//
کدخبر: ۳۷۷۲۹۰ //

بمبی که در فوتبال فرانسه می‌ترکد/ زیدان تیم جدیدش را انتخاب کرد؟

ممکن است که دیدیه دشان، سرمربی تیم ملی فرانسه، در صورت شکست مقابل انگلیس در روز شنبه، از سمت خود به عنوان سرمربی تیم ملی کناره‌گیری کند.

بمبی که در فوتبال فرانسه می‌ترکد/ زیدان تیم جدیدش را انتخاب کرد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

دیدیه دشان ۴ سال پیش به عنوان مربی تیم فرانسه را به دومین قهرمانی در جام‌جهانی رساند در حالیکه دو دهه قبل اولین جام ‌جهانی را به عنوان کاپیتان تیم ملی فرانسه بالای سر برده بود. ولی در یوروی اخیر چندان موفق نبودند و سوئیس آنها را در مرحله یک‌هشتم در ضربات پنالتی حذف کرد.

اما قهرمانان جهان دوباره با قدرت وارد جام‌جهانی شدند و در قطر درخشیدند. آنها لهستان را در مرحله یک‌هشتم حذف کردند و حالا منتظر بازی با تیم گرت ساوت‌گیت در مرحله یک‌چهارم هستند. با این حال، علیرغم موفقیت‌هایی که دشان به عنوان سرمربی بدست آورده، همچنان ممکن است که فدراسیون فوتبال فرانسه در صورت خروج از جام‌جهانی به دست انگلیس، با او قرارداد جدیدی امضا نکند.

قرارداد فعلی او در پایان جام‌جهانی به اتمام خواهد رسید. و نوئل لوگرائه، رئیس فوتبال فرانسه، قبل از شروع جام‌جهانی قطر به صراحت اعلام کرد که تصمیم در مورد ماندن دشان تنها در صورتی گرفته خواهد شد که او به نیمه‌نهایی برسد.

لوگرائه گفت: «هر دو موافقت کردیم که بلافاصله بعد از جام‌جهانی همدیگر را ببینیم. به او گفتم اگر به نیمه‌نهایی رسیدیم تصمیم با توست (دشان). اگر خواستی ادامه بدهی جای بحثی باقی نمی‌ماند و قرارداد را امضا خواهی کرد. اگر در بین ۴ تیم آخر نباشیم باید در موردش صحبت کنیم. در این صورت من دست بالا را دارم و تصمیم با من است.»

اگر قرار باشد که دشان بعد از جام‌جهانی از تیم جدا شود، زین‌الدین زیدان گزینه اصلی برای جایگزینی اوست. سرمربی سابق رئال مادرید که در دوران حضورش در برنابئو سه قهرمانی متوالی لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد، در قهرمانی جهان در سال ۱۹۹۸ با دشان هم‌تیمی بود. او از ماه می ۲۰۲۱ که دومین دوره‌اش به عنوان سرمربی سپیدپوش‌ها به پایان رسید، بیکار است. اما در ماه اکتبر به RMC Sport گفت که بازگشتش به مربیگری خیلی نزدیک است.

احتمال می‌رود که او منتظر مربیگری در تیم ملی فرانسه است و به همین دلیل بوده که پیشنهاد مربیگری پاری‌سن‌ژرمن و منچستریونایتد را رد کرده بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۷۲۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان