//
کدخبر: ۳۵۹۵۱۱ //

واکنش داورزنی به دستمزد ۱۵۰ هزار تومنی عطایی

رئیس فدراسیون والیبال گفت: اینکه بگوییم یک مربی ۱۵۰ هزار تومان روزانه دستمزد می گیرد یا فلان مربی ۳۰ میلیارد تومان می گیرد، درست نیست و از روی احساس است.

واکنش داورزنی به دستمزد ۱۵۰ هزار تومنی عطایی
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدرضا داورزنی در مورد دستمزد مربیان تیم‌های ملی والیبال کشورمان اظهار داشت: از زمان مرحوم یزدانی‌خرم و پس از آن تقریبا ۳۰ سالی است که کادرفنی تیم ملی نمی‌توان گفت حقوق می‌گرفتند. به نوعی حق الزحمه ای بود که درمورد ایاب و ذهاب و سایر مسائل به آنها پرداخت می‌شد. از گدشته مبلغ کمی بود اما اکنون چند برابر شده است.

وی افزود: البته نسبت به حقوقی که مربیان خارجی یا مربیان در لیگ برتر می‌گیرند، قابل قیاس نیست.  نمی‌توان اسم آن را حقوق مربیان در تیم ملی گذاشت. اکنون بیش از ۸۰ نفر پرسنل داریم که به عنوان سرمربی،کمک مربی، آنالیزور، پزشک و فیزیوتراپ در تیم‌های ملی کار می‌کنند. پزشک یا فیزیوتراپ در مطب شخصی خودش می‌تواند درآمد زیادی کسب کند اما با حق الزحمه کمی به تیم ملی کشورش کمک می‌کند.

رئیس فدراسیون والیبال درمورد اینکه اگر فدراسیون با مربیان قرارداد ببندد صد در صد تمرکز خود را بدون دغدغه باشگاهی روی تیم ملی می‌گذارند، پاسخ داد: نظریه ای وجود دارد که مربوط به ۱۰ و ۱۵ سال قبل است. زمانی که زوران گاییچ را به ایران آوردیم این فرضیه مطرح شد که آیا درست است یک مربی در نیمه اول سال با تیم ملی کار کند. در دنیا اردوهای بلند مدت ندارند. ۸ تا ۱۵ می فرصتی است که بازیکنان آزاد شوند تا در اختیار تیم‌های باشگاهی قرار بگیرند. طبق مقررات جهانی بازیکن اگر در لیگ‌های اروپایی یا هر لیگ دیگری بازی کند، از ۱۰ می آزاد می‌شود. فرصت بیست روزه ای تا شروع لیگ جهانی دارند. اینگونه نیست که مثل ما اردوهای ۴_۳ ماهه حتی برای تیم نوجوانان بگذارند.

داورزنی تصریح کرد: برخی مواقع حدود یک سال تا یک سال و نیم اردو می‌گذاریم. شرایطی ایجاد کردیم که امرار معاش اکثریت بازیکنان ما از طریق درآمدهای باشگاهی اتفاق می‌افتد و با افتخار در تیم ملی کار می‌کنند.

وی درمورد اینکه این اتفاق خیلی خوب است؛ اما شاید برای آینده یک تهدید باشد و اگر زمانی خودش در فدراسیون نباشد احتمال دارد بگویند فلان مربی تیم ملی از باشگاهش بازیکن آورد، گفت: یک سوال بپرسم. اکثر افراد گمنامی که به کشور ما در صنایع دفاعی، موشکی و ... خدمت می‌کنند حق الزحمه های متعارفی می‌گیرند که به کارمندان پرداخت می‌شود. اثرگذاری آنها در کشور فوق العاده بوده و با ارقامی که دریافت می کنند قابل اندازه گیری نیست. برخی افراد هم به عنوان مربی داریم که به افتخار تیم ملی و برای مردم کار می‌کنند.

رئیس فدراسیون والیبال افزود: نباید این فرهنگ را به فرهنگ ریالی و پولی تبدیل کنیم. اینکه به امرار معاش، آینده و رشد مربی توجه کنیم تا دغدغه معاش و مسکن نداشته باشد وظیفه است‌. اکثریت مربیان خوب ما که در لیگ کار کرده یا مربی ملی هستند از این بابت تامین هستند و مشکلی ندارند. اگر بخواهیم این را پیوند بزنیم به اینکه الزاما باید با مربی ایرانی بسته شود تا بتواند در تیم ملی کار کند، باید بگویم همه ما سرباز کشور هستیم و هر کاری از دست ما بربیاید باید برای تیم ملی  انجام بدهیم.

داورزنی ادامه داد:  باید به مربیان توجه کرد تا دغدغه آینده و امرار معاش زندگی را نداشته باشد اما باید این فرهنگ را هم در کشور دنبال کنیم که باید همه در اختیار تیم ملی باشیم. اینکه نگاه ما به قرارداد مالی باشد و بخواهیم برای پول کار کنیم، ارزش کار از دست می‌رود. وقتی مربی خارجی به ایران می آید به او می‌گوییم حق نداری در باشگاه کار کنی و باید تمرکزت روی تیم ملی ما باشد. اکثریت مربیانی که در حال حاضر در دنیا کار می کنند قرارداد باشگاهی دارند و در کنارش کار ملی هم انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: الان محمد وکیلی ۲۰ سال است با تیم‌های ملی ما کار می‌کند. اکثریت بچه‌هایی هم که اکنون می‌بینید دست پرورده رده نوجوانان و جوانان ما بودند. زمانی که خود بهروز عطایی در تیم جوانان بود یا وکیلی در تیم نوجوانان با گروه دیگری از مربیان کار می کرد. اکنون در هر یک از رده ها تعداد زیادی از مربیان خوب شهرستانی کشورمان کار کرده و بچه‌ها را از مرحله کشف استعداد تا مرحله ای که به تیم ملی در رده‌های مختلف می‌رسند پرورش می‌دهند.  

رئیس فدراسیون والیبال در گفت و گو با برنامه ورزشگاه توضیح داد: عدد و رقم‌هایی  مطرح شد مثل اینکه یک مربی۱۵۰ هزار تومان  روزانه می‌گیرد یا به آقای فلانی ۳۰ میلیارد تومان پرداخت کردیم. اصلا این اعداد و ارقام درست نیست. برخی مواقع دوستان احساسی حرف می‌زنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مشرق
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۹۵۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان