//
کدخبر: ۳۵۲۱۲۰ //

۹ دلیل برای شکسته شدن طلسم ۹ ساله استقلال

از آخرین قهرمانی استقلال در لیگ برتر ۹ سال می گذشت و روزهای خاکستری استقلال تمامی نداشت، هواداران با یاس و ناامیدی پیوند خورده بودند، از دست دادن فصل در نیم فصل اول، برد های بی انتها در نیم فصل دوم و البته بی فایده...

۹ دلیل برای شکسته شدن طلسم ۹ ساله استقلال
به گزارش فرتاک نیوز،

کسب ۹ جام توسط رقیب دیرینه آن هم فقط در طی ۵ سال .آیا وقت پایان سلطه سرخ ها در فوتبال ایران نرسیده بود؟ آیا استقلال نباید بزرگتر از بهانه هایش می شد؟ آیا هواداران خردسال استقلال نباید جام گرفتن استقلال را می‌دیدند؟ آیا استقلالی ها نباید از زیر بار نیش و کنایه های پرسپولیسی رها می شدند؟ رویاهایی که استقلال را به سمت قهرمانی می کشاند متعدد بودند، اما هیچگاه این رویاها به واقعیت تبدیل نمی شدند، گاهی با رفتن شبانه یک سرمربی، گاهی با انتخاب های نادرست و گاهی با یک ضربه پنالتی... استقلال بلاخره باید فعل خواستن را در خود صرف می کرد و برای این کار نیاز مبرم به یک رهبر داشت. رهبری که باید از جنس خود هوادار باشد و البته محبوبه هوادار... این رهبر به تجربه سرمربیگری نیاز نداشت بلکه به پرستیژ سرمربیگری نیاز داشت .دلایلی که فرهاد امسال استقلال را بینهایت زیبا برای هواداران ساخت بیشمارند اما مهم‌ترین این دلایل را می‌توان در چندین جمله توصیف کرد .

 

1- بازگشت هویت به استقلال

فرهاد در اولین مصاحبه خود پس از بازگشت سوم استقلال در مصاحبه بعد از مسابقه با فولاد در استادیوم آزادی در لیگ بیستم عنوان کرد قبل از قهرمانی استقلال باید هویتی که استقلال در آسیا ایران داشت به این تیم بازگردد و در نهایت با درایت خود و توانایی کادر فنی توانست این هویت را به تیم خسته استقلال بدمد .

2- دروازه بسته

فرهاد و کادر و فنی در ابتدای فصل معتقد بودند که استقلال نباید به راحتی گل بخورد و این گل نخوردن دوم موفقیت را به همراه می‌آورد اول پرستیژ تیمی و از همه مهمتر انسجام تیمی فرهاد توانست با استفاده از سیستم های روز دنیا و استفاده از سه مدافع و گاهاً از چهار مدافع در خط دفاعی به آن هدف خود یعنی گل نخوردن برسد و تا اینجای فصل آنها در ۲۷ بازی فقط ۱۰ گل خوردن یعنی میانگین زیر ۰/۵ گل خورده در هر مسابقه .

3- کادر فنی ساده اما مجرب

کادر فنی استقلال خالی از حاشیه بود و همین مسیر را برای کسب جام هموار می‌کرد حضور صالح مصطفوی در کنار فرهاد قوت قلبی برای او بود،صالح خیلی خوب نقاط ضعف و قوت تیم های رقیب را شناسایی می‌کرد و برای استفاده از این نقاط ها راه حل هایی منطقی به فرهاد ارائه می‌کرد البته حضور مربی با تجربه ای مثل گابریل پین را نباید نادیده گرفت. گابریل خیلی کم حاشیه به کار خود در کنار فرهاد ادامه داد و به او در مسیر این قهرمانی کمک کرد. حضور بهزاد نوشادی در کادر فنی استقلال معجزه ای برای این تیم بود، بهزاد با استفاده از بروزترین تمرینات در عرصه بدنسازی، بدن بازیکنان استقلال را به خوبی ریکاوری کرد و بازیکنان این تیم را از کمند مصدومیت های پی در پی آکنده ساخت .

4- روحیه نباختن

وقتی یکی نبازد به هر حال روحیه برد همم در این تیم افزایش می یابد، فرهاد و پسران از همان ابتدای لیگ از باختن بیزار بودند، آنها در طی ۲۷ بازی گذشته فقط در دو مسابقه از حریفان خود عقب افتادند (مقابل صنعت نفت و پرسپولیس) که در هر دو به تساوی دست یافتند .علاوه بر آن تیم استقلال امسال در اکثر بازی های ۶ امتیازی و البته بازی هایی که با تیم‌های بالانشین جدول داشت سربلند از میدان خارج شد.آنها در مقابل سپاهان ۴ امتیاز، گل گهر۶ امتیاز و البته مهمتر کسب دو امتیاز و نباختن در دربی ها به پرسپولیس به دست آوردند.

5- بزرگتر از بهانه ها بودن:

فرهاد به بازیکنانش آموخت که برای قهرمانی باید بزرگتر از بهانه ها بود، این بهانه‌ها ممکن است پنالتی دقیقه ۹۳ در دربی باشد یا گل سالمی که به اشتباه آفساید گرفته میشود یا سریال پنالتی های متوالی که برایت گرفته نمی شود . یا کارت هایی که به اشتباه از جیب داوران بیرون می آید .

6- متکی نبودن به یک بازیکن خاص

فرهاد مجیدی از همان ابتدای فصل نشان داد که برای بازگرداندن هویت استقلال نباید به بازیکنی متکی بود و این امر را با جدا شدن قایدی از استقلال می توان به راحتی دید و این رمز موفقیت استقلال برای رسیدن به عنوان قهرمانی بود در جایی که حتی سیاوش یزدانی و حسین مرادمند را بی دلیل از تیم جدا کردند اما استقلال قوی تر از گذشته به راه خود ادامه داد .

7- خرید های باکیفیت

در ابتدای فصل استقلال با خروجی های متعددی روبرو شد که مهمترین آنها محمد نادری,مهدی قائدی, شیخ دیاباته، هروی میلیچ و فرشید اسماعیلی بودند اما فرهاد با تمرکز بالا از همان ابتدا می‌دانست که به دنبال چیست و با جذب بازیکنانی مثل جعفر سلمانی، رودی ژستد، کوین یامگا، زبیر نیک نفس به راحتی خلع بازیکن جدا شده را پر کرد حتی او با جدایی بسیاری از دستیاران خود در فصل گذشته مخالفت نکرد و با جذب گابریل پین توانست کمبود دستیاران خود را پر کند .

8- ایمان و اعتقاد داشتن

فرهاد مجیدی از همان ابتدای فصل می دانست که از استقلال چه میخواهد، میدانست با چه ترکیبی میخواهد فوتبال بازی کند، می‌دانست نباختن و گل خوردن کلیدی برای گشایش این طلسم ۹ ساله است .با اعتقاد داشتن به دانسته های خود پایش را از هدف اصلیش پس نکشید و از همه مهمتر به نظریه‌های دیگران توجه نکرد و ثابت قدم در مسیر خود گام برداشت .

9- مدیریتی که به فریاد استقلال رسید

فرهاد در فصل گذشته با هزینه های میلیاردی توانست استقلال نیمه جان را زنده کند و صد البته کاری را کرد که باید مدیران وقت استقلال انجام می‌دادند یعنی فرهاد در یک مقطع هم مدیر استقلال بود هم سرمربی با آمدن مصطفی آجورلو و کادر مدیریتی اش ، آرامش ۹ سال پیش استقلال با علی فتح‌الله‌زاده هم بازگشت. یکی پس از دیگری موانع درآمدزایی استقلال را از میان برداشت ، برای استقلال شبانه روز تلاش کرد و مانند یک مدیر با لایق در یکی از بزرگترین تیم های آسیا مدیریت کرد و در نهایت این آرامش به ساق پای بازیکنان تزریق شد و همین امر استقلال را به کسب جام بیش از پیش نزدیک تر کرد .

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۲۱۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان