//
کدخبر: ۳۶۵۰۲۹ //

تفاوت تفکرات ساپینتو با تفکرات فرهاد مجیدی و استراماچونی

روزبه چشمی احتمالا در بازی امروز استقلال به پست تخصصی‌اش باز خواهد گشت.

تفاوت تفکرات ساپینتو با تفکرات فرهاد مجیدی و استراماچونی
به گزارش فرتاک نیوز،

 بعد از حضور سا پینتو در راس کادرفنی استقلال مهم‌ترین سوالی که در مورد نحوه بازی این تیم مطرح می‌شد این بود که بازی با سیستم 3 دفاعه یا 4 دفاعه. حضور استراماچونی و یک تغییر سیستم شیرین به 3 دفاع و ادامه خاطرات خوب با فرهاد مجیدی باعث شد تا هواداران استقلال تیم خود را به عنوان تیمی با سیستم 3 دفاعه بشناسند و خاطرات بازی با 4 دفاع برای آن‌ها به دست فراموشی سپرده شود. سا پینتو هم در ابتدای ورودش به این تصور احترام گذاشت و برخلاف تیم‌های قبلی‌اش در بازی‌های تدارکاتی و اولین بازی لیگ با 3 دفاع به میدان رفت. دریافت گل اول از ملوان و خطر از دست رفتن دومین سه امتیاز لیگ اما این سرمربی پرتغالی را از تصمیم خود پشیمان کرده و باعث شد تا به سیستم مورد علاقه‌اش برگردد. اتفاقی که نتیجه مثبتی به دنبال داشت و استقلال در نیمه دوم هم کلین‌شیت کرد و هم سه گل زد و برنده بازی شد. همین مساله قطعا باعث خواهد شد که برای بازی با مس کرمان باز هم این سوال 3 مدافع یا 4 مدافع مطرح شود. این بار برخلاف دفعه قبل احتمالا گزینه انتخابی عدد 4 خواهد بود.

در تصمیم‌گیری سا پینتو یک بازیکن چهره ویژه‌ای خواهد بود. روزبه چشمی. در مورد چشمی همیشه این چالش وجود داشته که آیا او مدافع بهتری است یا هافبک دفاعی بهتر. چشمی برای چندمین بار در بازی با ملوان نشان داد که در پست هافبک دفاعی تخصص ویژه‌تری دارد و می‌تواند از یک بازیکن معمولی به ستاره تبدیل شود. جنگندگی روزبه در خط هافبک و همچنین پاس‌های رو به جلوی او باعث می‌شود تا خط هافبک استقلال با حضورش جان تازه‌ای بگیرد. همچنین بعضی از اشتباهات دفاعی و خطاهای این بازیکن که می‌تواند در محوطه جریمه لطمات جبران‌ناپذیری به تیم بزند با حضور او یک خط جلوتر کم‌خطر می‌شود. 

قطعا سا پینتو تفکراتش کاملا با تفکرات دفاعی فرهاد مجیدی و استراماچونی که در این مدت در استقلال جا افتاده تفاوت دارد. همین تفاوت باعث می‌شود تا این مربی به زمان بیشتری برای اجرای برنامه‌ها و انتخاب بازیکنان موردنظرش نیاز داشته باشد. مدت زمانی که هواداران استقلال امیدوارند با کمترین امتیاز از دست رفته سپری شود. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۵۰۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان