//
کدخبر: ۳۵۵۸۴۸ //

۳ آمار عجیب از فصلی که گذشت؛ استقلال و پرسپولیس قربانی شدند!

ستاره‌هایی که کمتر از یک دروازه‌بان دریبل زدند، بازیکنانی که هر چه شوت زدند گل شد و دو آمار فردی هم از خط حمله پرسپولیس را مرور می‌کنیم.

3 آمار عجیب از فصلی که گذشت؛ استقلال و پرسپولیس قربانی شدند!
به گزارش فرتاک نیوز،

بازیکنانی در این فصل بودند که اصلا دریبل موفق نداشتند. محمد عباس‌زاده، بهترین گلزن این فصل تراکتور، یکی از آن‌هاست. آرمان رمضانی فقط در نبردهای هوایی شرکت می‌کرد و او هم دریبل موفق نداشت. حامد پاکدل، دومین مهاجم گلزن این فصل پرسپولیس هم برای زدن گل، نیازی به دریبل نداشت. همه این بازیکنان البته در خط حمله بازی نمی‌کردند. بازیکنی مانند محسن ربیع‌خواه هم در طول یک فصل کامل، هیچ دریبلی نزد. زمانی این آمار جالب‌تر می‌شود که بدانیم میلاد فراهانی، دروازه‌بان پدیده، در این فصل 2 دریبل موفق داشت! البته او چوب این نمایش پرریسکش را با یک گل خورد، اما تعداد دریبل او از بازیکنانی مانند کمال کامیابی‌نیا، رودی ژستد و مهرداد بایرامی هم بیشتر بود.

تنها شوت در چارچوب فصل علیه استقلال و پرسپولیس! 

بازیکنانی در این فصل بودند که هر چند کم، ولی هر چقدر شوت در چارچوب  زدند، گل شد. 2 شوت از این شوت‌ها، باعث گل خوردن استقلال و پرسپولیس شد. تنها شوت در چارچوب محمد نژادمهدی مقابل پرسپولیس زده شد که آن هم تبدیل به گل شد. این اتفاق برای عزت پورقاز هم تکرار شد و زوج نژادمهدی در خط دفاع سپاهان هم تنها شوت در چارچوب فصلش گل شد. تنها شوت در چارچوب این فصل مهدی حنفی، هافبک نفت آبادان، 2 امتیاز را از استقلال گرفت.

اولین و آخرین شوت در چارچوب عرفان معصومی، بازیکن فجر، در بازی هفته سوم زده شد. تنها شوت در چارچوب او گل هم شد. معصومی بعد از آن تا پایان فصل، 20 شوت دیگر زد که هیچ کدام در چارچوب نبود. علی نبی‌زاده و امید منصوری هم دو بازیکن دیگر فجر هستند که فقط یک شوت در چارچوب زدند و همان هم گل شد. محمد ستاری و مهدی عبدی هم دو بازیکن هوادار هستند که هر دو شوت در چارچوب فصل‌شان گل شد. امیرمهدی جان‌ملکی و مجتبی بیژن هم دو بازیکنی هستند که 2 شوت در چارچوب زدند و هر دو اقدام آن‌ها هم گل شد. 

آمار عجیب مهدی ترابی و مهدی عبدی!

دو بازیکن پرسپولیس در بین «ترین‌»‌های لیگ در قعر حضور دارند. مهدی عبدی، بهترین گلزن پرسپولیس در لیگ 21، کمترین میانگین لمس توپ را در بین همه بازیکنان لیگ داشت. عبدی طبق آمار«متریکا» در هر 90 دقیقه فقط 23 مرتبه توپ را لمس می‌کند. بعد از او هم محمد عباس‌زاده، گلزن تراکتور کمتر از همه در جریان بازی قرار دارد. گلزنانی که با کمترین لمس توپ، بزرگ‌ترین ضربه را به حریف می‌زنند. 

در بین تمامی 213 بازیکنی که این فصل بازی کردند، مهدی ترابی پایین‌ترین معدل نبرد هوایی موفق را دارد. او در طول فصل فقط 5 مرتبه به هوا پرید و ضربه سر اول را پیش از بازیکن حریف زد. آیاندا پاتوسی ستاره فولاد هم بعد از ترابی در بین نفرات سرشناسی حضور دارد که کمتر از سایر بازیکنان لیگ، ضربه سر زده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۵۸۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان