//
کدخبر: ۲۲۳۱۱۰ //

پرسپولیس با «ماشین» به استقبال جشن قهرمانی می‌رود/ برگزاری دربی خوزستان برای تداوم یک رکورد

هفته نهم لیگ برتر فوتبال امروز آغاز می‌شود و در مهمترین بازی پرسپولیس به مصاف ماشین‌سازی می‌رود، دیداری که برای هر دو تیم از اهمیت بالایی برخوردار است.

پرسپولیس با «ماشین» به استقبال جشن قهرمانی می‌رود/ برگزاری دربی خوزستان برای تداوم یک رکورد
به گزارش فرتاک نیوز،

لیگ برتر فوتبال ایران امروز (پنج‌شنبه) با برگزاری 5 بازی وارد هفته نهم می‌شود. دیدار‌هایی که به میزبانی شهر‌های تهران, قائمشهر, مسجدسلیمان و جم برگزار می‌شود و در مهمترین بازی‌ها تیم‌های سپاهان, شهر خودرو و پرسپولیس به مصاف رقبا می‌روند.

سایپا - شهر خودرو

تیم فوتبال سایپا در ادامه دیدار‌هایش با تیم‌های مدعی لیگ برتر, گذرش به شهر خودرویی افتاده که در رده سوم جدول قرار دارد. سایپا هفته پیش سپاهان را با تساوی بدون گل متوقف کرده اما پیش از این از استقلال 4 گل دریافت کرده است. روند نتیجه‌گیری این تیم به نحوی فراز و نشیب داشته که بهترین عنوان را برای این تیم می‌توان از زبان امیر قلعه‌نویی شنید که سایپا را چون هوای بهاری تشبیه کرده بود.

سایپا هم اکنون با 8 امتیاز در 8 بازی گذشته در رده دوازدهم جدول قرار دارد و قطعاً درصدد این است که رتبه‌اش را در جدول ارتقا دهد. در آن سوی میدان تیم خوب یحیی گل‌محمدی که بازی هفته گذشته‌اش مقابل گل‌گهر لغو شده بود, به خوبی می‌داند که در این وضعیت جدول فرصتی برای از دست دادن امتیاز نخواهد داشت. شهر خودرو با یک بازی کمتر و 16 امتیاز در رده سوم جدول قرار دارد, موضوعی که نشان می‌دهد تیم مشهدی 2 برابر از سایپا امتیاز کسب کرده و در این بازی نیز شانس بالایی برای پیروزی دارد.

نساجی مازندران - صنعت نفت آبادان

مصاف تیم‌های شمالی و جنوبی ایران در قائمشهر دارای جذابیت‌های خاص خود است. شاید کمتر کسی پیش از آغاز فصل روی صنعت نفت به عنوان یک تیم بالانشین در جدول حساب باز می‌کرد اما این تیم با گذشت 8 هفته با کسب 15 امتیاز خود را در جایگاه پنجم جدول قرار داده است. برزیل ایران هفته گذشته تراکتورِ شکست ناپذیر را در آبادان با نتیجه دو بر یک مغلوب کرد تا نشان دهد جایگاهی که کسب کرده اتفاقی به دست نیامده است. آبادانی‌ها مطمئناً در این بازی نیز به دنبال پیروزی خواهند بود تا جایگاه خود را در کورس کسب سهمیه لیگ قهرمانان حفظ کنند.

در آن‌ سوی میدان تیم شهرِ خسته این روز‌ها وضعیت خوبی ندارد. این تیم بعد از شکست سنگین خانگی مقابل تراکتور یک شکست دیگر در هفته پیش مقابل فولاد به چشم دیده تا هواداران این تیم از شرایط اصلاً راضی نباشند. نساجی با 9 امتیاز در رده نهم جدول قرار دارد و برای اینکه به وضعیت خود در جدول سر و سامان دهد و تا حدی هواداران شاکی خود را آرام کند, نیاز به کسب 3 امتیاز بازی امروز دارد. این تیم کماکان به دلیل مشکلات مالی و عدم تسویه حساب با طلبکاران و صادر نشدن کارت بازی نمی‌تواند از 5-4 بازیکنش استفاده کند.

پرسپولیس - ماشین‌سازی‌ تبریز

حساس‌ترین دیدار روز نخست مسابقات هفته نهم در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود, جایی که پرسپولیسِ گابریل کالدرون برای ادامه روند خوبش در لیگ برتر باید از سد ماشین‌سازی بگذرد. پرسپولیس هفته گذشته در بوشهر یکی از بهترین نتایج سال‌های اخیر خود را گرفت و با 5 گل شاهین را از پیش رو برداشت و با یک روحیه خوب آماده بازی با ماشین می‌‌شود. علی علیپور نیز پایش در بازی قبل -یک بار که نه- سه بار به گلزنی باز شد تا حالا هواداران پرسپولیس امیدوارانه‌تر از قبل به آینده تیم‌شان نگاه کنند.

5 برد و 3 باخت, کارنامه پرسپولیس تا هفته هشتم لیگ برتر است. این آمار نشان می‌دهد که پرسپولیس بازی محتاطانه را در دستور کار خود قرار نمی‌دهد و به دنبال تساوی نیست. بنابراین ماشین‌سازی باید امروز در ورزشگاه آزادی خود را آماده مقابله با بازی تهاجمی حریفش کند. تیم تبریزی با 8 امتیاز در رده یازدهم قرار دارد و تاکنون در لیگ برتر 2 برد, 2 تساوی و 4 شکست را تجربه کرده است. این تیم که در هفته قبل مقابل نفت مسجد سلیمان به تساوی رسیده است, معمولاً سد تیم‌های مدعی می‌شود و آنها را متوقف می‌کند.

پرسپولیس و ماشین‌سازی در جام حذفی به مصاف هم رفتند که در آن دیدار شاگردان کالدرون با گل دقیقه 101 وحید امیری به برتری رسیدند، مسابقه‌ای که به دلیل اعتراض رسول خطیبی با وقفه‌‌ای طولانی مدت مواجه و به همین دلیل وقت اضافه زیادی گرفته شد.

قرار است پس از بازی امروز کاپ قهرمانی فصل گذشته سوپرجام به پرسپولیس اهدا شود  و مسلماً سرخپوشان دوست ندارند با نتیجه‌ای غیر از برد جشن قهرمانی سوپرجام را بگیرند.

نفت‌ مسجدسلیمان - فولاد

در حالی که تا اینجای کار سه نماینده فوتبال خوزستان در لیگ برتر, در حد و اندازه‌های خودشان خوب و بالاتر از انتظار ظاهر شده‌اند, دیدار دو تیم از این استان با یکدیگر در هفته نهم خالی از لطف نیست, مخصوصاً وقتی که فولاد در ادامه روند خوبش به دنبال چهارمین پیروزی پیاپی خود است و نفت مسجدسلیمان که تاکنون رنگ باخت را به خود ندیده به دنبال تداوم این رکورد رویایی است.

فولاد با 4 برد, 3 تساوی و تنها یک شکست با توجه به بضاعتش بدون شک یکی از موفق‌ترین تیم‌های لیگ برتر تا اینجای کار به حساب می‌‌آید. این تیم که در کنار پرسپولیس و نفت آبادان 15 امتیازی است در صورتی که 3 امتیاز دیگر از مسجد سلیمان به اندوخته‌اش اضافه کند, می‌تواند در کورس بالای جدول خود را حفظ کند. تیم جواد نکونام هفته پیش در اهواز از سد نساجی گذشته و با روحیه بالایی در هفته نهم به میدان خواهد رفت.

تیم نفت مسجدسلیمان با 12 امتیاز در رده هشتم جدول قرار دارد و به نوعی با یک بازی 6 امتیازی روبه‌رو شده و در صورتی که مقابل فولاد به برتری دست پیدا کند می‌تواند خود را به جمع تیم‌های بالانشین اضافه کند. نفت مسجد سلیمان با وجود مشکلات مالی و مدیریتی تاکنون به 2 برد و 6 تساوی رسیده و به همراه سپاهان شکست‌ناپذیران لیگ برتر به حساب می‌آیند.

پارس جنوبی جم - سپاهان

این بازی از این حیث که تیم صدرنشین لیگ در یک سمت آن به میدان می‌رود دارای اهمیت زیادی است. سپاهانِ 18 امتیازی بعد از تجربه تساوی بدون گل مقابل سایپا در هفته پیش به خوبی می‌داند که برای حفظ جایگاهش دیگر فرصتی برای از دست دادن امتیاز ندارد و در همه بازی‌ها باید برنده از زمین خارج شود. سپاهان با حضور پیام نیازمند در درون دروازه تنها تیمی است که علاوه بر عدم شکست, گلی نیز دریافت نکرده است. نیازمند هفته پیش رکورد کلین‌شیت در فوتبال ایران را به نام خود ثبت کرد, نکته‌ای که نشان از کار سخت مهاجمان پارس در بازی امروز دارد.

پارس جنوبی اما با شرایط متفاوتی با سپاهان پا به میدان هفته نهم می‌گذارد. این تیم در ادامه مشکلاتش حتی هفته گذشته تا پای کناره‌گیری از لیگ نیز پیش رفت و هنوز هم مشخص نیست که سرنوشت تیم شهر جم چه خواهد شد. شاگردان فراز کمالوند با 7 امتیاز در رده سیزدهم قرار دارند و هفته پیش مقابل استقلال با دو گل شکست را قبول کردند. پارس جنوبی با وجود همه مشکلاتش مقابل هواداران پر شمارش برای شگفتی‌سازی مقابل سپاهان به میدان خواهد رفت.

 برنامه کامل دیدار‌های هفته نهم به شرح زیر است:

پنجشنبه- 9 آبان

سایپا تهران – شهرخودرو مشهد/ ساعت 15:30, ورزشگاه پاس قوامین

داور: علی بای

کمک ها: فرهاد مروجی – میلاد قاسمی

کمک داوران اضافی: سیدرضا مهدوی – کوپال ناظمی

داور چهارم: محمد عطایی

ناظر: بهرام مهرپیما

نساجی مازندران – صنعت نفت آبادان/ ساعت 16:30, ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر

داور: مرتضی منصوریان

کمک ها: حسن انتظاری – یعقوب سخندان

کمک داوران اضافی: مهدی مرجانزاده – کمیل غلامی

داور چهارم: امیرمحمد داودزاده

ناظر:  محمود رفیعی

پرسپولیس – ماشین سازی تبریز/ ساعت 16:30, ورزشگاه آزادی تهران

داور: علی صفایی

کمک ها:  علی میرزابیگی – محمدعلی پورمتقی

کمک داوران اضافی: حسین زمانی – کیوان علیمحمدی

داور چهارم: رحیم حاجیلو

ناظر: سعید بطحایی

نفت مسجد سلیمان – فولاد خوزستان/ ساعت 17, ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان

داور: سیدوحید کاظمی

کمک ها: تورج عیوض محمدی – علی اکبر عظیم پور

کمک داوران اضافی: علی ابراهیمی – جواد رحیم زاده

داور چهارم: ولی کاوسی

ناظر: حسین نجاتی

پارس جنوبی جم – فولاد مبارکه سپاهان/ ساعت 18, ورزشگاه تختی جم

داور: سیدمهدی سیدعلی

کمک ها: علیرضا ایلدروم – فرهاد فرهادپور

کمک داوران اضافی: امیر عرب براقی – محمدحسین ترابیان

داور چهارم: مهدی عالیقدر

ناظر: محمدرضا فلاح

*جمعه 10 آبان

گل گهر سیرجان – پیکان تهران/ ساعت 15:15, ورزشگاه امام علی (ع) سیرجان

داور: پیام حیدری

کمک ها: رحیم شاهین – ایوب غلامزاده

کمک داوران اضافی: محمدرضا تارخ – ایمان کهیش

داور چهارم: حامد صفایی

ناظر: حسین خانبان

تراکتور تبریز – استقلال تهران/ ساعت 18, ورزشگاه یادگار امام تبریز

داور: بیژن حیدری

کمک ها: محمدرضا ابوالفضلی – آرمان اسعدی

کمک داوران اضافی: اشکان خورشیدی – محمدرضا اکبریان

داور چهارم: سعید قاسمی

ناظر: اسماعیل صفیری

ذوب آهن اصفهان – شاهین شهرداری بوشهر/ ساعت 18, ورزشگاه فولادشهر

داور: سیدعلی اصغر مومنی

کمک ها: عسگر محمدی – محمد راهی

کمک داوران اضافی: میثم حیدری – امیرسامان سلطانی

داور چهارم: قهرمان نجفی

ناظر: مسعود مرادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۳۱۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان