاش می کند نسبت به چینش داوری بازی‌ها حساسیت و وسواس بیشتری به خرج دهد.

 افشاریان در حالی اعلام کرده که در سایر مسابقات مشکل داوری وجود نداشته است که یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس پس از بازی با ذوب آهن مدعی بود یک پنالتی برای تیمش گرفته نشده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبر ورزشی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۳۳۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان