//
کدخبر: ۳۶۱۸۵۷ //

حیدری: مردودی‌ها از نظر روحی آماده نبودند/ در دوره کرونا برخی سخت گیری ها نبود

داور فوتبال کشورمان گفت: برخی دوستان از نظر روحی آماده نبودند و ناخودآگاه وسط کار تست را رها می کردند.

حیدری: مردودی‌ها از نظر روحی آماده نبودند/ در دوره کرونا برخی سخت گیری ها نبود
به گزارش فرتاک نیوز،

بیژن حیدری در مورد اختتامیه کلاس پیش فصل داوران اظهار داشت: کلاس مفیدی بود. مطالب کاربردی مورد نیاز داوران توسط مدرس اسپانیایی تدریس شد. آزمون آمادگی جسمانی خوبی برگزار شد. آزمون تئوری هم داریم. امیدوارم دوستانی که نتوانستند تست‌ها را پاس کنند که فکر می کنم منشا روحی و روانی به خاطر استرس تست ها را داشت، به زودی به جمع دوستان ملحق شوند تا در ادامه راه بتوانیم با هم لیگ را جلو ببریم.

داور فوتبال کشورمان در خصوص اینکه 51 نفر نتوانستند امتیازات لازم را کسب کنند و آیا این اتفاق برای جامعه داوری بد نشد در حالیکه داوران هم مانند فوتبالیست ها باید آمادگی بدنی خود را حفظ کنند، گفت: فوتبالیست ها در طول فصل چند هفته ای استراحت دارند اما این شرایط برای داوران وجود ندارد. واقعا باید هر روز تمرین کرد و با فشار روانی هماهنگ شد. همیشه می گویم یک داور فوتبال برای تست 40 تا 75 متر، در زمان تمرینش باید برای 52 متر تمرین کند تا بتواند با فشار روانی کنار بیاید و 40 متر را پاس کند.

وی افزود: قبول دارم. شاید شرایط کرونایی هم موثر بوده، این چند سال استادیوم ها تعطیل بوده و شاید دوستان نمی توانستند برای ریکاوری استخر یا سالن وزنه بروند. امیدوارم پرقدرت تر از قبل برگردند. شکی نیست که همه جزو داوران بزرگ ما بودند. به آن ها نیاز داریم. باید باشند که قطار لیگ بتواند مسیرش را مثل گذشته به خوبی طی کند.

حیدری در خصوص اینکه با این وضعیت کمیته داوران به دلیل کمبود داور دچار چالش می‌شود، اظهار داشت: بالاخره تاثیراتی ممکن است داشته باشد اما دوستان باتجربه و همچنین جوانی که سرشار از انگیزه هستند، سعی می‌کنند جا پای بزرگان بگذارند و از تجربیات آنها هم استفاده می‌کنند. فکر نمی‌کنم زمان زیادی دور از این عزیزان باشیم. با تمهیداتی که وجود دارد خیلی زود به جمع ما ملحق می‌شوند.

داور فوتبال کشورمان در مورد اینکه گفته می شود در گذشته در تست ها مماشات می شد، عنوان کرد: نیم توانم بگویم مماشات بوده، شاید در دوره کرونا برخی سخت گیری ها نبود. شاید به عنوان مثال اگر 20-10 سانتی متر برای رسیدن کم می آوردید یعنی اگر به جای 73.5 متر می‌شد 73.20، شاید سخت گیری نمی شد اما امسال دقت فراوانی بود و دوربین نصب کرده بودند. در واقع VAR‌را در تست ها داشتیم.

وی تصریح کرد: با این بررسی های دقیق کمی سختگیرانه تر بود اما احساس می کنم برخی دوستان از نظر روحی آماده نبودند. ناخودآگاه وسط کار تست را رها می کردند. شاید خودشان بعد اینکه تست را رها می کردند می گفتند آمادگی داریم یک تست دیگر برویم اما نمی دانستند چرا نتوانستند در آن لحظه بر آن فشار روانی غلبه کنند. بهتر است بگوییم نسبت به فصول گذشته قانونمند بود که مطمئنا نتیجه بهتری را در لیگ خواهد داشت. داوران آماده کنار بازیکنان آماده قرار می گیرند. ان شاء الله لیگ پویا و فعالی داشته باشیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۱۸۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان