//
کدخبر: ۳۵۵۵۳۱ //

همه‌چیز درباره گزینه احتمالی نیمکت استقلال؛ الکس نوری کیست؟

طبق اخبار منتشر شده در رسانه‌ها الکس نوری در یک قدمی سرمربیگری استقلال دارد و احتمالا به زودی با این تیم قرارداد می‌بندد اما از او چه می‌دانیم؟


همه‌چیز درباره گزینه احتمالی نیمکت استقلال؛ الکس نوری کیست؟
به گزارش فرتاک نیوز،

نوری با نام کامل الکساندر، در بوکستهوده در شمال آلمان متولد شده. او در تاریخ ۲۹ مرداد ۵۸ از پدری ایرانی و اهل رشت و مادری آلمانی متولد شده. نوری خود در پست هافبک هجومی فوتبال بازی می‌کرده و باید به نوعی او را محصول آکادمی وردربرمن دانست. نوری پس از ۴ سال بازی در آکادمی وردربرمن در سال ۱۹۹۸ در سن ۱۹ سالگی ابتدا به تیم دوم وردربرمن و سپس تیم اصلی رسید. تا پایان دوران بازی حرفه‌ای البته نوری موفقیت چندانی کسب نکرد و در نهایت با آمار ۳۷ گل و ۱۷ پاس گل در ۳۳۲ بازی در سال ۲۰۱۱ با لباس اولدنبورگ از فوتبال خداحافظی کرد.

کار سرمربیگری او از همان اولدنبورگ آغاز شد و آمار او نوید تولد یک مربی خوب را می‌داد. او در دوران حضور خود در این تیم در ۴۵ بازی آمار ۵۱ درصد برد را ثبت کرد و به تیم دوران نوجوانی‌اش یعنی وردربرمن برگشت. او در ابتدا مربی تیم دوم وردبرمن شد و سپس به تیم اصلی رسید. نقطه اوج مربیگری او در فصل ۱۸-۲۰۱۷ رقم خورد که وردربرمن را در رده هجدهم تحویل گرفت و رده هشتم تحویل داد. آن‌قدر عملکرد او در این مقطع خوب بود که سایت بوندسلیگا از تمدید قرارداد نوری برای هواداران وردبرمن به عنوان یک مژده یاد کرد اما او فصل بعد پس از ۵ باخت در ۱۰ بازی وردربرمن را ترک کرد (بخوانید اخراج شد) و به هرتا پیوست. در هرتا او مدتی دستیار کلینزمان بود و برای مدت بسیار کوتاه (۴ بازی) هدایت این تیم را بر عهده گرفت تا سرمربی جدید این تیم انتخاب شود.

الکس نوری

 
 

در نهایت نوری فصل ۲۲-۲۰۲۱ به عنوان سرمربی تیم کاوالا انتخاب شد. تیمی از مقدونیه که در سطح دوم یونان حضور دارد. کاوالا در ابتدای فصل از ۸ بازی ۷ شکست متحمل شده بود و اصلا اوضاع خوبی نداشت. با حضور نوری، این تیم از ۱۵ بازی  برد، ۷ تساوی و ۵ شکست به دست آورد اما این آمار هم باعث ماندن این تیم نشد. اگر کاوالایی‌ها در بازی آخر خود برنده از زمین خارج می‌شدند در همان سطح دوم می‌ماندند که این اتفاق رخ نداد و به عنوان تیم پانزدهم در جدول ۱۸ تیمی به سطح سوم فوتبال یونان سقوط کردند.

نوری مدرک یوفا پرو لایسنس دارد که معتبرترین مدرک مربیگری فوتبال اروپاست. پدر آرین و مینو، کشور ایران را بسیار دوست دارد و بارها هم در مصاحبه‌های خود به این مساله اشاره کرده است. او سابقه سرمربیگری سرژ گنبری (بازیکن فعلی بایرن) و توماس دیلینی (هافبک دانمارکی دورتموند) در وردربرمن را در کارنامه خود دارد و آمار نشان می‌دهد گزینه خوبی برای استقلال به شمار می‌رود اما سوال اصلی جای دیگری است.

آیا اصلا او سرمربی استقلال خواهد شد؟

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: برنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۵۵۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان