//
کدخبر: ۳۳۷۸۷۰ //

سه راه حل یحیی برای جانشینی آل‌کثیر؛ واردات جنس داخلی

یحیی گل‌محمدی برای ادامه فصل، با یک تصمیم سخت روبروست و باید بتواند جای خالی یکی از مهمترین مهره‌هایش را پر کند.

سه راه حل یحیی برای جانشینی آل‌کثیر؛ واردات جنس داخلی
به گزارش فرتاک نیوز،

پرسپولیس این فصل با دردسرهای زیادی روبرو بوده و دست یحیی گل‌محمدی، در خیلی از پست‌ها بسته است. حالا یک دردسر تازه، روبروی پرسپولیس قرار دارد. عیسی آل‌کثیر، فصل را از دست داده و آن‌ها برای ادامه لیگ بیست‌و‌یکم باید راه حل تازه‌ای پیدا کنند. گل‌محمدی تا پایان هفته شانزدهم، مجبور است روی مهدی عبدی حساب کند. بازیکنی که نیم فصل اول لیگ بیستم هم تک مهاجم سرخپوشان بود. با این تفاوت که در حال حاضر، روی نیمکت هم گزینه‌ای به نام حامد پاکدل وجود دارد. پس از رسیدن به تعطیلات زمستانی اما، پرسپولیسی‌ها باید سراغ خرید جانشینی برای آل‌کثیر بروند.

واردات جنس داخلی

اولین گزینه پرسپولیس برای جانشینی آل‌کثیر، بازگرداندن یکی از لژیونرهای ایرانی است. پرسپولیسی‌ها قبلا بازیکنانی مثل مهدی ترابی، وحید امیری و فرشاد احمدزاده را پس از لژیونر شدن به ایران برگردانده‌اند و سابقه خوبی در این کار دارند. نزدیک‌ترین گزینه برای بازگشت به ایران، علی علیپور است. آل‌کثیر در لیگ بیستم، جانشین علیپور شد و حالا این سناریو، می‌تواند برعکس شود. علیپور به ایران برگردد و جای آل‌کثیر را بگیرد. فعلا اوضاع علیپور در ماریتیمو، بهتر شده و شاید او بخواهد همچنان، شانسش را برای ماندن در فوتبال اروپا امتحان کند. در صورت بازگشت علیپور به ایران، پرسپولیس نزدیک‌ترین گزینه به او خواهد بود. سایر لژیونرهای ایرانی نسبت به علیپور، از دسترس پرسپولیس دورتر هستند.

خرید لیگ برتری

در صورتی که پرسپولیس نتواند لژیونرهای ایرانی را به لیگ برتر برگرداند، باید به جدول گلزنان لیگ نگاه کند. ستاره‌هایی که شاید، بتوانند جانشین آل‌کثیر شوند. مهاجمان آماده فوتبال ایران، تا حد زیادی دست نیافتنی محسوب می‌شوند. باشگاه‌هایی مثل استقلال، سپاهان، گل‌گهر و تراکتور، نیم فصل ستاره از دست نمی‌دهند. بقیه تیم‌های لیگ هم، بعید است حاضر شوند بهترین گلزن‌شان را به تیم دیگری واگذار کنند. فصل پیش هم پرسپولیس، تلاش زیادی برای خرید یک مهاجم بزرگ از لیگ برتر کرد و به موفقیتی نرسید. شاید آن‌ها در این فصل، دوباره شانس‌شان را برای خرید یک مهاجم بزرگ از تیم‌های لیگ برتری امتحان کنند. هر چند جدول گلزنان لیگ، نشان می‌دهد فعلا سایر تیم‌ها هم چندان دست پری در خط حمله ندارند و اوضاع مهاجمان، زیاد خوب نیست. علیرضا کوشکی مهاجم جوان پیکان، یکی از بازیکنانی است که گل‌محمدی او را زیر نظر گرفته اما اینکه پرسپولیسی‌ها بتوانند رضایت پیکان را برای این انتقال بگیرند، کار سختی است.

خرید خارجی

پرسپولیس خاطره زیاد خوبی از خرید بازیکنان خارجی ندارد. آخرین خارجی‌های این تیم مثل کریستین اوساگونا و آنتونی استوکس، با دردسرهای زیادی از ایران رفتند. بوژیدار رادوشویوچ، تنها بازمانده خارجی سرخپوشان هم ایران را ترک کرده و قصد بازگشت ندارد. با این حال، محدودیت گزینه‌ها شاید پرسپولیس را مجبور کند که به بازار خارج از ایران هم نگاهی بیندازد. به خصوص که در فوتبال جهان هم فصل به نیمه رسیده و بازیکنان زیادی، در دسترس هستند. همه این‌ها، مشروط به این است که پرسپولیس بدهی اوساگونا را بدهد و مجوز خرید بازیکنان خارجی را بگیرد. به این امید که شاید، خارجی تازه آن‌ها سرنوشتی متفاوت با نمونه‌های ناموفق قبلی داشته باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۷۸۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان