//
کدخبر: ۳۵۲۶۵۴ //

تصمیمات آماتور سازمان لیگ؛ چه تیمی چهارم است؟

در حالی که در جدول سازمان لیگ گل‌گهر در رتبه چهارم قرار گرفته، فولاد را باید تیم چهارم تا این‌جای فصل دانست.

تصمیمات آماتور سازمان لیگ؛ چه تیمی چهارم است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

سازمان لیگ خوش‌شانس بود که تکلیف قهرمان لیگ برتر بدون حرف و حدیث مشخص شد. با توجه به اختلاف نظرهایی که در مورد اعمال قانون در صورت امتیاز برابر وجود داشت که آیا تفاضل گل باید ملاک باشد یا گل زده در خانه حریف در بازی رودررو قهرمان را مشخص می‌کند، اگر کار قهرمانی به هفته آخر کشیده می‌شد قطعا حواشی زیادی به وجود می‌آمد. استقلال اما موفق شد 3 هفته مانده به پایان لیگ قهرمان شود و پرسپولیس هم نتوانست خود را به نزدیکی رقیبش برساند تا سازمان لیگ مشکلی از این بابت پیدا نکند. با این‌حال احتمال دارد که در مورد مشخص شدن تکلیف رتبه‌های دیگر جدول مجددا این مشکل به وجود بیاید.

دو تیم فولاد خوزستان و گل‌گهر سیرجان در حال حاضر هم‌امتیاز هستند اما سازمان لیگ به قانون بازی رودررو توجهی ندارد و گل‌کهر سیرجان را در جدول رده‌بندی‌ای که روی سایت سازمان لیگ است، به دلیل تفاضل گل بهتر در رتبه چهارم قرار داده است! تصمیمی که به دلیل عملکرد بهتر فولاد در بازی‌های رودررو مقابل گل‌گهر، اشتباه است. مهم‌تر از رتبه چهارم البته رقابت پرسپولیس و سپاهان برای نایب قهرمانی و همچنین رقابت سه تیم انتهای جدولی برای بقاست. پدیده، نفت مسجدسلیمان و فجرسپاسی رقابت سختی برای ماندن در لیگ دارند و یک امتیاز یا حتی یک گل می‌تواند سرنوشت آن‌ها را به کلی عوض کند.

jadval

 

سهیل مهدی پیش از این در مورد نحوه محاسبه رتبه‌های جدول در صورت تساوی گفته بود: «اول فصل به تیم‌های لیگ برتر ابلاغ شد که بازی رودررو به جای تفاضل گل مبنای قرارگیری تیم‌ها در جدول لیگ برتر خواهد بود اما باید تمامی بازی‌های رودررو به پایان برسند. در بسیاری از کشور‌ها از این قانون استفاده می‌شود».
در مورد این موضوع ایراد بزرگی که به سازمان لیگ وارد است، مشخص نکردن این قانون پیش از شروع مسابقات است. هر تصمیمی که در حین لیگ و یا بعد از اتمام لیگ گرفته شود، قطعا شاکیان زیادی خواهد داشت و همین مساله مقدمات شروع جنجال را فراهم خواهد کرد. در حالی که اگر قبل از شروع لیگ و یا حتی در ابتدای لیگ این قانون مشخص می‌شد، فرصت اعتراض و شکایت از تیم‌ها گرفته می‌شد. به نظر می‌رسد یکی از دلایلی که سازمان لیگ تا پایان فصل قرار است تفاضل گل را ملاک قرار داده و بعد از پایان بازی‌ها، بازی رودررو را محاسبه کند، مشکل زیرساختی است. احتمالا با توجه به برنامه‌های نوشته شده برای محاسبه جدول لیگ برتر در سایت سازمان لیگ، امکان محاسبه رتبه براساس بازی رودررو وجود ندارد و فعلا چاره‌ای به جز محاسبه تفاضل نیست. بعد از پایان لیگ اما بازی‌های رودررو به صورت دستی محاسبه و رتبه تیم‌ها مشخص خواهد شد. یکی از اتفاقات عجیبی که مانند بسیاری از اتفاقات دیگر فقط در ایران می‌توانیم شاهد آن باشیم. در لیگ‌هایی مانند لالیگا که نتایج بازی رودررو درنظر گرفته می‌شود، با انجام بازی رودرروی دو تیم، نتیجه آن‌ها در جدول اعمال شده و رتبه‌شان برهمان اساس مشخص می‌شود. اتفاقی که در لیگ برتر خودمان شاهد آن نیستیم و جدول لیگ تا پایان بازی‌ها و بعد از آن تفاوت خواهد داشت!

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۲۶۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان