//
کدخبر: ۳۷۰۶۲۸ //

پرسپولیس یکی از خط تیره‌های جدول را پاک می‌کند؟/ نبرد بالانشین‌ها برای ماندن در کورس

چهار دیدار از هفته نهم لیگ برتر فوتبال امروز در چهار شهر برگزار می‌شود و تیم‌های مدعی و بالانشین به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

پرسپولیس یکی از خط تیره‌های جدول را پاک می‌کند؟/ نبرد بالانشین‌ها برای ماندن در کورس
به گزارش فرتاک نیوز،

هفته نهم لیگ برتر فوتبال امروز (پنجشنبه) با چهار دیدار در حالی در کرمان، تهران، آبادان و اهواز آغاز می‌شود که به جز استقلال، پنج تیم دیگر بالای جدول امروز به مصاف رقبا خواهند رفت. جدال‌هایی که در تعیین جایگاه‌ تیم‌های بالانشین تعیین کننده خواهد بود.

در زیر نگاهی به چهار دیدار امروز می‌اندازیم:

* گل‌گهر سیرجان - نساجی مازندران

صدرنشین جدول لیگ برتر برای باقی ماندن در رتبه نخست، چاره‌ای جز شکست نساجی ندارد. امیر قلعه‌نویی در لیگ بیست‌ودوم تلاش می‌کند کار تمام نشده خود در دو دوره گذشته را تکمیل کند و طعم قهرمانی را این بار در سیرجان بچشد. نساجی از هفته‌های تیره و تار ابتدای فصل فاصله گرفته و خودش را به کمرکش جدول رسانده است. مطهری سرمربی نساجی در صورتی که موفق شود قلعه‌نویی را در سیرجان متوقف کند، می‌تواند زمینه‌ساز بازگشت پرسپولیس به صدر جدول شود.

* پرسپولیس - مس رفسنجان

شاگردان گل‌محمدی پس از چهار پیروزی متوالی، حالا دو هفته‌ای است که در کسب پیروزی ناکام مانده‌ و صدرنشینی لیگ را از دست داده‌اند. پرسپولیسی‌ها پس از شکست مقابل تراکتور، هفته قبل در اصفهان به تساوی بدون گل مقابل سپاهان رضایت دادند و حالا گل‌محمدی و هواداران این تیم امیدوارند بار دیگر پیروزی‌های سرخپوشان از ورزشگاه آزادی استارت بخورد.

پرسپولیس که با 15 امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به گل‌گهر در رده دوم جدول قرار دارد، برای عقب نماندن از جمع مدعیان پُر تعداد لیگ، باید به مصاف مس رفسنجانِ رده پنجمی و بدون شکست لیگ برود. شاگردان ربیعی هفته گذشته مقابل تراکتور به پیروزی رسیدند و حالا پرسپولیس برای بازگشت به صدر، باید طلسم شکست ناپذیری مس در فصل جاری را بشکند و باید دید می‌تواند یکی از خط تیر‌ه‌های لیگ که مربوط عدم شکست مس در هفته‌های قبل است را پاک کند یا خیر.

به گفته یحیی گل‌محمدی شیخ دیاباته به احتمال زیاد برای اولین‌بار در این بازی در لیست سرخپوشان قرار خواهد داشت.

* صنعت نفت آبادان - سپاهان اصفهان

تغییر کادرفنی صنعت نفت و حضور فیروز کریمی هم تا به اینجای کار دوای درد آبادانی‌ها در فصل جاری نبوده است. برزیلی‌های لیگ که یکی از ضعیف‌ترین فصل‌های خود در لیگ برتر را سپری می‌کنند، تنها یک برد در هشت هفته گذشته کسب کرده‌اند و با 5 امتیاز در قعر جدول قرار دارند.

در سوی مقابل سپاهانی‌ها نیز شرایط چندان خوبی ندارند. شاگردان مورایس پس از شروع خوب در لیگ برتر و کسب دو پیروزی متوالی، در شش هفته اخیر تنها یک برد به دست آورده‌اند و با 13 امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارند. زردپوشان اصفهانی که خود را یکی از مدعیان اصلی لیگ می‌دانند، برای جا نماندن از گل‌گهر، استقلال و پرسپولیسِ 15 امتیازی باید دست پُر آبادان را ترک کنند و چشم به ادامه مسابقات لیگ داشته باشند.

* فولاد - پیکان

تیم جواد نکونام دیگر تیم مدعی است که در خانه به مصاف پیکان می رود. فولادی‌ها که یکی دیگر از تیم‌های بدون باخت لیگ تا به اینجای کار هستند تنها پنج گل زده در هشت بازی گذشته دارند و برخلاف خط دفاعی، عملکرد ضعیفی در خط حمله داشته‌اند.  شاگردان جواد نکونام با 11 امتیاز در جایگاه ششم جدول حضور دارند و هر سه دیدار قبلی خود را نیز با تساوی پشت سر گذاشتند.

پیکان هم با کسب دو پیروزی، سه تساوی و سه شکست در رده یازدهم قرار دارد و باید دید در این بازی سخت خارج از خانه می‌تواند فولاد را متوقف کند یا خیر.

 برنامه کامل دیدارهای هفته نهم لیگ برتر به شرح زیر است:

پنجشنبه 21 مهر ماه 1401

* پرسپولیس - مس رفسنجان، ساعت 17

داوران: کوپال ناظمی، سعید قاسمی، حسن انتظاری و حسین زمانی

ناظر: مسعود مرادی

* گل‌گهر سیرجان - نساجی مازندران، ساعت 17

داوران: امیرسامان سلطانی، فرهاد مروجی، بهزاد پناهی و مجتبی شجاعی

ناظر: حسین نجاتی

* صنعت نفت آبادان - سپاهان اصفهان، ساعت 18:30

داوران: حسن اکرمی، یعقوب سخندان، رحیم حاجیلو و جواد رحیم‌زاده

ناظر: رحیم رحیمی‌مقدم

* فولاد خوزستان - پیکان تهران، ساعت 18:30

داوران: بیژن حیدری، آرمان اسعدی، مهدی شفیعی و رضا مرادی

ناظر: ابوطالب طاهریان

جمعه 22 مهر ماه 1401

* هوادار تهران - ملوان بندر انزلی، ساعت 16

داوران: حسین زیاری، علیرضا ایلدروم، یوسف مغروری و محمدعلی صلاحی

ناظر: حسن کامرانی‌فر

* تراکتور تبریز - نفت مسجدسلیمان، ساعت 16:30

داوران: محمدحسین ترابیان، امیرمحمد داودزاده، عسکر محمدی و فرهاد امینی

ناظر: رضا سخندان

* ذوب‌آهن اصفهان - استقلال، ساعت 16:30

داوران: پیام حیدری، حسن ظهیری، محمدجواد مداح و روح‌الله شریفی

ناظر: خداداد افشاریان

* آلومینیوم اراک - مس کرمان، ساعت 17

داوران: احمد محمدی، مهدی عالیقدر، محمد عطایی و هادی علی نیافر

ناظر: اکبر بخشی‌زاده

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۰۶۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان