//
کدخبر: ۳۳۴۰۱۱ //

هفته دهم لیگ برتر با حضور تماشاگران؟

معاون فنی مرکز سلامت محیط کار وزارت ورزش از بازگشت هواداران به استادیوم ها با ظرفیت ۳۰ درصدی خبر داد.

هفته دهم لیگ برتر با حضور تماشاگران؟
به گزارش فرتاک نیوز،

محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط کار وزارت ورزش در رابطه با حضور تماشاگران در هفته دهم رقابت های لیگ برتر گفت: سلسله جلساتی در رابطه با ورود تماشاگران به تمام استادیوم ها داشتیم. دو سه هفته قبل بود که بحث برگزاری دو بازی استقلال و پرسپولیس با حضور تماشاگر مطرح شد. یک سری تست ها در این دو بازی انجام شد و پروتکل های بهداشتی هم خیلی خوب رعایت نشد. تماشاگران و دوستداران ورزش را به طرح مدیریت هوشمند محدودیت ها نوید دادیم که ابتدا قرار بود از اول آذر و سپس 15 آذر ماه این طرح آغاز شود.

 

او ادامه داد: اکنون سامانه وزارت بهداشت و برپایه شناسایی افراد واکسیناسیون شده آمادگی لازم را دارد و قرار است از 21 آذر این مسئله عملیاتی شود. تاکنون درخواستی از فدراسیون فوتبال و سایر فدراسیون ها نداشته ایم. چرا که قرار شد قبل از اجرا و عملیاتی شدن طرح مدیریت هوشمند محدودیت ها، نسبت به مجوز از ستاد ملی کرونا اقدام شود.

 

فرهادی درخصوص اینکه چه کسانی قادر به حضور در استادیوم ها هستند، گفت: فقط به کسانی اجازه ورود به استادیوم ها داده می شود که آنها کارت واکسیناسیون دارند و یا بارکد را از سامانه وزارت بهداشت دریافت کرده اند. سایر شرایط نیز رعایت شود و عملا اجازه حاضر شدن تماشاگر در استادیوم ها، با حداکثر ظرفیت 30 درصد را خواهند داشت که این ظرفیت نیز استانی خواهد بود. یعنی اینکه مقامات ورزش و استانداری استان مذکور، می توانند تا 30 درصد اجازه ورود هواداران را بدهند و می تواند این ظرفیت کمتر باشد و یا حداکثر تا 30 درصد باشد. تاکنون اتخاذ تصمیمی در ستاد ملی یا کمیته های مختلف برای حضور تماشاگر کماکان گرفته نشده است. 

وی درباره احتمال افزایش این درصد حضور تماشاگران نیز پاسخ داد: قرار شد در فاز اول، میزان حضور هواداران در استادیوم ها 30 درصد باشد که رفته رفته و با توجه به شرایط و رصد بیماری کرونا بالاتر ببریم. یعنی اینکه هرچقدر پروتکل ها بهتر رعایت شود و نظم بیشتری موجود باشد، درصد حضور هواداران افزایش پیدا می کند.

 

فرهادی در پایان گفت: این درصد برای استادیوم هایی است که فضای یازی دارند. در ورزش های سالنی مخاطرات عدم وجود تهویه را دارد. ولی در ورزشگاهی مانند استادیوم آزادی، شما وضعیت تهویه مطلوب را دارید و آنجا پارامترهای دیگری مطرح است. زدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و کنترل افراد واکسینه شده بیشتر اهمیت دارد. اگر این شاخص ها رعایت شود و نظم بازی ها وجود داشته باشد، طبیعتا شرایط بیماری به همین شکلی باشد که اکنون وجود دارد و شرایط آبی در شهرها پایدار باشد، طبیعتا ظرفیت حضور هواداران افزایش پیدا می کند.

 

به هر شکل باید دید در نهایت سازمان لیگ و فدراسیون نظر نهایی خود در این خصوص را اعلام خواهند کرد و مجوز حضور تماشاگران برای هفته دهم لیگ برتر صادر می شود یا این مسئله به هفته‌های بعد موکول خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۴۰۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان