//
کدخبر: ۳۷۲۱۴۳ //

بیانیه هوادار قبل از بازی با استقلال؛ بیشتر باشگاه‌ها امتیازات زیادی را از پنالتی به دست می‌آورند

باشگاه هوادار تهران بیانیه‌ای را در اعتراض به مسائل داوری منتشر کرد.

بیانیه هوادار قبل از بازی با استقلال؛ بیشتر باشگاه‌ها امتیازات زیادی را از پنالتی به دست می‌آورند

باشگاه هوادار با انتشار بیانیه‌ای به شرح زیر اعتراض خود را نسبت به عملکرد داوران در فصل جاری اعلام کرد: 

" پیش از ابراز گلایه و بر اساس منش و روش معرفتی باشگاه هوادار، درگذشت تاسف بار فرزند جوان محمدرضا اکبریان داور پیشکسوت و بین المللی فوتبال ایران را خدمت او و خانواده گرامی‌اش تسلیت عرض می‌گوید. 

متاسفانه کماکان و در نبود ابزاری چون VAR در لیگ برتر و حتی به کار نگرفتن سیستم‌های رادیویی در مسابقات هوادار با توجیه نداشتن حساسیت، کمبود امکانات و قرار دادن اولویت‌های دیگر، مجموعه خصوصی هوادار همواره و کماکان قربانی اشتباهات سهوی داوری شده و می‌شود. 

در ارتکاب اشتباهات داوری هر چند سهوی دلایل بسیار زیادی می‌تواند موثر باشد که یکی از مهم ترین آن‌ها نداشتن طرفدار زیاد و نبود فشار هواداری روی تیم داوری برای یک دیدار، چه پیش چه در جریان و چه پس از پایان آن بازی است. 

بدین ترتیب تنها راه مجموعه‌هایی چون هوادار در ابراز یک اعتراض به نامه نگاری‌های رسمی و نهایتا اطلاع رسانی‌ها در فضای رسانه‌ای کشور معطوف می‌شود. با در نظر گرفتن این نکته ضروری که بنا به سیاست گذاری‌های کلان در باشگاه هوادار کماکان از ایجاد هیاهو و تشنج های جاری در فوتبال ایران پرهیز خواهد شد 

در فصل جاری رقابت های لیگ برتر در پنج دیدار هوادار مقابل نفت مسجدسلیمان، پرسپولیس، مس رفسنجان، مس کرمان و پیکان اشتباهات داوری پر تعدادی رخ داده که در تغییر نتیجه سه دیدار و به اذعان بیشتر کارشناسان داوری در زیان هوادار، تاثیرگذار بوده است. 

به طور مثال مگر می‌شود ۱۰ هفته از رقابت های لیگ برتر بگذرد و هنوز یک پنالتی به سود هوادار از سوی هیچ داوری تشخیص داده نشده باشد؟ در صورتیکه بیشتر کارشناسان داوری مستقل و غیر مستقل به خطای پنالتی محرز و به طور مشخص روی محمدجواد محمدی در سه دیدار مورد اشاره تاکید و تصدیق کردند. حتی اگر زاویه دوربین و یا کیفیت هیچ تصویری نتوانسته باشد عمق اشتباهات داوری به زیان هوادار را نمایان سازد! تنها یک پنالتی به سود هوادار در فصل جاری و مقابل پرسپولیس گرفته شده که آن نیز اشتباه بوده و هیچ تاثیری در نتیجه دیدار نداشته است. از طرفی بیشتر باشگاه‌ها امتیازات زیادی را از روی نقطه پنالتی به دست آورده و می‌آورند! 

اما توقع مجموعه بی حاشیه و اخلاق مدار هوادار از کمیته داوران، خداداد افشاریان و همکارانش دقت بیشتر در چینش داوران و انتخاب گروه داوری با تجربه در دیدارهای هوادار است که تاثیر پذیری کمتری از عناوین باشگاه‌ها و تعداد تماشاگران داشته باشند. انتظار می‌رود از به کارگیری داوران جوان و یا بی تجربه در دیدارهای باشگاه تازه تاسیس دیروز، با ثبات امروز و ریشه دار فردا به شدت پرهیز شود." 

 

منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۲۱۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان