//
کدخبر: ۳۷۰۵۷۱ //

آنتونی چراغ خاموش به سمت موفقیت پیش می‌رود؛ تازه‌وارد مدعی

خرید گرانقیمت منچستر عملکرد خوبی برای تیم جدیدش داشته است.

آنتونی چراغ خاموش به سمت موفقیت پیش می‌رود؛ تازه‌وارد مدعی
به گزارش فرتاک نیوز،

از همان ثانیه‌های نخست پیوستن آنتونی به منچستریونایتد، قیمت بالای این بازیکن برای آمدن به اولدترافورد برایش شبیه به یک دردسر و فشار شده بود. تن‌هاخ با نشاندن رونالدو روی نیمکت در دیدار مهم تیمش مقابل آرسنال و اعتماد به آنتونی که مدت زیادی هم با تیم جدیدش تمرین نکرده بود به نوعی سعی کرد در مورد او ریسک کند. مرد هلندی با این کار می‌توانست فشار را روی ستاره جدید تیم جدیدش بیش‌تر کند اما این ریسک جواب داد و منچستر با گلزنی آنتونی یک مسابقه مهم را شروع کرد. با این حال بازی مقابل آرسنال پایان این شروع خوب نبوده و ستاره برزیلی شیاطین سرخ در حال رقم زدن آمار مطلوبی در پیراهن باشگاه جدید است.

3 بازی 3 گل؛ نمره قبولی

بازیکن ملی‌پوش سلسائو در هر 3 بازی نخستش برای منچستر موفق به گلزنی شده و این آمار ویژه‌ای برای او به شمار می‌رود. شاید به ثمر رساندن گل در هر بازی برای بازیکنی که خریدش قریب به صد میلیون یورو خرج برداشته، آمار شگفت‌انگیزی نباشد اما آنچه در مورد آنتونی قابل توجه به نظر می‌رسد این است که او از لیگ هلند به لیگ برتر انگلیس آمده است. سفر از فوتبال هلند به فوتبال انگلیس در سال‌های اخیر تبدیل به یک مهاجرت پرخطر و نامطلوب برای ستارگان معرفی شده در لیگ هلند بوده و آنتونی در حقیقت به این دلیل مورد توجه است که در حال شکستن این روند منفی است. پیش از او ممفیس دپای، حکیم زیش، علیرضا جهانبخش، استیون برخواین و ستاره‌های دیگری هم از لیگ هلند به لیگ برتر آمده بودند که عملکرد آن‌ها در مجموع حکایت از یک شکست داشت. همین که ستاره سابق آژاکس در تیم جدیدش آن هم در اولین روزهای حضور موفق شده نقش مهمی را به عهده بگیرد، برای تایید خرید او توسط تن‌هاخ کافی به نظر می‌آید. آنتونی در هر 3 بازی اخیر لیگ و بدون در نظر گرفتن شرایط تیم در بازی‌ها موفق شده برای منچستر گلزنی کند و به جمع بهترین گلزنان فصل تیمش بپیوندد. نکته قابل تامل دیگر در مورد او برتری‌اش نسبت به رشفوردی می‌باشد که سال‌هاست در فوتبال انگلیس بازی می‌کند. آنتونی و رشفورد هر 2 تا اینجا موفق به ثبت 3 گل برای شیاطین سرخ شده‌اند اما رشفورد این 3 گل را در 8 مسابقه و با روانه کردن 16 شوت به سمت دروازه رقبای تیمش به ثمر رسانده است. در حالی که ستاره برزیلی تیم فقط 3 بازی فرصت داشته و از 10 شوتش به سمت دروازه حریفان به این موفقیت دست یافته. حتی تعداد شوت‌ها هم نشان از کیفیت بالاتر آنتونی نسبت به سایر مهاجمان تیمش دارد. ستاره جوان سلسائو در 3 مسابقه آن هم نه به عنوان مهاجم هدف بلکه در پست وینگر، 10 بار برای گلزنی اقدام کرده و 10 شوت را راهی دروازه رقبا کرده و این در حالی است که برونو فرناندس و رشفورد با وجود حضور در 8 مسابقه این فصل موفق شده‌اند 15 و 16 شوت را به ثبت برسانند. شاید هنوز هم مبلغی که منچستر برای جذب آنتونی پرداخت قابل توجیه نباشد اما تا اینجا خرید آنتونی یک خرید قابل دفاع به نظر می‌رسد و او قابلیت‌هایش را در همین مدت کم کاملا به اثبات رسانده است.

در انتظار رو شدن سایر توانایی‌ها

بازیکن جدید شیاطین سرخ در این 3 مسابقه فقط فرصت داشته تا در گلزنی به تیمش کمک کند. با این حال چیزی که از او انتظار می‌رفته در گلزنی خلاصه نمی‌شود. در واقع اصلا او را به عنوان یک بازیکن در خدمت گلزنی به شمار نمی‌آوردیم و آنتونی یک وینگر بازیساز و با تکنیک است که می‌تواند عملکرد هجومی تیمش را با تکیه بر تکنیک برزیلی و قابلیت عبور از مدافعان مستقیمش ارتقا ببخشد. هنوز در پیراهن منچستر شاهد تماشای حتی شمه‌ای از نبوغ تکنیکی این بازیکن نبوده‌ایم. اگر چه مطابق آنچه تصور می‌شد، راحت دریبل کردن برای آنتونی در انگلیس مانند هلند میسر نیست اما اگر او بتواند حتی یک‌سوم آنچه در آژاکس ارائه می‌کرد را به لیگ برتر بیاورد، بیش از این ها مورد توجه قرار خواهد گرفت. ناگفته نماند فرم خوب آنتونی تا اینجا تحت تاثیر شکست سنگین تیمش در دربی شهر منچستر هم قرار گرفته و باعث شده رسانه‌ها به اندازه کافی فرصت پرداختن به عملکرد ستاره جدید منچستر را نداشته باشند. یقینا اگر آنتونی و تیمش در مسیر با ثباتی با موفقیت گام بردارند، باید منتظر تیتر شدن او در نشریات متعدد فوتبالی باشیم.

سایر فاکتورها؛ شماره 7 بعدی؟

آنتونی در این مدت کوتاه در تیم جدید به گلزنی بسنده نکرده و به لحاظ آمارهای فنی در شرایط خوبی قرار دارد. دقت پاس او بالای 80 درصد است و دقت پاس‌های بلند این وینگر برزیلی هم نزدیک به 50 درصد است که آمار مورد توجهی به شمار می‌رود. او به نسبت سایر هم‌تیمی‌ها که از ابتدای فصل فرصت حضور در میدان را داشته‌اند هم آمار خوبی در تعداد لمس توپ، تکل موفق و دوندگی درون زمین دارد. در مجموع ستاره برزیلی شیاطین سرخ تا اینجای کار خریدارانش را در مورد کیفیت خود متقاعد کرده و باید منتظر بود و دید اریک تن‌هاخ چگونه می‌تواند از این بازیکن یک ستاره بزرگ بسازد. آنتونی با توجه به روحیه و هیجان ویژه‌ای که از خود درون میدان نشان می‌دهد، با اتکا بر این موضوع که هم گلزنی را خوب بلد است و هم یک بازیکن فانتزی و دریبل‌زن به شمار می‌رود و با در نظر گرفتن حجمی از رسانه که می‌تواند روی او منعطف شود، کاملا نشانه‌های یک شماره 7 جدید را برای شیاطین سرخ بروز می‌دهد. این پیراهن در حال حاضر در انحصار کریستیانو رونالدوست؛ اما برای دوران بعد از رونالدو، شاید آنتونی سزاوارترین بازیکن برای پوشیدن پیراهنی باشد که منچستری‌ها برای گره‌گشایی و درخشش، بیش از همه به آن پیراهن و آن شماره چشم می‌دوزند. آیا آنتونی می‌تواند سکوهای اولدترافورد را پس از سال‌ها به یک شماره 7 درخشان جدید برساند؟ این را باید در ساق‌های آنتونی و شیوه بهره بردن از او توسط اریک تن‌هاخ در ادامه کار جستجو کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۰۵۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان