//
کدخبر: ۳۲۵۱۳۵ //

حالا دیگر فرهاد مجیدی توجیهی برای عدم‌موفقیت ندارد

فرهاد مجیدی به‌زودی لیگ 21را روی نیمکت آبی‌ها شروع خواهد کرد.

حالا دیگر فرهاد مجیدی توجیهی برای عدم‌موفقیت ندارد
به گزارش فرتاک نیوز،

 این نخستین فصل فوتبالی است که مجیدی آن را با استقلال استارت می‌زند. او روزهای بسیار ملتهبی را پشت سر گذاشت و حالا در نقطه‌ای ایستاده که اگر بماند، بهانه و توجیهی برای ناکامی و عدم‌موفقیت نخواهد داشت.

   وزیر رفت

روزهای پایانی فصل گذشته که مقارن با انتهای کار دولت دوازدهم بود، فرهاد مجیدی به تندی علیه وزارت ورزش و حتی یکی دو وزارتخانه دیگر موضع گرفته بود. هر چه به پایان دولت نزدیک‌تر می‌شدیم، مواضع مجیدی هم تندتر می‌شد؛ چنان که یک‌بار در یکی از نشست‌های خبری گفت: «آقا ول‌مان کنید. هر کاری می‌خواهیم انجام بدهیم، می‌گویند بگذار دولت‌شان تمام شود.» حالا به تعبیر فرهاد، «دولت‌شان» تمام‌شده و وزارت ورزش هم تغییرات اساسی داشته است. بنابراین یکی از جدی‌ترین بهانه‌ها برای ناکامی از بین رفته است. غیرطبیعی است که هم وزارت قبلی دنبال زمین زدن مجیدی و استقلال بوده باشد و هم وزارت فعلی این هدف را دنبال کند.

   مددی هم رفت

عالم و آدم می‌دانند روابط فرهاد مجیدی و احمد مددی اصلا تعریفی نداشت و سرمربی استقلال از مدت‌ها قبل به انتظار تغییرات مدیریتی در باشگاه نشسته بود. سرانجام این اتفاق رخ داد و مددی رفت. خوب و بدش یک بحث دیگر است، اما جدایی مددی از استقلال در شرایطی اتفاق افتاد که هنوز یک‌ماه تا شروع لیگ فاصله داریم. بنابراین دیگر خبری از تنش و مزاحمت یا کم‌کاری تعمدی و اینجور چیزها نیست. مجیدی به هدف بزرگش رسیده و حالا راحت‌تر و متمرکزتر از هر زمان دیگری باید کارش را انجام بدهد.

   دستیار خارجی آمد

بعد از مدت‌ها اصرار فرهاد مجیدی به حضور گابریل پین در کادرفنی استقلال، سرانجام این اتفاق رخ داد. مربی ایتالیایی در بازی با الهلال کنار مجیدی حضور داشت و با سفر به تهران، در تمرینات استقلال هم حاضر شده است. مجیدی مانور بسیار گسترده‌ای روی اهمیت حضور پین داده بود و مددی بالاخره شرایطی فراهم کرد که مربی ایتالیایی به او ملحق شود.

   مسئله اسماعیلی و مظاهری

کادر مدیریتی سابق استقلال با چند بازیکن مهم این تیم زاویه پیدا کرده بود که از آن جمله می‌توان به فرشید اسماعیلی و رشید مظاهری اشاره کرد. مواضع فرهاد مجیدی هم در مورد این نفرات کاملا مبهم و غیرشفاف بوده است؛ یعنی مثلا هیچ‌وقت ندیدیم مجیدی به صراحت بگوید رشید مظاهری را می‌خواهم. درنهایت اما با استعفای مددی، حالا ابتکار عمل برای تصمیم‌گیری در مورد این دو بازیکن در اختیار خود مجیدی قرار گرفته است. اگر عقیده دارد این نفرات تیم خراب‌کن هستند، می‌تواند ردشان کند و اگر گمان می‌کند آنها به‌کار استقلال می‌آیند، می‌تواند نگه‌شان دارد. دیگر بهانه‌ای در مورد همکاری یا عدم‌همکاری اسماعیلی و مظاهری با استقلال قابل‌قبول نیست. همه‌‌چیز در اختیار مجیدی است و خودش هم باید پاسخگو باشد.

   خودت تیم بستی

فرهاد در مقاطع قبلی که از وسط راه هدایت استقلال را برعهده گرفته بود، همیشه از شیوه بسته شدن تیم گلایه داشت و می‌گفت دلال‌ها و مدیرها استقلال را بسته‌اند. حالا اما او برای نخستین‌بار تیم را خودش بسته و خوب است که فرصت دارد با همین تیم از نقطه صفر وارد مسابقات شود. حتما سرمربی آبی‌ها در نقل‌وانتقالات خواسته‌هایی داشته که برآورده نشده، اما این وضع در مورد همه باشگاه‌ها و مربیان صادق است. هیچ تیمی نمی‌تواند صددرصد اعضای لیست خرید اصلی سرمربی را جذب کند. به علاوه وضع یارگیری استقلال طوری بوده که خود فرهاد قبلا به‌طور ضمنی از آن ابراز رضایت کرده و برادرش فرزاد که اصلا مدعی پیروزی استقلال در داربی نقل‌وانتقالات شده است. پس منتظریم نتیجه کار را ببینیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۵۱۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان