//
کدخبر: ۳۱۸۷۵۷ //

بررسی سناریوهای هفته پایانی لیگ؛ گلات سرخ یا معجزه طلایی؟

پرسپولیس و سپاهان، با فاصله 2 امتیازی وارد هفته آخر می‌شوند. دو بازی در تهران و در دو ورزشگاه مختلف، تکلیف جام را مشخص می‌کند. سناریوهایی که هر کدام، یک قهرمان برای لیگ رقم می‌زنند.

بررسی سناریوهای هفته پایانی لیگ؛ گلات سرخ یا معجزه طلایی؟
به گزارش فرتاک نیوز،

هفته بیست و نهم لیگ برتر، هیچان انگیز و پرحادثه دنبال شد. نیمه اول سپاهان با گل نورافکن، توانست هم امتیاز پرسپولیس شود. نیمه دوم و با گلزنی بابایی به پرسپولیس، سپاهانی‌ها برای دقایقی صدرنشین لیگ شدند. دو گل عبدی و نوراللهی، پرسپولیس را به صدر برگرداند و نوبت ذوب آهن شد که با یک پنالتی، بتواند قهرمانی سرخپوشان را قطعی کند. پنالتی که گل نشد و سپاهان،‌ در نهایت توانست برنده شود. پس از همه این اتفاقات، دو تیم با همان فاصله 2 امتیازی و تفاوت 3 گله در تفاضل به نفع پرسپولیس، وارد هفته آخر می‌شوند. پرسپولیس روبروی پیکان قرار می‌گیرد و سپاهان مهمان استقلال است. با سناریوهای مختلفی که قهرمان لیگ را تعیین می‌کنند.

قهرمانی پرسپولیس با امتیاز بیشتر

در صورت رقم خوردن هر نتیجه مشابهی برای پرسپولیس و سپاهان در هفته آخر، اختلاف 2 امتیازی برای پرسپولیس حفظ می‌شود و آن‌ها به قهرمانی لیگ می‌رسند. شاید محتمل‌ترین سناریو، برد همزمان آن‌ها مقابل پیکان و استقلال باشد. توقف یا شکست هر دوی آن‌ها اختلاف دو امتیازی را حفظ می‌کند. در صورت نتیجه‌گیری بهتر پرسپولیس از سپاهان هم اختلاف امتیازی دو تیم بیشتر خواهد شد. حالت دیگری هم برای قهرمانی پرسپولیس با امتیاز بیشتر وجود دارد. پرسپولیس مقابل پیکان شکست بخورد و سپاهان، با استقلال مساوی کند. در این شرایط اختلاف امتیازی کمتر می‌شود اما همچنان پرسپولیسی‌ها قهرمان لیگ خواهند بود. به طور خلاصه، برد پرسپولیس در هر شرایطی، و همینطور نبردن سپاهان با هر سناریویی باعث قهرمانی پرسپولیس با امتیازات بیشتر خواهد شد.

قهرمانی پرسپولیس با تفاضل بیشتر

پرسپولیس و سپاهان در هفته‌های پایانی، بردهای پرگلی مقابل حریفان‌شان داشتند و ارزش تفاضل گل در هفته‌های پایانی را خوب می‌دانستند. در نهایت، پرسپولیس با برتری 3 گله در تفاضل، وارد هفته آخر می‌شود. موضوعی که با آن‌ها کمک می‌کند با یک مساوی هم قهرمان لیگ شوند. اگر پرسپولیس و پیکان مساوی کنند، و در طرف مقابل سپاهان استقلال را شکست دهد دو مدعی در صدر جدول هم امتیاز خواهند شد. در آن شرایط، سپاهان در صورت برد با اختلاف یک یا دو گله مقابل استقلال، بخاطر تفاضل گل کمتر در رده دوم قرار می‌گیرد و پرسپولیس، به جام قهرمانی می‌رسد.

قهرمانی سپاهان با تفاضل بیشتر

برای رقم خوردن این سناریو، به یک اتفاق بزرگ در ورزشگاه آزادی نیاز است. پیکان باید با توقف پرسپولیس، شانس رقم خوردن این معجزه را به سپاهان بدهد. سپاهان در حال حاضر، تفاضل مثبت 28 را دارد و پرسپولیس، صاحب تفاضل مثبت 31 است. سپاهان در صورت پیروزی با اختلاف 3 گله نسبت به استقلال، به تفاضل گل مشابه پرسپولیس می‌رسد و با گل زده بیشتر صاحب جام قهرمانی می‌شود. برد با اختلاف بیشتر از 3 گل هم همزمان با توقف پرسپولیس آن‌ها را به قهرمانی می‌رساند. سناریویی که رقم زدن آن در ورزشگاه آزادی، کاری دشوار خواهد بود.

قهرمانی سپاهان با امتیاز بیشتر

منطقی‌ترین سناریو برای قهرمانی سپاهان، شاید همین سناریو باشد. برای قهرمانی سپاهان با امتیاز بیشتر، نیاز نیست آن‌ها در آزادی بردی عجیب به دست آورند. سپاهان باید امتیازات کامل را از استقلال بگیرد و امیدوار باشد، مهدی تارتار بتواند با رقم زدن دومین شکست فصل پرسپولیس جام را از دستان آن‌ها خارج کند. پرسپولیس در این فصل، فقط یک بار به آلومینیوم اراک باخته و پیکان، می‌تواند دومین تیمی باشد که آن‌ها را با شکست از زمین خارج می‌کند. در این صورت، پیکان مثل ملوان لیگ اول یا فولاد لیگ هشتم، با بردن مدعی اصلی قهرمانی در هفته آخر جام را جابجا خواهد کرد. با این حال، بررسی سناریوهای هفته آخر نشان می‌دهد پرسپولیسی‌ها، در روز پایانی دست بالاتر را برای رسیدن به جام دارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۸۷۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان