//
کدخبر: ۳۴۲۵۳۴ //

خط حمله‌های بی‌رحم اروپا؛ ۱۰ جوخه آتش از ۵ لیگ معتبر

در بین ۵ لیگ معتبر اروپا، ۱۰ تیم هستند که بیش از بقیه دروازه رقبا را گشوده‌اند.

خط حمله‌های بی‌رحم اروپا؛ ۱۰ جوخه آتش از ۵ لیگ معتبر
به گزارش فرتاک نیوز،

گلزنی، همیشه مترومعیار درستی برای معرفی زهردارترین خطوط حمله است. حضور مهاجمان گران‌قیمت و فرصت‌طلب در ترکیب تیم‌های معتبر اروپایی، همواره آن‌ها را وارد چرخه رقابتی می‌کند تا نشان دهد، کدام تیم برترین خط حمله در فوتبال اروپا را در اختیار دارد. در این مطلب، به معرفی ۱۰ تیم گلزن ۵ لیگ معتبر اروپایی پرداخته شده است.

۱۰– رئال مادرید؛ ۵۱ گل

رئال مادرید، تیمی که این روز‌ها صدرنشین رقابت‌های لالیگا است دهمین خط حمله برتر اروپا را دارد. برای ایستادن در این رتبه، کارلو آنچلوتی دلخوش به داشتن زوج گلزنی به اسم کریم بنزما و وینیسیوس جونیور است. هر 2 مهاجم از ابتدای فصل تا به حال در سطحی رویایی نشان داده‌اند. «قو‌های سفید» می‌توانند در ادامه رقابت‌های فصل هم به شم گلزنی این دو مهاجم امیدوار باشند و آمار را از چیزی که تا به الان به ثبت رسیده بهتر کنند. رئال اگرچه در صدر با تیم دوم جدول اختلافی ۶ امتیازی دارد اما همچنان به گلزنی مهاجمان فرانسوی و برزیلی نیاز دارد.

۹– میلان؛ ۵۳ گل

میلان هم صدرنشین این روز‌های رقابت‌های سری‌A است. در این تیم هم اگر شاگردان استفانو پیولی موفق به صدرنشینی شده‌اند، بدون تردید یکی از دلایلش خط حمله آتشینی است که روسونری در اختیار دارد. پیولی برای تحرک بیش‌تر در خط حمله میلان، دلخوش به درخشش رافائل لیائوست که از ابتدای فصل در فرم خوبی برای گلزنی قرار گرفته است. هرچند که در کنار این بازیکن تکنیکی، اولیویه ژیرو و زلاتان ایبراهیموویچ هم با بازی‌های فیزیکی، به بالاتر رفتن خلاقیت در خط حمله میلان کمک کرده‌اند. پیولی امیدوار است با حفظ روند گلزنی مهاجمانش، فصل را طبق برنامه‌ای که چیده، به پایان ببرد.

۸– لاتسیو؛ ۵۳ گل

لاتسیو برای قدرتنمایی در فوتبال ایتالیا و صدرنشینی کار سختی دارد و فعلا فاصله زیادی هم گرفته است اما خط حمله این تیم، یکی از بهترین‌های اروپا تا به الان است. آن‌ها با وجود ایستادن در رده ششم، پیش از بازی‌های این هفته، با زدن ۵۳ گل، نقش پررنگی در خط حمله آن هم بعد از ۲۶ هفته ایفا کرده‌اند.

در این تیم، مائوریتسیو ساری همچنان می‌تواند به ساق‌های چیرو ایموبیله امیدوار باشد. مهاجم ۳۲ ساله لاتسیو، با زدن ۱۹ گل، بهترین گلزن لیگ هم محسوب می‌شود. لاتسیو در این فصل تلاش زیادی می‌کند خودش را به جمع ۴ تیم پایانی لیگ برساند. برای این منظور طبیعی است که آن‌ها نیاز به خط حمله آتشین داشته باشند.

۷– پار‌ی‌سن‌ژرمن؛ ۵۳ گل

درست است که پاری‌سن‌ژرمن از ابتدای فصل تا کنون انتظارات را برآورده نکرده اما بازیکنان تیم پایتخت‌نشین فرانسه توانسته‌اند به عنوان یکی از برترین خطوط هجومی اروپا و البته بهترین خط حمله فرانسه خودشان را مطرح کنند. مائوریسیو پوچتینو برای درخشش در خط حمله و گلزنی، ستاره‌های بسیار برجسته‌ای دارد که شاید همین مورد کار را برایش ساده کرده است. این روز‌ها هم وقتی صحبت از پاریس می‌شود به راحتی نمی‌توان از کنار کیلیان امباپه عبور کرد؛ ستاره‌ای که از ابتدای فصل تا همین حالا موتورش روشن است و به گلزنی برای تیم «پ‌اس‌ژ» ادامه می‌دهد. این موضوع در حالی رقم خورده که 2 اسم بزرگ دیگر در خط حمله پاریسی‌ها دیده می‌شود؛ نیمار و لیونل مسی. روی کاغذ، خطرناک‌ترین خط حمله تاریخ فوتبال، این روز‌ها در اختیار پاری‌سن‌ژرمن است.

۶– اینتر؛ ۵۵ گل

با وجود خداحافظی روملو لوکاکو از اینتر، خط حمله این تیم همچنان به درخشیدن در رقابت‌های سری‌A ادامه می‌دهد. «آتزوری» این روز‌ها بهترین خط حمله ایتالیا را داراست و به نظر می‌رسد سیمونه اینزاگی موفق شده تیم را جذاب‌تر از تیمی کند که در اختیار آنتونیو کونته قرار داشت. اینتر در این فصل جدال سختی برای رسیدن به قهرمانی در ایتالیا دارد و بیش از هر زمان دیگری به ساق پای مهاجمانشان برای ماندن در کورس قهرمانی نیاز دارد.

۵– بایر لورکوزن؛ ۶۰ گل

شاید سورپرایز این رده‌بندی همین بایر لورکوزن باشد که توانسته خودش را در رده پنجم جدول گلزن‌ترین تیم‌های اروپایی قرار داده است. لورکوزن در زمره معدود تیم‌های اروپایی است که این قدر زود خودش را به رکورد ۶۰ گل زده در فصل رسانده است. تیم جراردو سیوانه، بدون اینکه سروصدای زیادی به راه بیندازد در این فصل از رقابت‌های بوندس لیگا خودش را پشت سر 2 غول دیگر فوتبال آلمان به رتبه سوم جدول رسانده است. لورکوزن برای حضور در جمع برترین تیم‌های هجومی اروپا دلخوش به پاتریک شیک بوده که از ابتدای فصل در ترکیب این تیم درخشیده است. او همین حالا ۲۰ گل زد در بوندس لیگا دارد. درست است که شیک مصدوم شده اما لورکوزن می‌تواند در ادامه مسیر امیدوار باشد که سردار آزمون، خرید جدید و ایرانی‌اش، کیفیت خط حمله را بالاتر ببرد.

۴– منچسترسیتی؛ ۶۳ گل

حضور منچسترسیتی در بین برترین تیم‌های هجومی اروپا، دیگر تعجب کسی را برنمی‌انگیزد. چندفصلی می‌شود خط حمله این تیم، یکی از گلزن‌ترین‌هاست. پپ گواردیولا در این فصل برای خط حمله سیتی، امیدوار به درخشش برناردو سیلوا، کوین دی‌بروینه، رحیم استرلینگ، ریاض محرز و البته گابریل ژسوس برای عبور از مدافعان رقیب است. انتظار می‌رود سیتی خیلی سریع‌تر خودش را در این رده‌بندی به پله‌های بالاتر برساند. آن‌ها با لیورپول جدال بسیار سختی برای رسیدن به عنوان قهرمانی در لیگ برتر دارند.

۳– بوروسیا دورتموند؛ ۶۳ گل

دورتموند در رده سوم برترین تیم‌های هجومی ۵ لیگ معتبر اروپایی قرار می‌گیرد. آن‌ها به اندازه تیم منچسترسیتی گلزنی کرده‌اند اما  تفاوت در اینجاست که در مقایسه با تیم پپ گواردیولا، ۳ بازی کمتر داشته‌اند. بازی‌های دورتموند در این فصل، با گل‌های زیادی در هر دیدار همراه است. حتی در غیاب ارلینگ هالند هم تیم مارکو رز راه گشودن دروازه رقبا را بلد است. برای خط حمله آتشین آن‌ها کافی است بازی‌های اخیر این تیم برابر یونیون برلین و مونشن گلادباخ مورد ارزیابی قرار بگیرد که اولی را با ۳ و دومی را با ۶ گل از پیش رو برداشتند. بازگشت ارلینگ هالند می‌تواند پویایی وحشتناک خط حمله دورتموند را بالاتر ببرد.

۲– لیورپول؛ ۷۰ گل

آخرین بازی آن‌ها در لیگ برتر انگلیس که با برتری ۶ بر صفر برابر لیدز همراه بود، باعث شد تا قرمز‌های آنفیلد به رتبه دوم رده‌بندی برترین تیم‌های هجومی در اروپا صعود کنند. لیورپول که دوباره به کورس قهرمانی در جزیره برگشته می‌تواند امیدوار به درخشش بازیکنان خط حمله‌اش باشد. در حال حاضر آن‌ها ۷۰ گل زده دارند اما این آمار برای تیم کلوپ می‌تواند بهتر و بهتر هم شود.

این سرمربی آلمانی 3 تا از بهترین مهاجمان حال حاضر دنیا را در اختیار دارد؛ محمد صلاح با ۱۹، دیوگو ژوتا با ۱۲ و سادیو مانه با ۱۱ گل، بهترین آمار را در این تیم به جا گذاشته‌اند. ضمن اینکه وقتی صحبت از خط حمله لیورپول می‌شود نمی‌توان از کنار فیرمینو و لوئیس دیاس هم عبور کرد. کیفیت آن‌ها می‌تواند زهر خمله حمله را وحشتناک‌تر کند.

۱– بایرن مونیخ؛ ۷۴ گل

بایرن مونیخ صدرنشین این رده‌بندی جذاب است. نکته مهم اینکه نباید فراموش کرد که تیم‌های بوندس لیگا ۲ یا ۳ بازی کمتر از سایر لیگ‌های معتبر اروپایی دارند. با درک این موضوع می‌شود به اهمیت کار مهاجمان یولیان ناگلزمن که توانسته‌اند در ۲۳ بازی ۷۴ گل بزنند پی برد! این تعداد گل، میانگین ۳ گل در هر بازی برای همتیمی‌های مانوئل نویر را ثبت کرده است.

در بایرن مونیخ، جادوی روبرت لواندوفسکی همچنان کارساز است. او همین حالا ۲۸ گل زده در لیگ دارد که بیانگر واقعیتی جذاب است؛ تعداد گل‌هایی که لواندوفسکی به تنهایی در در این فصل زده بیشتر از ۷ تیم حاضر در بوندس‌لیگا است. مطمئنا عطش این مهاجم لهستانی هنوز فروکش نکرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۲۵۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان