//
کدخبر: ۳۲۲۷۶۷ //

چرایی عقب‌نشینی کریمی در مذاکره با سایپا؟!

علی کریمی یکی از گزینه‌های هدایت سایپا محسوب می‌شد که در نهایت این توافق به سرانجام نرسید.

چرایی عقب‌نشینی کریمی در مذاکره با سایپا؟!
به گزارش فرتاک نیوز،

حسین خبیری عضو هیات مدیره باشگاه سایپا در خصوص فرآیند انتخاب سرمربی تیم فوتبال این باشگاه گفت: باشگاه سایپا از جمله باشگاه‌های پر افتخار و با قدمت زیاد در فوتبال ایران است که سقوط این تیم به لیگ دسته اول مطمئناً باعث ناراحتی همه اهالی فوتبال، پیشکسوتان، مدیران و زحمتکشان شده است. به همین دلیل در هیئت مدیره تصمیم گرفته شد که امسال با تمام توان ضمن پیگیری ویژه پرونده اعتراض در دادگاه CAS، در صورتی که مجبور به حضور در لیگ دسته اول شویم با یک تیم قوی و با هدف صعود به لیگ برتر پا به این رقابت‌ها بگذاریم.

وی ادامه داد: از آنجا که به تازگی به جمع هیئت مدیره باشگاه سایپا اضافه شدم و اهالی فوتبال از من انتظار دارند لذا هدفم، حداکثر تلاش برای موفقیت سایپاست. به همین منظور با همفکری اعضای محترم هیئت مدیره تصمیم گرفتیم تا در ابتدا با انتخاب یک مربی خوب و کادر فنی مقتدر بتوانیم روند خوبی را برای تیم سایپا در نظر بگیریم. در همین راستا ابتدا گزینه‌های مدنظر هیئت مدیره بررسی شد و با برخی مربیان نامدار و کاربلد مثل آقایان علی کریمی، سیروس پورموسوی، علیرضا مرزبان و ...مذاکرات مقدماتی انجام شد و در نهایت موافقت ضمنی علی کریمی برای هدایت تیم سایپا به دست آمد که با توجه به اعتبار و توانایی ایشان و همچنین جایگاه خوب باشگاه سایپا، بتوانیم با قدرت و به عنوان مدعی وارد مسابقات لیگ دسته اول شویم. البته می‌دانستم که علی کریمی از چند تیم لیگ برتری پیشنهاد‌های خوبی دارد و حتی سال گذشته هم در میانه‌های فصل صحبت‌هایی مبنی بر حضور ایشان در باشگاه سایپا مطرح شد که من در آن زمان در باشگاه سایپا حضور نداشتم.

عضو هیئت مدیره باشگاه سایپا افزود: به همین خاطر طی یک نامه رسمی خواهان مذاکره با آقای علی کریمی شدم و دعوت‌نامه رسمی باشگاه را برای ایشان ارسال کردیم. آقای کریمی هم با متانت پاسخ مثبتی به پیشنهاد باشگاه داد و به همین خاطر پیش‌نویس قرارداد را برای ایشان ارسال کردیم. بعد از مطالعه در خصوص بندهایی از قرارداد مذاکراتی انجام شد که مهمترین آن بحث میزان بودجه برای جذب نفرات و تقویت تیم سایپا بود. باید بگویم که واقعا علی کریمی با شجاعت پیشنهاد اولیه سایپا را پذیرفت و انگیزه زیادی داشت تا سایپا را به جایگاه واقعی خود در فوتبال کشور بازگرداند اما متاسفانه چند روز بعد از این مذاکرات مجمع باشگاه برخلاف انتظار بودجه‌ای  به باشگاه سایپا اختصاص داد که باعث شد تا ادامه مذاکره با ایشان را متوقف کنیم. بودجه تخصیص یافته برای موفقیت کافی نبوده و  من از علی آقای کریمی بابت همین موضوع عذرخواهی کردم.

البته بعد از صحبت با آقای کریمی در تاریخ ۶ شهریور از ایشان ۴۸ ساعت فرصت خواستم تا تکلیف بودجه باشگاه مشخص شود تا مذاکرات ادامه پیدا کند. از آنجایی که بودجه مناسبی برای باشگاه تخصیص پیدا نکرد آقای کریمی هم اعلام کرد که دیگر علاقه‌ای به ادامه همکاری و مذاکرات ندارد. واقعاً حضور علی کریمی در سایپا یک فرصت خوب و ایده آل بود که می‌توانست نصیب باشگاه سایپا شود چرا که ایشان بواسطه تجربه و اعتبار ارزشمندی که برخوردار است انگیزه زیادی داشت تا بتواند سایپا را به موفقیت برساند. روحیه مبارزه و مقابله با فساد یکی دیگر از خصیصه های علی کریمی است که زبانزد و قابل تقدیر است و مطلوب ما بود. توجه ویژه به جوانان و بازیکنان مستعد و استفاده از آنها یکی دیگر از اهداف مشترک ما بود.

وی افزود: من از بزرگواری و اشتیاق علی کریمی تشکر می‌کنم و معتقدم که فوتبال ما باید از تجربیات نسل جوان و مربیان بزرگ و  با انگیزه همچون علی کریمی، مهدی مهدوی‌کیا، کریم باقری، جواد نکونام، حمید مطهری، وحید هاشمیان و ... بیشتر و به نحو احسن بهره‌مند شود. فوتبال ما باید به این سمت برود تا بزرگان فوتبال وارد چرخه مربیگری شوند تا بتوانند توانایی‌های خود را به منصه ظهور بگذارند. جا دارد از آقایان مرزبان و پورموسوی هم تشکر کنم چرا که آنها هم گزینه‌های باشگاه ما بودند و مذاکراتی صورت گرفت که باید از بزرگواری آنها قدردانی کنم.

خبیری تصریح کرد: مدیرعامل در تلاش است تا مجمع را متقاعد و بودجه باشگاه را بازنگری کنند. برای تحقق اهدافمان نیاز به حمایت بیشتری از گروه خودروسازی سایپا  داریم. از آنجایی که من به تازگی به هیئت مدیره باشگاه اضافه شدم علاقه دارم که امسال با تلاش و برنامه‌ریزی خوب و با همراهی و همکاری مدیرعامل و هیئت مدیره و با تشکیل یک تیم قوی، دوباره تیم فوتبال سایپا به سطح اول فوتبال ایران برگردد.

همچنین از مهندس سلیمانی عزیز مدیرعامل محترم گروه سایپا و مدیران ارشد کارخانه که پیش از این دلسوزانه حمایت‌های مالی و معنوی خوبی از باشگاه سایپا انجام دادند قدردانی میکنم و ناراحتی آنها را به خاطر سقوط تلخ سایپا درک می‌کنم اما انتظار دارم با تصویب یک بودجه مناسب و معقول مثل همیشه پشتیبان و حامی سایپا باشند.

عضو هیئت مدیرعامل باشگاه سایپا افزود: سایپا ۳ سال قهرمان لیگ شده و بیش از ۱۰۰ بازیکن ملی را به فوتبال ایران عرضه کرده است که با همین پشتوانه‌سازی همواره در فوتبال ایران سرآمد بوده و به همین دلیل از مدیران دلسوز گروه خودروسازی سایپا می‌خواهم مثل همیشه از این تیم حمایت کرده تا سقوط باشگاه سایپا به لیگ دسته اول که یک اتفاق تلخ بود را به فراموشی بسپاریم و مجدداً به سطح اول فوتبال ایران برگردیم. در غیر اینصورت حضورمان بی ثمر است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۲۷۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان