//
کدخبر: ۳۴۶۰۱۰ //

می توانستیم برابر تراکتور نتیجه بهتری کسب کنیم

تبریز- سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان گفت: می توانستیم برابر تراکتور نتیجه بهتری کسب کنیم.

می توانستیم برابر تراکتور نتیجه بهتری کسب کنیم
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد ربیعی پس از شکست یک بر صفر مس رفسنجان مقابل تراکتور در نشست خبری اظهار داشت:‌ فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را تبریک گفته و التماس دعا دارم. به تیم تراکتور، هواداران پرشورش، بازیکنان و کادرفنی‌اش تبریک گفته  و به تیم خودمان خسته نباشید می گویم. از موقعیت‌هایی که داشتیم بهره نبردیم و عدالت برای تیم ما رعایت نشد.

وی ادامه داد: باید بیشتر از فرصت‌های‌مان استفاده می‌کردیم. در نیمه اول دست کم چهار موقعیت مسلم گلزنی را از دست دادیم که این موضوع برای ما غیرطبیعی بود. در نیمه دوم هم با توجه به چینش دفاعی تراکتور و چشم داشتن این تیم به ضدحملات، 2 موقعیت سه در مقابل یک را در دهانه دروازه از دست دادیم. مالکیت توپ را در اختیار داشتیم اما تراکتور برای برنده شدن این بازی اراده داشت و به ویژه در نیمه دوم جانانه دفاع کرد.

ربیعی افزود: باید بیشتر از فرصت‌های‌مان استفاده می‌کردیم. در نیمه اول دست کم چهار موقعیت مسلم گلزنی را از دست دادیم که این موضوع برای ما غیرطبیعی بود. در نیمه دوم هم با توجه به چینش دفاعی تراکتور و چشم داشتن این تیم به ضدحملات، 2 موقعیت سه در مقابل یک را در دهانه دروازه از دست دادیم. مالکیت توپ را در اختیار داشتیم اما تراکتور برای برنده شدن این بازی اراده داشت و به ویژه در نیمه دوم جانانه دفاع کرد.

سرمربی مس عنوان کرد: فوتبال روی زمین خودمان را بازی کردیم. به جز 4 و 5 دقیقه پایانی نظم تیم به هم نخورد.  اکنون برخی کارشناسان با توجه به این نتیجه می‌آیند و می‌گویند مس در سه بازی اخیر دو باخت داشته اما باخت مان در تبریز با شکست مقابل ذوب آهن زمین تا آسمان فرق دارد. در آن مسابقه خیلی بد بوده و شایسته باخت بودیم. روز خوب‌مان نبود اما به این دلیل که در 12 روز اخیر تمرینات خوبی داشتیم برابر تراکتور فوتبال خوبی ارائه دادیم و این نویدبخش است.

وی عنوان کرد:‌ تیم‌های تمام دنیا و ایران جایی نوسان دارند و از 100 درصد پایین‌تر می‌آیند اما با توجه به کیفیتی که در بازی با تراکتور داشتیم دغدغه‌ای نداریم و قدرتمندانه به روندی که از ابتدای فصل داشتیم ادامه می‌دهیم.

سرمربی تیم مس رفسنجان درمورد اینکه تراکتور از لحاظ فنی با هدایت ساغلام چه تغییراتی داشته است، خاطرنشان کرد:‌ باید منطقی به این قضیه نگاه کرد. در کل پروژه‌های فنی در کوتاه مدت، تغییرات زیادی ندارد. در بازی جام حذفی و دیدار دور رفت لیگ برتر، ضعف‌هایی در تراکتور دیدم که در این بازی هم وجود داشت اما از لحاظ جسارت و شرایط حاکم بر بازی به ویژه در این 30 دقیقه پایانی به دلیل حمایت هواداران، تغییرات‌شان محسوس بود.

وی گفت: تراکتور با دل و جان بازی می‌کرد و اگر بخواهم واقع‌بینانه بگویم در نیمه دوم روی دو ضد حمله به موقعیت گل رسیدند که یکی از آنها را خودمان خطا کردیم دیگری هم حریف از دست داد. در نیمه اول نیز دو کرنر زدند که ابتدا ضربه عباس‌زاده از کنار دروازه بیرون رفت و دیگری گل شد. انتظار داشتم تراکتور مقابل ما بازی غالب را ارائه بدهد اما این ایده است. برای کادر فنی تراکتور به ویژه محمد نصرتی که دوست خوب من است احترام قائل هستم.

ربیعی افزود: کادر فنی فعلی تراکتور از لحاظ روانی تیم‌شان را تغییر داده اما قطعاً حمایت و حضور هواداران در ورزشگاه شور خیلی خوبی به این تیم داد. باید از لحاظ فنی کار بیشتری روی این تیم انجام شود. هرچند امشب با هم بازی کردیم اما قلباً خیلی تراکتور را دوست دارم زیرا یکی از تیم‌های اصیل، مردمی و با اصالت کشورمان است. شاید اگر هر مربی جای من بود و اولین بازی تیمش در سال جدید با حضور تماشاگران برگزار می‌شد می‌گفت این موضوع را عقب‌تر بیندازید اما من خیلی لذت بردم و امشب روح فوتبال را در زمین دیدم.

وی تصریح کرد: تیم من هم فوتبال بازی کرد و شاید اگر توپ‌های ما درون دروازه می‌رفت برنده می‌شدم اما واقعاً حضور هواداران لذت‌بخش بود.

سرمربی تیم مس رفسنجان در مورد اعتراضش به تیم داوری بازی گفت:  از این جهت گلایه کردم که 4-5 مورد خطای بی‌مورد گرفت. بدون تعارف در این مسابقه خطایی درون محوطه جریمه اتفاق نیفتاد اما تاکتیک تیم ما پرسینگ در میانه زمین بود تا با پرس کردن بازیکن حریف توپ را برای خود کنیم. اما در چندین مورد داور بی‌دلیل سوت زد. می‌توانستیم از حرکات به موقعیت ضد حمله برسیم اما هرگاه این کار را شروع کردیم سوت داور مانع شد.

ربیعی با اشاره به حضور هواداران تراکتور در ورزشگاه یادگار امام تبریز گفت: جو فوق العاده‌ای بود، فوتبال یعنی حضور مردم و باید این اتفاق در کل ایران بیفتد. قسمتی از فوتبال نه تنها در کشور ما بلکه در کشورهای مولد فوتبال مثل لالیگای اسپانیا، لیگ برتر انگلیس و تیم‌هایی که طرفدار بیشتر دارند در رده‌های بهتری قرار می‌گیرند و اقتصاد بهتری هم دارند. نقش عمده این موضوع هم مربوط به هوادار است. امیدوارم این ویروس که سبب شده 2-3 سال هواداران از حضور در ورزشگاه منع شوند هرچه سریع‌تر ریشه‌کن شود تا ورزشگاه یادگار امام تبریز هم مثل کل کشور پر از پرشورها شود.

وی در خصوص منظم بازی کردن تیم مس در فصل جاری و اینکه با وجود موقعیت‌های متعدد تیمش چرا فرصت‌هایشان تبدیل به گل نشد، عنوان کرد: ابتدا از شما تشکر می‌کنم اما باید واقع‌بینانه به قضیه نگاه کنیم. پس از دیدار با پرسپولیس با نفت مسجدسلیمان بازی داشتیم که قبل  اتمام دقیقه یک بازیکن‌مان اخراج شد. چهار روز بعد در تهران مقابل هوادار بازی کردیم و تیم با یک افت شدید بدنی مواجه شد در آن مسابقه کاملاً مستهلک شدیم. برابر ذوب‌آهن خوب بازی نکردیم اما امروز شبیه به دیدار با استقلال و پرسپولیس در تهران بودیم. سعی می‌کنم فلسفه بازی خود را حفظ کنیم. امروز توپ‌های‌مان درون دروازه نرفت اما چیزی از ارزش‌های‌مان کم نمی‌شود.

سرمربی تیم مس رفسنجان گفت: محسن آذرباد، گادوین منشاء و ... که موقعیت از دست دادند عملکرد خوبی داشتند منشاء آقای گل و آذرباد آقای پاس گل لیگ برتر است. اگر به جز بازی امشب در هر دیدار دیگری به فراز امامعلی و محمدرضا سلیمانی پاسخ گل بدهید آن توپ را گل می‌کنند اما امشب این اتفاق نیفتاد. ممکن است تیمی یک روز بد داشته باشد  اما مهم این است که امروز فوتبال خوبی بازی کرده باشیم و تیم خواهیم ماند. همین روش و فلسفه را ادامه می‌دهیم این تیم قهرمان یا دهم بشود کارم را در این سه سال برای شهر رفسنجان انجام داده‌ام. مطمئن باشید در 6 بازی باقیمانده هم با تمام وجود کار خواهیم کرد.

ربیعی خاطرنشان کرد: تیم مس اولین سال حضورش در لیگ برتر هشتم شد و در دومین سال حضورش جزو 5-6 تیم بالای جدول است سعی می‌کنم فلسفه تیم را حفظ کنم اما نباید توقع بی‌جا از تیم مس رفسنجان داشت. زیرا این موضوع سبب می‌شود حالتی مثل امشب برای بازیکنانم اتفاق بیفتد که چهار موقعیت تک به تک را از دست دادیم. البته هرچند محمدرضا اخباری امروز عملکرد خیلی خوبی داشت اما ما این فرصت‌ها را از دست دادیم شاید اگر این فشار و استرس روی بچه‌ها نباشد توپ‌ها را راحت‌تر گل کنند.

وی افزود: به تیم تراکتور بسیار ارادت دارم. می‌بینید این تیم امسال در چه شرایطی قرار گرفته است هوادار این مسئله را درک کرده و تا دقیقه 90 از تراکتور حمایت کرد ما هم بازی خوب و جوانمردانه‌ای انجام دادیم اما شانس امروز با تیم حریف بود. باید به تراکتور احترام گذاشته و به ساغلام تیم و  همکارانش تبریک بگویم.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۶۰۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان