//
کدخبر: ۳۲۷۴۱۹ //

بررسی دو خارجی جدید استقلال؛ موشک و پرنده

استقلالی‌ها قصد دارند بیشترین استفاده را از برداشته شدن ممنوعیت ورود بازیکنان خارجی بکنند و 2 بازیکن جدید، آماده پیوستن به این تیم هستند.

بررسی دو خارجی جدید استقلال؛ موشک و پرنده
به گزارش فرتاک نیوز،

کوین یاماگا، وارد ایران شده تا پس از توافق نهایی، با استقلال قرارداد ببندد. پس از او، نوبت رودی ژستد خواهد بود که به ایران سفر کند و آبی‌پوش شود. دو بازیکنی که هر دو متولد فرانسه هستند و یکی از آن‌ها یعنی ژستد، برای تیم ملی بنین بازی کرده است. یاماگا، قرار است سمت راست استقلال را تقویت کند و ژستد، جانشین شیخ دیاباته شود. بازیکنانی که کارنامه آن‌ها، نشان می‌دهد چقدر می‌توانند رویاهای استقلال را به واقعیت تبدیل کنند.

رقیب جوان وریا

خرید کوین یاماگا، شاید خبر خوبی برای وریا غفوری نباشد. یاماگا بیشتر در پست مدافع راست بازی کرده و دیگر پست مورد علاقه او، وینگر راست است. با توجه به بازی استقلال با 3 مدافع، فقط یک نفر از بین یاماگا و غفوری می‌توانند در ترکیب اصلی به میدان بروند. در بازی‌هایی که استقلال با سیستم 3-4-3 بازی کند، فرصت بازی برای هر دوی آن‌ها به وجود می‌آید.

یاماگا بر خلاف بیشتر بازیکنان خارجی که وارد فوتبال ایران می‌شوند، سن بالایی ندارد و در 25 سالگی، قرار است پیراهن استقلال را بپوشد. او در همین سن،‌ فرصت بازی در سطح اول فوتبال پرتغال و دانمارک را پیدا کرده است. یاماگا که هم‌تیمی سعید عزت‌اللهی در وایله محسوب می‌شود، این فصل تا هفته یازدهم لیگ دانمارک 5 توانسته در ترکیب اصلی تیمش به میدان برود. او از هفته ششم، نیمکت نشین شد و به همین دلیل هم، قصد ترک وایله را دارد. فصل پیش یاماگا، بازیکن چرخشی ترکیب وایله بود.

پیش از حضور در لیگ دانمارک، یاماگا شرایط بهتری داشت. فصل 2019/20 او برای آوس در سطح اول فوتبال پرتغال به میدان رفت و نیمی از بازی‌ها، در ترکیب ثابت تیمش قرار گرفت. اتفاقی که پیش از آن در لیگ 2 فرانسه هم برای او افتاده بود. یاماگا در حال حاضر، بازیکن آماده‌ای است و شرایط اضافه شدن سریع به ترکیب استقلال را هم دارد. تنها تردید درباره او، آمار پایین گل‌های و پاس گل‌هایش محسوب می‌شود. یاماگا زمان بازی در تیم‌های پایه کیه‌وو، به عنوان مهاجم سابقه زدن 15 گل در یک فصل را هم داشت اما از زمان ورود به سطح بزرگسالان و رفتن به سمت راست دفاع، آماری بهتر از 2 پاس گل در یک فصل ندارد. تفاوت سطح فوتبال ایران با سطح یک لیگ‌های اروپایی، شاید دوباره اسعداد گلزنی و گل‌سازی او را شکوفا کند.

پرنده 193 سانتی

استقلال برای جانشینی شیخ دیاباته، مهاجمان زیادی را زیر نظر گرفت. در نهایت، به نظر می‌رسد گزینه نهایی آن‌ها، رودی ژستد مهاجم فعلی پانایتولیکوس یونان است. ژستد 33 ساله، سال‌ها در انگلیس بازی کرده و سابقه حضور در لیگ برتر، چمپیونشیپ و سطوح پایین‌تر جزیره را هم دارد. سال پیش، او سرانجام انگلیس را ترک کرد تا در سطح اول فوتبال استرالیا به میدان برود. 18 بازی و 5 گل، کارنامه او در ملبورن ویکتوری بود. ژستد بیشتر بازی‌ها، در ترکیب اصلی تیمش قرار داشت. ملبورن ویکتوری، در رده آخر لیگ استرالیا قرار گرفت اما بخاطر نبود قانون صعود و سقوط، در سطح اول این کشور باقی ماند. ژستد با ترک استرالیا، این فصل به یونان رفت تا برای پانایتولیکوس بازی کند. در 5 بازی این فصل، او فقط دو بار به عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفته و قصد جدایی زودهنگام را دارد. ژستد در دقایق کوتاه بازی، یک گل هم زده است.

دوران اوج ژستد، بین سال‌های 2013 تا 2016 بود. او فصل 2013/14 در چمپیونشیپ، با پیراهن بلکبرن 13 گل زد. فصل بعد، آمار گل‌هایش را به 20 گل رساند و کارنامه‌ای فوق العاده در سطح دوم فوتبال انگلیس داشت. همین کارنامه، باعث شد استون ویلا او را به خدمت بگیرد و به لیگ برتر انگلیس ببرد. ژستد در لیگ برتر هم 5 گل زد. پس از آن اما، افت او آغاز شد. او به صورت چرخشی، در چمیونشیپ یا برای تیم رزرو بازی می‌کرد. همین هم باعث شد سرانجام، دورانش در انگلیس به پایان برسد.

زدن 5 گل برای تیم آخر جدول استرالیا در فصل گذشته، نمی‌تواند آمار امیدوار کننده‌ای برای ژستد باشد. با این حال سابقه او، نشان می‌دهد بازیکن بزرگی بوده و اگر در استقلال به فرم روزهای خوب برگردد، می‌تواند عملکردی درخشان داشته باشد. استقلالی‌ها باید امیدوار باشند، ژستد برای این تیم شبیه 7 سال قبل بازی کند و در سطح روزهای جوانی، گل بزند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۷۴۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان