//
کدخبر: ۳۵۱۵۸۲ //

توقف رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیکومادرید/ سویا سهمیه لیگ قهرمانان گرفت

پرونده هفته سی‌و‌هفتم لیگ دسته اول فوتبال اسپانیا با توقف بالانشینان جدول بسته شد.

توقف رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیکومادرید/ سویا سهمیه لیگ قهرمانان گرفت
به گزارش فرتاک نیوز،

در دومین روز از هفته سی‌و‌هفتم لالیگای اسپانیا یکشنبه شب 9 بازی همزمان از ساعت 22 به وقت تهران برگزار شد که در پایان آنها تیم‌‌های رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکومادرید و سویا در تقابل با رقبای‌شان به نتیجه تساوی رضایت دادند.

رئال مادرید قهرمان زودهنگام رقابت‌ها در خانه کادیس به تساوی یک - یک بسنده کرد. ماریانو دیاس در دقیقه 5 برای رئال مادرید و روبن سوبرینو در دقیقه 37 برای کادیس گلزنی کردند.

مصاف بارسلونا و ختافه در خانه تیم ختافه هم مساوی شد، اما هیچ گلی در بر نداشت. در همین حال نبرد اتلتیکومادرید و سویا نیز با تساوی یک - یک به پایان رسید. خوسه ماریا خیمنس در دقیقه 30 برای اتلتیکومادرید و یوسف النصری در دقیقه 85 برای سویا گلزنی کردند.

نتایج سایر بازی‌ها به شرح زیر است:

ویارئال یک - رئال سوسیه‌داد 2

سلتاویگو یک - الچه صفر

اتلتیک بیلبائو 2 - اوساسونا صفر

لوانته 3 - آلاوس یک

مایورکا 2 - رایووایکانو یک

رئال بتیس 2 - گرانادا صفر

با این نتایج رئال مادرید 85 امتیازی شد. بارسلونا هم 73 امتیازی شد و نایب قهرمانی‌اش را مسجل کرد و به این ترتیب جواز حضور در فصل آینده رقابت‌‌های سوپرجام اسپانیا را به دست آورد.

اتلتیکومادرید نیز 68 امتیازی شد و از بابت کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا اطمینان حاصل کرد. همین اتفاق برای سویا هم رخ داد. تیم آندلسی با یک امتیاز اختلاف نسبت به روخی بلانکو در رده چهارم جدول لالیگا باقی ماند، اما با توجه به فاصله سه امتیازی‌اش با رئال بتیس رده پنجمی و کسب نتایج بهتر در بازی‌های رودررو مقابل رقیب همشهری، سهمیه لیگ قهرمانان گرفت.

بتیس اما باید چشم به کسب سهمیه لیگ اروپا داشته باشد و برای تحقق این هدف هفته آینده می‌بایست پیروز شود، چرا که تیم ششم جدول، رئال سوسیه‌داد را در فاصله تنها دو امتیازی خود می‌بیند. از این میان این دو تیم قطعاً یکی به لیگ اروپا و دیگری به لیگ کنفرانس اروپا خواهد رفت، چرا که ویارئال رده هفتمی با قبول شکست در بازی برابر سوسیه‌داد با رده ششم جدول شش امتیاز فاصله پیدا کرد که جبران آن غیرممکن است.

در انتهای جدول هم که پیش از این سقوط تیم‌های آلاوس و لوانته قطعی شده بود، مایورکا با یک پیروزی به موقع و با نتیجه 2 بر یک برابر رایووایکانو 36 امتیازی شد و اکنون تنها به خاطر کسب نتایج ضعیف‌تر نسبت به کادیس رده هفدهمی، در رده هجدهم است. بنابراین در هفته پایانی مسابقات، مایورکا باید پیروز شود و امیدوار باشد که کادیس امتیاز از دست دهد.

هههه

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۱۵۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان