//
کدخبر: ۳۵۳۵۷۹ //

آمار عجیب از تیم قهرمان؛ موفقیت با کمترین خلق موقعیت گل!

در 6 مسابقه‌ای که از سال جدید برگزار شده، استقلال پایین‌ترین متوسط ایجاد امیدگل را داشته است.

آمار عجیب از تیم قهرمان؛ موفقیت با کمترین خلق موقعیت گل!
به گزارش فرتاک نیوز،

فکر می‌کنید در شش هفته اخیر لیگ برتر، کدام تیم کمتر از همه موقعیت ساخته است؟ پاسخ در کمال تعجب، تیم قهرمان لیگ است. حتی پایین‌تر از فجری که سقوطش قطعی شده، نفت آبادانی که 12 هفته پیروز نشده و نساجی که سرمربی‌اش برکنار شده و انگیزه‌ای برای ادامه لیگ ندارد. این استقلال است، به سطحی از هوشمندی رسیده که با کمترین خلق موقعیت، پیروز می‌شود و جام قهرمانی را بالای سر می‌برد. 

سال جدید برای استقلال با بازی مقابل پیکان شروع شد. دیداری که رافائل سیلوا خیلی زود اخراج شد و بازی گلی نداشت. امیدگل اما نشان می‌دهد که پیکان مستحق برد در آن مسابقه بود. استقلال به اندازه زدن نیم‌گل، موقعیت ساخت و شانس گل زدن مهمان، 3 برابر استقلال بود. حریف بعدی آبی‌ها، صدرنشین جدول امیدگل بود. جدولی که نشان می‌دهد هر تیم در این فصل به اندازه زدن چند گل، موقعیت ایجاد کرده است. سپاهان به طور میانگین در هر بازی از این فصل به اندازه زدن 1.5گل، موقعیت می‌سازد. در دادن شانس گلزنی به حریف هم سپاهان بعد از فولاد، دومین تیم برتر فصل است. آمارهایی که نشان می‌دهد شاگردان مجیدی چه کار سختی در آن بازی داشتند. در دیدار با سپاهان هم امیدگل حریف، 3 برابر استقلال بود و آبی‌ها بهترین بهره را از موقعیت‌هایشان بردند. 

قعرنشین جدول امتیازی، سومین حریف استقلال در سال جدید بود. تنها مسابقه‌ای در 6 بازی اخیر که استقلال به اندازه زدن یک گل، موقعیت ساخت. سپس تیم سرسختِ نکونام از راه رسید. امیدگل نشان می‌دهد استقلال باید 3 برابر تعداد موقعیتی که ساخت، حمله می‌کرد تا یک گل بزند، ولی هوشمندی و بهره بالای بازیکنان باعث شد که آبی‌ها با امیدگل 0.35 دو شوت در چارچوب بزنند که هر دو گل هم شد. 

دومین مسابقه‌ای که استقلال در این شش هفته گلی نزد، به تقابل با آلومینیوم اراک برمی‌گردد. دیداری که استقلال 13 شوت زد، ولی همین که فقط یکی از آن‌ها در چارچوب بود نشان می‌دهد که شاگردان فرهاد مجیدی، در موقعیت‌های مناسبی صاحب توپ نشدند و به توپ ضربه نزدند. امیدگل استقلال در آن بازی هم به اندازه زدن نیم‌گل بود. استقلال، مس رفسنجان را هم با شرایطی مشابه به فولاد شکست داد. امیدگل حریف، 3 برابر استقلال بود؛ اما آبی‌ها با امیدگل 0.48 دو گل زدند. 

از طرفی استقلال که از گل نخوردن مطمئن است برای گل زدن خود را به آب و آتش نمی‌زند و معمولا پس از زدن یک گل، همان گل را حفظ می‌کند و برنده می‌شود. همین اقتدار دفاعی و هوشمندی باعث شده تا استقلال بدون خلق موقعیت فراوان به برتری برسید.

استقلال در این 6 هفته، به اندازه زدن 3.35 گل، موقعیت ساخت. یعنی به طور میانگین در هر بازی باید 0.56 گل می‌زند. این ضعیف‌ترین آمار بین 16 تیم لیگ است. حاصل اما چه بود؟ استقلال 6 گل زد. این هوشمندی تیم قهرمان لیگ را نشان می‌دهد. بازیکنانش به سطحی از کیفیت فردی رسیدند که در کمترین شانس گلزنی هم ضربه آخرهای درستی به توپ می‌زنند و بهترین بهره را از هر موقعیت می‌برند. کافی است یک بار دیگر گل‌های استقلال در سال جدید را مرور کنید. ضربه سر محمد دانشگر بین دو مدافع سپاهان؛ شوت‌های از پشت محوطه جریمه صالح حردانی و امیرحسین حسین‌زاده به فولاد و مس؛ دو گل تماشایی دیگر از امیرحسین حسین‌زاده به فولاد و مس رفسنجان که از زاویه‌هایی نسبتا بسته زده شد؛ و یک گل آسان به پدیده.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۳۵۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان