//
کدخبر: ۳۳۳۰۵۷ //

آغاز طرح استعدادیابی و آموزش مقدماتی وودبال بانوان در کرمانشاه

طرح استعدادیابی و آموزش مقدماتی وودبال بانوان توسط مربی بین المللی فدراسیون گلف امروز (دهم آذرماه) در سالن شهید هادیان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش فرتاک نیوز،

الهام اکبری رئیس هیئت گلف استان کرمانشاه در این جلسه اظهار کرد: با توجه به اینکه زمین استاندارد وودبال در مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد شهر کرمانشاه در حال آماده‌سازی است تصمیم گرفتیم کارگاه آموزشی وودبال را برای جذب حداکثری علاقمندان به این رشته ورزشی برگزار کنیمIMG-20211201-WA0011.

وی افزود: این کارگاه آموزشی طی دو روز متوالی  

چهارشنبه و پنجشنبه دهم و یازدهم آذرماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود که روز چهارشنبه کلاس تئوری ساعت ۹ الی ۱۱ در محل سالن شهید هادیان و کلاس عملی ساعت ۱۴ الی ۱۷ در زمین چمن مجموعه ورزشی کوثر فرهنگیان فاز ۲ به بانوان اختصاص‌خواهد داشت، همچنین روز پنجشنبه نیز کلاس تئوری ساعت ۹ الی ۱۱ در محل سالن شهید هادیان و کلاس عملی ۱۴ الی ۱۷ در محل زمین چمن استادیوم آزادی ویژه آقایان برگزار خواهد شد.

IMG-20211201-WA0013

اکبری تصریح کرد: در پایان این دوره آموزشی برای شرکت کنندگان گواهی صادر می‌شود و به نفرات برتر لوح تقدیر و جایزه اهدا خواهد گردید.

رئیس هیئت گلف استان کرمانشاه خاطر نشان کرد:در این طرح استعدادیابی فقط کرمانشاهیان حضور ندارند و علاقمندان زیادی از شهرستان های صحنه و اسلام آبادغرب نیز برای حضور در این کارگاه دعوت شده‌اند و تجهیزاتی در جهت انجام این ورزش به صورت حرفه‌ای و مداوم برایشان تهیه شده که در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به آغاز به کار رشته وودبال از سال ۹۳ در کرمانشاه نیز گفت: با شروع دوره مقدماتی این رشته به فاصله ۱۵ روز در مسابقات قهرمانی‌کشور شرکت کردیم و آقای احسان اکبری  به تیم ملی راه یافت و پس از آن نیز دو سال متوالی کاپ اخلاق را دریافت نمودیم IMG-20211201-WA0015

اکبری همچنین گفت: برای تقویت بنیه تیم وودبال استان و تداوم آن، این کارگاه را با حضور محمد مهدی سعیدی مدرس و داور بین المللی از  فدراسیون برگزار کردیم که ایشان نائب رئیس فدراسیون آسیایی و صاحب کتاب در رشته ورزشی وودبال نیز هستند .

وی رتبه اول تا سوم وودبال کرمانشاه در سطح کشور راجایگاه خوبی دانست و گفت: کرمانشاه رتبه اول منطقه را نیز به خود اختصاص داده است. 

رئیس هیئت گلف استان افزود: تاکنون هیچگونه زیر ساختی برای این ورزش در استان وجود نداشته و تمام این سالها با دست خالی فعالیت کردیم اما با کسب عنوان‌های کشوری در این رشته اداره کل ورزش و جوانان تصمیم گرفت زمین ورزشگاه ۱۵ خرداد را به عنوان آکادمی گلف به ما واگذار نمایند.

اکبری زمین ورزشگاه ۱۵ خرداد را استاندارد و دارای زمین ۱۸ میدانه مینی گلف، زمین استاندارد وودبال،زمین استاندارد کروکت و زمینی برای ضربات کوتاه برد گلف عنوان کرد.

وی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده قرار بود این زمین پایان شهریور ماه افتتاح شود که انجام نگرفت وامیدواریم با حمایت مدیر کل این آکادمی گلف تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد که ورزشکاران این رشته بتوانند به صورت هماهنگ و در زمینی‌ استاندارد به ادامه فعالیت ورزشی خود بپردازند.

این مسئول تعداد ورزشکاران این رشته را حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: تعداد بیمه شدگان این رشته حدود ۲۰۰ نفر است البته سایر ورزشکاران نیز بیمه دارند اما در بقیه رشته‌های ورزشی است.

 رئیس هیات گلف استان ادامه داد: در گذشته علیرغم اینکه زمین در اختیار نداشتیم  اولین دوره مربیگری در کل کشور توسط کرمانشاه برگزار شد و پس از آن نیز اولین استانی بودیم که میزبانی اردوی تیم ملی را برعهده داشتیم و در نظر داریم بعد از بهره‌برداری از زمین گلف دوره‌های مربیگری و داوری و میزبانی تیم ملی را برگزار کنیم و سعی می‌کنیم مکاتباتی با سایر استانها داشته باشیم تا علاوه بر میزبانی مسابقات قهرمانی کشور میزبانی برگزاری لیگ را هم داشته باشیم.

 وی خاطر نشان کرد: برای این دوره از استعدادیابی حدود ۴۰ نفر از بانوان و ۴۰ نفر از آقایان شرکت کردند و از بین این افراد ورزشکاران مستعد بین ۱۴ تا ۱۸ سال توسط مدرس شناسایی‌می‌شوند و پس از  سنجش نهایی و شرکت در کلاسها ۴ نفر از آقایان و۴ نفر از بانوان به عنوان تیم استانی و نهایتا قهرمانی کشوری انتخاب خواهند شد.

 وی گفت: همه رشته‌های زیر مجموعه گلف در کرمانشاه فعالیت دارند رشته بهکاپ در سال ۹۲ از دانشگاه رازی شروع شد که با استقبال خوبی مواجه گردید و قهرمانان خوبی هم از بین دانشجویان درخشیدند، در رشته مینی گلف هم با دانشگاه صنعتی صحبت کردیم و پس از آن نیز دانشگاه علمی کاربردی،دانشگاه سما و دانشگاه علوم پزشکی اعلام آمادگی کردند تا پس از دوران کرونا و بازگشایی دانشگاهها با این دانشگاه‌ها وارد مذاکره شویم.

رئیس هیئت گلف استان در پایان راه‌اندازی کمیته کارگری کارفرمایی در جهت تحکیم بنیان خانواده را از جمله کارهای دیگر در هیئت گلف برشمرد و گفت: در روزهای پنجشنبه و جمعه آموزش‌هایی به خانواده ها داده خواهد شد و مسابقاتی را نیز به صورت خانوادگی برگزارخواهیم کرد.

گفتنی است در حاشیه این کارگاه ازخبرنگار ورزشی این حوزه خانم فاطمه احمدیان با اهدا لوح و تندیس تقدیر شد.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

IMG-20211201-WA0014

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۳۰۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان