//
کدخبر: ۳۷۱۴۹۰ //

استقلال آماده دفاع از قهرمانی؛ سایه «سا پینتو» پشت رکوردِ «فرهاد»

آبی‌پوشان پایتخت در لیگ بیست‌ودوم روند امتیازگیری مشابه فصل گذشته دارند تا شاگردان «ریکاردو سا پینتو» در مسیر دفاع از عنوان قهرمانی قدم بردارند.

استقلال آماده دفاع از قهرمانی؛ سایه «سا پینتو» پشت رکوردِ «فرهاد»
به گزارش فرتاک نیوز،

استقلال یکی از تیم‌هایی بود که با وجود تغییر و تحولات در کادرفنی توانست در لیگ بیست‌ودوم نتایج خوبی را کسب کند و آبی‌پوشان در مسیر دفاع از عنوان قهرمانی خود قدم بر می‌دارند. استقلالی‌ها که در روزهای اخیر با شوک تغییر مدیرعامل مواجه شده‌اند، امیدوارند که تغییرات مدیریتی تاثیر بر نتایج فنی تیم نداشته باشد و آبی‌ها بتوانند با هدایت ریکاردو سا پینتو روند خوب خود را دنبال کنند.

در یک‌قدمی تیمی که قهرمان لیگ شد

استقلال با هدایت ریکاردو سا پینتو در 9 هفته ابتدایی لیگ بیست‌ودوم نتایج قابل‌قبولی را کسب کرده است. سرمربی پرتغالی در بدو آغاز کارش در جمع آبی‌پوشان پایتخت شکست مقابل سپاهان را متحمل شد و رکورد شکست‌ناپذیری آبی‌ها که با هدایت فرهاد مجیدی به‌دست آمده بود، شکسته شد. اتفاقی که باعث شد تا خیلی زود سا پینتو زیر بار انتقادات برود اما سرمربی پرتغالی با کسب نتایج درخشان پاسخ خوبی به اعتماد هواداران استقلال داد و شایستگی‌های خود را نمایان کرد.

آبی‌پوشان پایتخت تا پایان هفته نهم، 18 امتیاز کسب کرده‌اند و تنها با یک تفاضل گل کمتر نسبت به پرسپولیس در جایگاه دوم جدول قرار دارند. آماری که در قیاس با فصل گذشته که استقلال توانست قهرمان لیگ بیست‌ویکم شود نشان می‌دهد تنها شاگردان سا پینتو یک امتیاز کمتر از استقلال تحت هدایت فرهاد مجیدی به‌دست آورده‌اند. فصل گذشته استقلال با هدایت مجیدی از 9 بازی ابتدایی 19 امتیاز به‌دست آورده بود و در جایگاه نخست حضور داشت.

عبور از «شفر» و «استراماچونی»؛ تاریخ‌سازی به سبک «سا پینتو»

استقلال در فصول گذشته سرمربیان خارجی نام‌آشنایی داشته است. وینفرد شفر که همراه آبی‌ها توانست قهرمانی جام حذفی را به‌دست آورد و آندره‌آ استراماچونی که با وجود حضوری کوتاه‌مدت در فوتبال ایران، محبوبیتی ویژه در بین هواداران استقلال دارد و نمایش‌های خوب استقلال در دوره او همچنان در ذهن هواداران آبی‌پوش باقی مانده است.

ریکاردو سا پینتو با نتایج موفق خود در استقلال توانسته رکورد شفر و استراماچونی را بشکند و بهترین سرمربی خارجی استقلال قلمداد شود. استقلال با هدایت شفر تا پایان هفته نهم لیگ برتر توانسته بود 14 امتیاز کسب کند و در جایگاه پنجم جدول قرار داشت، همچنین آبی‌پوشان پایتخت زیرنظر استراماچونی 15 امتیازی به‌دست آورده و در رتبه هفتم ایستاده بودند اما نتایج با سا پینتو حضور استقلال در جمع مدعیان را رقم زده است.

سا پینتو توانسته با استقلال 5 پیروزی به‌دست آورد که آماری بهتر از دوره شفر و استراماچونی است و با کسب 18 امتیاز و ایستادن در رتبه دوم جدول، موفق‌تر از 2 سرمربی پیشین استقلال است و در رویای خود امیدوار است بتواند اولین سرمربی خارجی تاریخ آبی‌ها شود که توانسته در لیگ برتر استقلال را به قهرمانی برساند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۱۴۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان