//
کدخبر: ۳۷۱۳۷۴ //

رکورد جالب فن‌دایک؛ تکه‌ای از آنفیلد

مدافع هلندی لیورپول شکست ناپذیری تیمش در خانه را تضمین می‌کند.

رکورد جالب فن‌دایک؛ تکه‌ای از آنفیلد
به گزارش فرتاک نیوز،

حال بندرنشینان لیورپول هر چقدر هم به وخامت برسد و تیم آن‌ها هر اندازه از روزهای خوبش دور شود، باز هم در ورزشگاه خانگی یک ستون در خط دفاعی دارند که اجازه برتری به رقبا در خانه را نمی‌دهد. تعداد بازی‌های متوالی بدون شکست لیورپول در خانه با حضور ویرجیل فن‌دایک به عدد قابل توجهی رسیده و حریفان این تیم با هر آمادگی و هر فرمی پیش از عزیمت به آنفیلد می‌دانند اگر فن‌دایک در ترکیب تیم یورگن کلوپ باشد، باید در بهترین شرایط به حداقل امتیازها قناعت کنند. آنفیلد و فن‌دایک در حال شکل دادن یک رابطه دو طرفه منسجم و قدرتمند هستند؛ رابطه‌ای که مدافع هلندی را تبدیل به یکی از عناصر ورزشگاه تیم باشگاهی‌اش می‌کند؛ عنصری که اتفاقا در مسیر به گل رسیدن رقبای لیورپول قرار گرفته و کار پیروزی در آنفیلد را برای هر رقیبی غیر ممکن کرده است.

رکورد بی‌نظیر شکست ناپذیری 

از آخرین باری که لیورپول با حضور مدافع مستحکمش در لیگ در خانه مغلوب یک تیم شده 69 مسابقه می‌گذرد. شاید خوانش گزاره بالا با کمی مشکل مواجه باشد و باید آن را این گونه بخوانیم؛ ویرجیل فن‌دایک در لیگ برتر انگلیس هرگز اجازه نداده تیمش در خانه شکست بخورد. این یک رکورد نیست، این یک آمار فنی نیست بلکه یک شاهکار فوتبالی به شمار می‌رود. در واقع رقبای لیورپول در حضور فن‌دایک هنوز موفق به ثبت اولین پیروزی در آنفیلد نشده‌اند تا بشود در مورد آخرین آن‌ها صحبت کرد. ستاره هلندی قرمزهای آنفیلد یک روند خیره‌کننده و دست نیافتنی در تاریخ باشگاهش را به ثبت رسانده است. او در مقابل منچسترسیتی با مهار ارلینگ هالند و بیرون کشیدن توپ از آستانه باز شدن دروازه بار دیگر ثابت کرد، خودش و تیمش در هر شرایطی هم که باشند، او اجازه نمی‌دهد آخر هفته سکونشینان آنفیلد خراب شود و به هیچ قیمتی حاضر نیست بپذیرد هواداران تیمش در لیگ داخلی در خانه طعم شکست را بچشند. شاید در ماه‌های اخیر نام ویرجیل فن‌دایک کم‌تر از سال‌های گذشته در میان ستاره‌های شاخص مستطیل سبز مطرح شده باشد اما ایستادگی او  و تیمش با حضور او در مقابل منچسترسیتی بار دیگر همه را متوجه این عملکرد شگفت‌انگیز مدافع هلندی کرد و فن‌دایک مجددا و این بار با عدد 69 به تیتر اول رسانه‌های فوتبالی تبدیل شده است. 69 مسابقه و 69 بازی بدون شکست برای مدافع لیورپول در آنفیلد، حیرت‌انگیز به نظر می‌رسد. 

جاودانه در جاده آنفیلد

عابران جاده معروف آنفیلد بازیکنانی را که فقط مدتی هم با پیراهن لیورپول به میادین رفته‌اند هرگز تنها نمی‌گذارند و اکنون ستاره‌ای که هرگز اجازه باختن تیمش در خانه را به هیچ رقیبی نداده، جایگاه ویژه‌ای برای ماندن در قلب این عابران پیدا کرده است. فن‌دایک با رقم زدن این روند طولانی بدون باخت در کنار تمام اسطوره‌های لیورپول ایستاده و کاری را به انجام رسانده که از عهده هیچ کسی قبل از او بر نمی‌آمد و شاید بعد از او هم این اتفاق تکرار نشود. او بدون تردید در آنفیلد، روی سکوهایش، در قلب سکونشینانش، روی دیوارهای اتاق نوجوانان لیورپولی، پشت قاب گوشی‌های تلفن همراه عاشقان لیورپول و حتما در جاده آنفیلد جاودانه خواهد بود و به تنها قدم زدن در این مسیر فکر هم نمی‌کند. شاید سال‌ها بعد و در روز تلخی حاصل از شکست خانگی لیورپول، پیرمردهای لیورپولی برای نوه‌های خود از افسانه‌ای بگویند که در آن مردی با تمام وجود اجازه نمی‌داد تیمشان در خانه رنگ شکست را ببیند. ویرجیل فن‌دایک با رقم زدن این شاهکار فوتبالی در تیم محبوبش قابلیت تبدیل شدن به یک افسانه در تاریخ باشگاه لیورپول را دارد. او قطعه‌ای از آنفیلد است؛ قطعه‌ای که سر راه گلزنی رقبا قرار گرفته و اجازه شکست خوردن را به تیم این ورزشگاه در خانه نمی‌دهد.

*حسین سعیدی نیکو‌ 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۱۳۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان