//
کدخبر: ۳۴۲۵۳۶ //

۱۱ نکته که باید قبل از بازی نساجی مازندران- استقلال بدانید

استقلال که این روزها در بهترین شرایط قرار دارد به مصاف نساجی مازندران می‌رود.

۱۱ نکته که باید قبل از بازی نساجی مازندران- استقلال بدانید
به گزارش فرتاک نیوز،

استقلال در دیداری از هفته بیستم، میهمان نساجی مازندران است. نساجی مطابق سایر دیدارهای این فصل از امتیاز بازی در شهر خود بی‌بهره است. این مسابقه روز دوشنبه ۹ اسفند از ساعت ۱۷ در مشهد برگزار می‌شود. به بهانه این تقابل، نکات مهم این مسابقه مرور شده است.

1- استقلال با ۴۷ امتیاز صدرنشین بلامنازع لیگ است. این تیم بهترین عملکردی که تیمی در تاریخ لیگ برتر تا پایان هفته نوزدهم داشته به نام خود ثبت کرده است و با فاصله ۵ امتیازی که با تیم دوم دارد، خیالش از باقی ماندن در صدر راحت است.

2- نساجی با ۲۲ امتیاز دهم است. این تیم با پیروزی در این مسابقه می‌تواند به رتبه نهم صعود کند و با شکست در این مسابقه ممکن به رده یازدهم سقوط نماید.

3- استقلال در بهترین فرم ممکن پا به این دیدار می‌گذارد. این تیم در ۶ بازی قبلی خود به پیروزی رسیده است که بهترین آمار این تیم در تاریخ لیگ برتر است. در صورت ادامه روند بردهای استقلال، رکورد این باشگاه شکسته خواهد شد. نساجی در ۶ بازی گذشته به یک پیروزی، ۳ تساوی و ۲ شکست دست یافته است. این تیم در ۵ هفته اخیر به پیروزی نرسیده و در این ۵ هفته در تمام بازی‌ها هم گل زده و هم گل خورده است.

4- استقلال بهترین خط حمله و دفاع لیگ را در اختیار دارد. این تیم ۳ مسابقه است گلی دریافت نکرده است. بر اساس آمار «متریکا»، استقلال در زمینه شوت، شوت در چارچوب، نرخ تبدیل شوت به گل و نبرد هوایی جزو ۳ تیم برتر لیگ است. نساجی هم در مالکیت توپ و دقت پاس در جمع ۳ تیم برتر لیگ حضور دارد. این بازی می‌تواند بازی بسیار خشنی باشد چون استقلال و نساجی در رتبه اول و دوم بیشترین ارتکاب خطا در لیگ این فصل جای دارند.

5- نساجی تاکنون موفق به پیروزی برابر استقلال نشده است و در ۷ مصاف قبلی در لیگ برتر، استقلال ۴ بار برنده شده و ۳ بازی از جمله دیدار رفت دو تیم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. نساجی در ۴ بازی مقابل این تیم در گلزنی ناکام بوده که بدترین آمار این تیم در جدال با یک تیم لیگ برتری است.

6- استقلال در ۳ بازی اخیر در نیمه اول موفق به گلزنی نشده و در ۴ مسابقه گذشته نیمه اول با نتیجه تساوی پایان یافته است. نساجی آمار ضعیفی در نیمه اول بازی‌ها دارد و با دریافت ۱۱ گل بیش از هر تیم دیگری در نیمه اول گل خورده است.

7- تقابل‌های دو تیم استقلال و نساجی در لیگ برتر، در مجموع ۱۰ گلزن داشته که وریا غفوری تنها بازیکنی است که بیش از یک گل به ثمر رسانده است. در بین سایر گلزنان این مسابقه، فقط متین کریم‌زاده و کریم اسلامی در ترکیب ۲ تیم حضور دارند.

8- مهدی مهدی‌پور در این دوره فراتر از حد انتظار نشان داده است. این بازیکن با نمره ۷.۲۷ نه تنها بهترین بازیکن استقلال بلکه بهترین بازیکن لیگ است. علیرضا حقیقی با نمره ۶.۹۳ بهترین بازیکن نساجی است. حقیقی در ۸ مصاف با استقلال تنها یک‌بار موفق به بسته نگه داشتن دروازه شده است. کوین یامگا با ۸ گل بهترین گلزن استقلال و دومین گلزن برتر لیگ است. کریم اسلامی با ۶ گل این عنوان را در نساجی اختیار دارد. این بازیکن با ۶ گل غیر پنالتی رکورددار لیگ است.

9- نساجی ۳ بازیکن سابق استقلال را در ترکیب خود دارد. محمدمهدی نظری، شاهین طاهرخانی و متین کریم‌زاده این بازیکنان هستند که این آخری در تعطیلات نیم فصل از استقلال به نساجی پیوست. در ترکیب استقلال هم سبحان خاقانی و سعید مهری سابقه کار با ساکت الهامی سرمربی نساجی را دارند.

10- در استقلال وضعیت نسبت به بازی گذشته تغییری نکرده است و همچنان تکلیف حسین مرادمند و سیاوش یزدانی مشخص نشده و وریا غفوری در اختیار باشگاه است. ابوالفضل جلالی در این بازی هم حضور ندارد. شرایط ۲ بازیکن تاثیرگذار نساجی برای بازی با استقلال مبهم است و حسن نجفی و مهرداد عبدی احتمالاً به خاطر آسیب‌دیدگی به این مسابقه نخواهند رسید.

11- علی صفایی که با ۶ قضاوت یکی از پرکارترین داوران این فصل است این بازی را سوت خواهد زد. صفایی در این دوره برای استقلال دیدار با گل‌گهر را هم داوری کرده بود ولی داوری برای نساجی نداشته است. این داور یک بار بازی استقلال و نساجی در لیگ نوزدهم قضاوت کرده بود که آن مسابقه با نتیجه ۲ بر یک به نفع استقلال به پایان رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۲۵۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان