//
کدخبر: ۳۱۴۰۰۶ //

ایران_ عراق؛ لطفا برای زخم‌های دل یک ملت برنده شوید

«تیم ملی فوتبال ایران به دلایل مختلف در دیداری حساس محکوم به شکست تیم ملی عراق است»

ایران_ عراق؛ لطفا برای زخم‌های دل یک ملت برنده شوید
به گزارش فرتاک نیوز،

فوتبال در دنیای امروز به عنوان عجیب‌ترین پدیده فرهنگی شناخته می‌شود و علت آن ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و البته اجتماعی آن است.

تیم ملی کشورمان به لطف کابوس‌هایی که فدراسیون‌ قبلی با انتخاب‌هایش بر سر فوتبال کشور آورد در بدترین شرایط برای صعود از مرحله اول مقدماتی جام‌جهانی قرار گرفت و کسب چهار برد در چهار بازی آنهم در حالی که حق مسلم میزبانی از  تیم گرفته شده بود؛ تنها راه بازگشت اقتدار از دست رفته فوتبال ایران شد.

ایران در سه دیدار ابتدایی خود موفق به پیروزی در مقابل هنگ‌کنگ، بحرین و کامبوج شد و حالا در گام آخر باید در مقابل عراق به پیروزی برسد.

دیدار در مقابل عراق یکی از مهمترین بازی‌های تاریخ تیم ملی در سالیان اخیر می‌باشد، البته نه فقط به دلیل صعود به مرحله بعد مقدماتی جام‌جهانی بلکه دلایل دیگری از ابعاد مختلف برای لزوم پیروزی در این دیدار وجود دارد.

اولین دلیل کسب سه امتیاز، نیاز به صعود به عنوان تیم اول برای فوتبالیست‌های کشورمان است که به علت نام، آوازه، شخصیت و سطح فوتبال ایران و بازیکنانش این نیاز ایجاد شده و باید ثابت شود تیم ملی فوتبال ایران از قدرت‌های بلامنازع قاره آسیا بوده تیم‌های درجه دوم قاره نمی‌تواند مانعی برای ملی‌پوشان کشورمان باشند.

دومین دلیل گره خوردن احساسات مردم کشور با فوتبال و تیم ملی است و در روزهایی که کمتر دلخوشی در جامعه پیدا می‌شود و  از رسانه ملی فقط وعده‌های دروغین پخش می‌شود، ملی پوشان با یک برد مقتدرانه دست کم تا یک روز می‌توانند موجی از شادی را در جامعه ایجاد کنند.

در جهان امروز، فوتبال فرصت خوبی برای انتقام گرفتن از روزهای سخت گذشته است، همانطور که هلندی‌ها همواره در فوتبال برای گرفتن انتقام اتفاقات جنگ‌جهانی دوم از آلمان‌ها در کمین هستند، جامعه ایرانی هم با شنیدن نام عراق  سالهای سخت جنگ را بیاد می‌آورد و پیروزی مقابل تیم عراق میتواند همواره برای مردم ایران لذت بخش باشد و ناکامی‌های فوتبالی را هم در دیدار‌های سالیان اخیر مقابل عراق را به فراموشی بسپارد و این موضوع دلیل دیگر لزوم شکست تیم ملی عراق در بازی امشب خواهد بود.

دلیل بعدی این موضوع است که بعد از رفتن ویلموتس و امدن اسکوچیچ خیلی‌های او را شایسته تیم ملی نمیدانستند دلشان هوای کارلوس کیروش سرمربی اسبق تیم ملی را کرده بود اما عملکرد اسکوچیچ تا اینجای کار قابل قبول بوده و پیروزی مقابل عراق عملکردش را مثبت‌تر خواهد کرد، اما نکته اینجاست که شیر پسرهای ایرانی با پیروزی مقابل عراق ثابت خواهند کرد که تأثیر گذاری استعداد و توانایی بازیکنان ایرانی چربش بیشتری نسبت به تأثیر سرمربی دارد و کیروش، اسکوچیچ و هر مربی دیگری باید آرزوی داشتن چنین بازیکنانی را داشته باشد نه اینکه ما آرزوی داشتن آنها را و گواه این حرف عملکرد آقایان در دیگر تیم‌های اسم و رسم دار جهان است که به کنار گذاشتنشان انجامید.

بازی امشب تاثیرات  اجتماعی، فرهنگی بسیاری در کشور دارد و امیدواریم ملی پوشان بدانند با این پیروزی چه شادی را به جامعه تزریق خواهند کرد.

پوریا منصوری

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۴۰۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان