//
کدخبر: ۳۵۵۵۶۱ //

خریدهای پرماجرای پرسپولیس باید جدا شوند؟

به نظر می‌رسد سه خرید خارجی سرخ‌پوشان در لیگ بیست‌ویکم همراه شاگردان یحیی گل‌محمدی در فصل آینده لیگ برتر نخواهند بود.

خریدهای پرماجرای پرسپولیس باید جدا شوند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

باشگاه پرسپولیس در فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران خریدهای خارجی پر سروصدایی را انجام داد. خرید ناگهانی دو مدافع از استقلال تاجیکستان برای تقویت خط دفاعی و سپس جذب مهاجمی از ازبکستان برای رفع مشکل گلزنی سرخ‌پوشان.

منوچهر صفروف برای تقویت سمت راست و وحدت هنانوف برای حضور در قلب خط دفاعی سرخ‌پوشان از فوتبال تاجیکستان به لیگ برتر ایران آمدند و به دلیل بسته بودن پنجره نقل‌و‌انتقالاتی نیم‌فصل اول از دست دادند. شرزود تمیروف هم که در 10 بازی پایانی پرسپولیس در لیگ برتر همراه سرخ‌پوشان بود، از پاختاکور به جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی آمد، هر سه خرید پرماجرای پرسپولیس اما نتوانستند انتظارات را آورده کنند.

هنانوف جای خود را به گولسیانی می‌دهد؟

وحدت هانانوف یکی از نفراتی است که نامش در فهرست خروج پرسپولیس به گوش می‌رسید. یحیی گل‌محمدی قصد تحول گسترده‌ای در فهرست سرخ‌پوشان برای لیگ بیست‌ودوم دارد و به نظر می‌رسد سرمربی پرسپولیس روی نام مدافع تاجیکستانی خود خط قرمز خواهد کشید.

باشگاه پرسپولیس در نقل‌وانتقالات تابستانی به سراغ جذب مرتضی پورعلی‌گنجی رفته و هم‌چنین شایعات پیرامون جذب گئورگی گولسیانی به گوش می‌رسد که در صورت جذب مدافع گرجستانی، وحدت هانانوف راهی جز جدایی از جمع سرخ‌پوشان ندارد، چرا که پرسپولیس در خط دفاعی به غیر از خرید پورعلی‌گنجی و جذب احتمالی گولسیانی، فرشاد فرجی، علی نعمتی و سیدجلال حسینی را دارد و ترافیک بالای خط دفاعی سرخ‌پوشان فرصت بازی به مدافع تاجیکستانی را در فصل جدید لیگ برتر نخواهد داد.

هانانوف در 7 بازی به صورت فیکس در ترکیب پرسپولیس در لیگ بیست‌ویکم به میدان رفت که تنها یکبار سرخ‌پوشان موفق به کلین‌شیت شدند و در مجموع مدافع 21 ساله نتوانست عملکرد خوبی را از خود نشان بدهد.

صفروف در یک‌قدمی جدایی از پرسپولیس

یحیی گل‌محمدی یکی از سیاست‌های نقل‌وانتقالاتی خود را تقویت کانال سمت راست خط دفاعی سرخ‌پوشان قرار داده است و به پیشنهاد او و با تلاش مدیران باشگاه، دانیال اسماعیلی‌فر ستاره فصل گذشته سپاهان در این پست جذب شد و مذاکرات برای تمدید قرارداد سیامک نعمتی در جریان است که این بازیکن فاصله چندانی تا تمدید قرارداد خود با پرسپولیس ندارد. وضعیت رضاییان هم صددرصد مشخص نیست.

منوچهر صفروف یکی از گزینه‌های گل‌محمدی در لیگ بیست‌ویکم برای رونق‌بخشیدن به سمت راست خط دفاعی پرسپولیس بود اما مدافع تاجیکستانی پرسپولیس نتوانست انتظارات را از خود برآورده کند و ضعف او باعث شد تا مدیران باشگاه به سراغ جذب رامین رضاییان بروند!

صفروف در دوران حضورش در لیست پرسپولیس تنها 5 بار در ترکیب سرخ‌پوشان قرار گرفت که از میان 5 حضور او در ترکیب پرسپولیس، تنها 2 بار یحیی گل‌محمدی نام مدافع تاجیکستانی خود را در ترکیب اولیه قرار داد. عملکرد دور از انتظار مدافع راست تاجیکستانی پرسپولیس باعث شده تا گل‌محمدی نام او را با توجه به جذب دانیال اسماعیلی‌فر و ابقای احتمالی سیامک نعمتی در فهرست مازاد قرار بدهد.

تمیروف هم رفتنی شد؟

شرزود تمیروف که از پاختاکور ازبکستان با درخواست کادرفنی پرسپولیس برای حضور در خط حمله سرخ‌پوشان در هفته بیست‌ویکم لیگ فصل گذشته به جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی اضافه شد، به مهاجمی ثابت در ترکیب پرسپولیس بدل شد اما 9 فرصت بازی از سوی یحیی گل‌محمدی برای درخشش تمیروف در ترکیب سرخ‌پوشان کافی نبود و او تنها یکبار در دیدار مقابل ذوب‌آهن موفق به گلزنی شد و عملکرد فنی او نشان داد که مهاجم 23 ساله پرسپولیس قدرت تمام‌کنندگی بالایی ندارد.

یحیی گل‌محمدی برای لیگ بیست‌ودوم به دنبال جذب مهاجم خارجی است و چند گزینه را زیر ذره‌بین خود دارد که در صورت نهایی شدن فرآیند خرید مهاجم خارجی، احتمالاً شرزود تمیروف به لیست مازاد پرسپولیس اضافه خواهد شد و بعد از حضوری کوتاه‌مدت در فوتبال ایران، از جمع سرخ‌پوشان جدا می‌شود. پرسپولیس اگر بازیکنان مدنظرش را جذب کند چاره‌ای به غیر از خالی کردن فهرست فصل قبل ندارد.

سه پرونده جنجالی در انتظار پرسپولیس؟

وحدت هانانوف، منوچهر صفروف و شرزود تمیروف در شرایطی در نزدیکی در خروجی باشگاه پرسپولیس قرار گرفته‌اند که هر سه بازیکن با سرخ‌پوشان قرارداد دارند. هانانوف و صفروف قراردادی 3 ساله را با سرخ‌پوشان امضا کرده‌اند که هنوز 2 فصل دیگر آن باقیمانده و تمیروف هم با قراردادی 1/5 ساله به پرسپولیس آمد که هنوز یک فصل دیگر از آن باقیمانده است.

مدیران پرسپولیس برای خروج نام این سه بازیکن خارجی راهی جز توافق ندارند، چرا که در صورت عدم توافق و خروج نام این بازیکنان از فهرست پرسپولیس، سرخ‌پوشان باید منتظر سه پرونده جنجالی تازه در فیفا باشند. با این اوصاف مدیران باشگاه پرسپولیس برای تغییر در لیست تیم خود و اضافه کردن نام بازیکن خارجی جدید، مسیر دشواری را در پیش‌روی خود دارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۵۵۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان