//
کدخبر: ۳۱۸۳۶۷ //

عراق – ایران؛ احتمالا در بزرگترین ورزشگاه عراق

در حالی که فدراسیون فوتبال سوریه شهر امان اردن را به عنوان میزبان بازی های خانگی خود به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کرده است عراقی ها در تلاشند در کشور خود میزبان حریفان باشند.

 عراق – ایران؛ احتمالا در بزرگترین ورزشگاه عراق
به گزارش فرتاک نیوز،

به همین منظور فدراسیون فوتبال عراق استادیوم شهر بصره را به عنوان استادیوم خانگی تیم ملی فوتبال این کشور به AFC معرفی کرده است. Basra Sports City‎ یک ورزشگاه چند منظوره در شهر بصره، عراق است. این ورزشگاه که در سال ۲۰۰۹ شروع به ساخت شده در سال ۲۰۱۳ میلادی به بهره‌برداری رسیده است، ظرفیت ورزشگاه بصره ۶۵٬۲۲۷ نفر است. ورزشگاه بصره از بزرگترین ورزشگاه های کشور عراق است.

این معرفی بدین معنی است عراق بر خلاف دوره قبل می تواند در کشور خود میزبان حریفان در بازی های مقدماتی جام جهانی باشد. عراق در دوره های گذشته به دلیل شرایط کشورش ناشی از جنگ و نا امنی همواره در یکی از کشورهای همجوار بازی می کرد و در برهه ای هم بازی های این تیم در شهرهای مختلف ایران برگزار می شد. اما این بار فدراسیون فوتبال عراق ورزشگاه شهر بصره را به عنوان میزبان دیدارهای تیم ملی عراق معرفی کرده است و باید منتظر ماند و دید که کنفدراسیون فوتبال آسیا در این باره چه نظری خواهد داد.

عراق یکی از همگروه های ایران در دور دوم مقدماتی جام جهانی است و در صورتی که استادیوم بصره برای برگزاری دیدارهای خانگی تیم ملی عراق تایید شود تیم ملی فوتبال ایران هم باید برای بازی با کشور میزبان به این شهر سفر کند.

پیش از این یک منبع موثق در کمیته مسابقات فیفا گفته بود سوریه و عراق حق میزبانی در کشور خود را نخواهند داشت و باید استادیوم هایی در دیگر کشورها را به عنوان میزبان خود به کنفدراسیون فوتبال ایران معرفی کنند. عراق در دور نخست مقدماتی جام جهانی 2022 که به صورت رفت  و برگشت برگزار می شد حق میزبانی نداشت ودر بازی با ایران که در آن دو بر یک برنده شد در اردن به میدان آمد. بازی های دور برگشت در مرحله نخست در منامه و به صورت متمرکز برگزار شد.

فدراسیون فوتبال ایران هم استادیوم آزادی را به عنوان میزبان دیدارهای تیم ملی به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کرده است. بعد از بازدید نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا از استادیوم ها شرایط برگزاری بازی ها در دور دوم مقدماتی جام جهانی مشخص خواهد شد. با توجه به رویه ای که کنفدراسیون فوتبال آسیا در برگزاری بازی ها در پیش گرفته به نظر می رسد مسابقات در کشورها برگزار می شود و از انجام بازی ها به صورت متمرکز خبری نیست. به خصوص که اسپانسرهای فیفا روی برگزاری بازی ها در کشورها با رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید دارند و اعلام کرده اند برگزاری بازی ها به صورت متمرکز به درآمد آنها ضربه می زند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۸۳۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان