//
کدخبر: ۳۲۰۸۸۴ //

برگ برنده استقلال در بازی بزرگ آسیا مقابل الهلال

داشتن خارجی‌های پرتعداد،‌ با توجه به محدودیت استفاده از بازیکنان خارجی در لیگ قهرمانان می‌تواند به ضرر الهلال تمام شود.

برگ برنده استقلال در بازی بزرگ آسیا مقابل الهلال
به گزارش فرتاک نیوز،

لیگ حرفه‌ای عربستان، همزمان با بیشتر لیگ‌های معتبر اروپایی آغاز شد و الهلال در اولین بازی، توانست با زحمت الطاعی را شکست دهد. نکته مهمتر از نمایش نه چندان مقتدرانه الهلال، وابستگی این تیم به بازیکنان خارجی بود. در ترکیب الهلال جانگ هیون سو در خط دفاع بازی می‌کرد و مربع تهاجمی این تیم، از 4 بازیکن خارجی یعنی لوسیانو ویتو، آندره کاریو، بافتیمبی گومیس و موسی مارگا تشکیل می‌شد. آن هم در حالی که هنوز، خرید اصلی الهلال یعنی ماتیوس پریرا شرایط بازی پیدا نکرده است.

الهلال علاوه بر این بازیکنان، دو خارجی دیگر یعنی گوستاوو کوئیار و سباستین جووینکو را هم در اختیار دارد. البته با توجه به قانون استفاده از 7 بازیکن خارجی، قرار است الهلال نام یک نفر از بین جووینکو یا گومیس را از لیست خارج کند تا جا برای پریرا باز شود. با این لیست 7 نفره و پر ستاره، ترکیب تهاجمی الهلال در تمام مسابقات، از بازیکنان خارجی تشکیل خواهد شد. در دفاع آن‌ها یک بازیکن خارجی و در پست هافبک دفاعی هم، خارجی دیگری به نام گوستاوو کوئیار بازی می‌کنند. در لیگ قهرمانان آسیا اما، الهلال مجبور است بدون چند بازیکن کلیدی تیمش روبروی استقلال قرار بگیرد.

لیگ قهرمانان آسیا، محدودیت‌های ویژه‌ای در زمینه استفاده از بازیکنان خارجی دارد. الهلال، فقط می‌تواند 4 بازیکن تیمش را مقابل استقلال در ترکیب قرار دهد. از این 4 بازیکن، حتما یک نفر باید آسیایی باشد. جانگ هیون سو، بازیکن آسیایی الهلال در پست مدافع میانی خواهد بود. از بین ستاره‌های پرتعداد در خط هافبک و حمله، فقط سه نفر شانس بازی مقابل استقلال را خواهند داشت. با فرض جدایی جوونیکو، از بین ماتیوس پریرا، لوسیانو ویتو، آندره کاریو، بافتیمبی گومیس، موسی مارگا و گوستاوو کوئیار، سه نفر دیگر هم باید در عربستان باقی بمانند.

این موضوع فارغ از کمتر کردن تعداد ستاره‌های میلیون دلاری الهلال، تعادل ترکیب این تیم را هم دچار مشکل خواهد کرد. الهلال در بازی‌های لیگ، از بیشتر خارجی‌های تیمش به عنوان بازیکن اصلی و ذخیره استفاده می‌کند و مقابل استقلال، مجبور است با بازیکنان تازه‌ای وارد زمین شود. موضوعی که شاید، هماهنگی این تیم را کمتر کند و برگ برنده استقلال، مقابل الهلال باشد. به شرطی که استقلال، بتواند یک دستی فصل گذشته را حفظ کند و با تغییرات پرتعداد، روبروی قهرمان عربستان قرار نگیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۰۸۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان