//
کدخبر: ۳۳۰۷۰۸ //

مخالفت تمام باشگاه‌های لیگ برتر با طرح جدید جام جهانی

طرح جدید فیفا برای برگزاری هر دو سال یک بار جام جهانی همچنان با مخالفان بسیاری روبرو است.

مخالفت تمام باشگاه‌های لیگ برتر با طرح جدید جام جهانی
به گزارش فرتاک نیوز،

 مدیران فیفا همچنان به برگزاری دو سالانه جام جهانی و وقفه‌های ملی طولانی‌تر تاکید دارند و این موضوع حالا با مخالفت جدی باشگاه‌ها همراه شده است.

سازمان لیگ برتر ساعاتی قبل برنامه جدید فصل 23-2022 را اعلام کرد که با توجه به برگزاری جام جهانی 2022 قطر در ماه نوامبر سال آینده سازگاری‌هایی در آن در نظر گرفته شده است. آنها همچنین علاوه بر اعلام این برنامه، بیانیه‌ای منتشر کرده و مدعی شدند که تمامی باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر با طرح جدید فیفا برای جام جهانی مخالف هستند.

در بخشی از این بیانیه آمده:« تمامی 20 باشگاه لیگ برتری درباره روند اصلاح تقویم دیدارهای ملی پس از سال 2024 بحث و تبادل نظر کردند و به اتفاق آرا با طرح فیفا برای برگزاری دو سال یک بار جام جهانی مردان و هر طرحی شامل افزایش زمان وقفه‌های ملی مخالفت کردند. باشگاه‌ها نگرانی‌هایی درباره تاثیرات منفی طرح‌های فعلی فیفا روی سلامتی بازیکنان، تجربه هواداران، آماده سازی پیش فصل و کیفیت رقابت‌ها دارند.»

 

 

ریچارد مسترز، مدیر اجرایی لیگ برتر، نیز در ادامه اضافه کرد:« لیگ برتر قصد دارد مانع از انجام هر تغییر جدی روی تقویم دیدارهای ملی فیفا پس از سال 2023 شود که تاثیری روی سلامت بازیکنان داشته باشد و ساختار و سنت‌های فوتبال داخلی را تهدید کند. ما از اصلاحات و ایده‌های جدید استقبال می‌کنیم اما آنها باید تعادل درستی بین فوتبال داخلی و فوتبال ملی برقرار کنند تا این ورزش در تمامی سطوح پیشرفت کند.»

آرسن ونگر، سرمربی سابق آرسنال، یکی از اصلی‌ترین حامیان برگزاری دو سال یک بار جام جهانی است و در ماه‌های اخیر با چهره‌های سرشناسی دیدار کرده تا نظر مثبت آنها را نیز به دست آورد اما این طرح همچنان مخالفان بسیاری در سراسر دنیا دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۰۷۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان