//
کدخبر: ۳۲۵۹۰۰ //
نقل و انتقالات پرسپولیس-استقلال و سپاهان؛

سرخابی‌ها نه اما طلایی پوشان تعادل را برقرار کرد!

روزهای نقل و انتقالات لیگ بیست و یکم تقریبا به پایان رسیده و تیم‌های حاضر در این دوره از بالاترین سطح از فوتبال کشورمان تا حدود زیادی بازیکنان مدنظر خودشان را جذب کرده اند.

 سرخابی‌ها نه اما طلایی پوشان تعادل را برقرار کرد!
به گزارش فرتاک نیوز،

در این میان چند نام دانه درشت همچنان بدون تیم مانده‌اند که باید دید در روزهای آینده چه تیم هایی خواهان این بازیکنان هستند و به قولی چطور آن‌ها را با کشاندن پای میز مذاکره مجاب به امضای قرارداد می‌کنند. به همین بهانه نگاهی داریم به نقل و انتقالات لیگ بیست و یکم سه تیم استقلال، پرسپولیس و سپاهان که در این فصل به نظر می‌رسد بازهم جنگ قدرت مثل سال‌های گذشته بین این تیم‌ها باشد. به همین بهانه نگاهی داریم به نقل و انتقالات این سه تیم و بازیکنانی که از آن‌ها جدا شدند و در این فصل به خدمت گرفتند را از لحاظ کیفیت در لیگ بیستم براساس آمار متریکا مورد ارزیابی قرار دادیم.

استقلال

آبی‌ها با تازه واردها متعادل نشدند!

استقلال این فصل مهدی قایدی، مسعود ریگی، رشید مظاهری، محمد نادری، شیخ دیاباته، فرشید اسماعیلی، هروویه میلیچ و داریوش سجاعیان را از دست داد. به جای این بازیکنان استقلال امین قاسمی نژاد، ابوالفضل جلالی، زبیر نیک نفس، امیرحسین حسین زاده، عارف آقاسی، علیرضا رضایی، محمدرضا آزادی و جعفر سلمانی را به خدمت گرفت.

نگاهی آماری از نظر سایت متریکا نشان می‌دهد که بازیکنان جدید به خدمت گرفته شده از نظر امتیازی و کیفیت در سطحی پایین تر هستند به خصوص در مقایسه با مهدی قایدی، مسعود ریگی و رشید مظاهری که نمره بالای 7 گرفته‌اند اما تنها در بین ورودی‌ها امین قاسمی نژاد و ابوالفضل جلالی توانسته‌اند این امتیاز را به دست بیاورند. در بقیه نفرات هم بازیکنان خروجی امتیازاتشان نسبت به جدیدها به 7 نزدیک تر است تا حالا در لیگ بیست و یکم مشخص شود این تیم چه وضعیتی خواهد داشت.

پرسپولیس

کار سخت یحیی با جدا شدن سه باکیفیت!

برخلاف استقلال پرسپولیس که در سال‌های اخیر توانسته با حفظ شاکله اصلی تیمش با کسب پنجمین قهرمانی متوالی به قولی گلات قهرمانی داشته باشد در لیگ بیست و یکم هم کمترین تغییر را داشت. در قبال سه خروجی این تیم یعنی احمد نوراللهی، حسین کنعانی زادگان و شهریار مغانلو پرسپولیس حامد پاکدل، علی نعمتی، رضا دهقانی، علیرضا ابراهیمی و رضا اسدی را به خدمت گرفت. به جز رضا اسدی که از اتریش به پرسپولیس آمد و گزارشی از عملکرد او نیست اما دیگر بازیکنان تازه وارد نشان می‌دهند که آنچنان همپای بازیکنان جدید نیستند. به تنهایی احمد نوراللهی، حسین کنعانی زادگان و شهریار مغانلو با دریافت امتیاز بالای 7 از متریکا نشان داده‌اند به مراتب شرایط بهتری نسبت به خریدهای جدید سرخ‌ها در لیگ بیست و یکم دارند. البته حامد پاکدل، علی نعمتی، رضا دهقانی، علیرضا ابراهیمی هم نشان داده‌اند امتیازاتی نزدیک به خوب‌های جدا شده پرسپولیس دارند و می‌توانند خودشان را به سطح آن‌ها برسانند.

سپاهان

زردها خوب تعادل را برقرار کردند

سپاهان با نویدکیا به نظر می‌رسد همچون لیگ بیستم می‌خواهد در این فصل هم یک تیم قدرتمند داشته باشد. خریدهای جدید این تیم و حفظ شاکله اصلی تیم نشان دهنده این است که محرم به خوبی برای این فصل هم خط و نشان کشیده و می‌خواهد جزو مدعیان باشد. احسان حاج صفی، پیام نیازمند، محمد محبی، کیروش استنلی، شایان مصلح، مرتضی منصوری، حامد بحیرایی، رسول نویدکیا، روح الله باقری، علیرضا صادقی و مهدی ترکمان جمع شلوغ جدا شده‌های تیم محرم نویدکیا هستند که در مقابل این بازیکنان فرشاد احمدزاده، مسعود ریگی، شهریار مغانلو و نیما میرزادزاد را در کنار یک دروازه دیگر خارجی به نام کریستوفر نت به خدمت گرفت. نگاهی آماری نشان می‌دهد جمع بازیکنان جدید به خدمت گرفته با اسم و رسم دارهای جدا شده مثل حاج صفی، نیازمند، محبی و کیروش استنلی برابری می‌کنند. به جز نیما میرزاد و همتای او در درون دروازه سپاهان یعنی کریستوفرنت که آماری از او در اختیار نیست، فرشاد احمدزاده، مسعود ریگی و شهریار مغانلو نمره بالای 7 دارند و به خوبی می‌توانند جای خالی جدا شده‌های زردهای نصف جهان را پر کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۵۹۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان