//
کدخبر: ۳۱۸۱۵۲ //

استقلال بالاتر از پرسپولیس و سپاهان تمام رکوردهای لیگ را پشت سر گذاشت

تیم فوتبال استقلال تهران با برد نفت مسجد سلیمان تمام رکوردهای رند لیگ را برای اولین بار پشت سر گذاشت.

استقلال بالاتر از پرسپولیس و سپاهان تمام رکوردهای لیگ را پشت سر گذاشت
به گزارش فرتاک نیوز،

تنها دو هفته تا پایان رقابت های لیگ برتر باقی مانده است و بیستمین دوره این مسابقات نیز در تاریخ جمعه 8 مرداد به پایان خواهد رسید. یکی از دو تیم پرسپولیس یا سپاهان جام قهرمانی را بالای سر خواهند برد و به تعداد قهرمانی های خود خواهند افزود اما در این میان بررسی کلی بیست دوره رقابت های لیگ برتر خالی از لطف نیست.

با وجود اینکه تاکنون پرسپولیس 6 بار و سپاهان نیز 5 بار قهرمانی لیگ برتر را از آن خود کرده اند، اما در بررسی روند کلی رقابت های لیگ برتر، این استقلال است که عملکرد بهتری نسبت به دو رقیب دیگر خود داشته ولی با وجود برخورداری آبی پوشان از بیشترین برد، بیشترین امتیاز، بیشترین گل زده و کمترین گل خورده، اما آنها تنها 3 بار جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر برده اند.

رقابت های لیگ برتر در سه دوره نخست خود با حضور 14 تیم، در دوره های چهارم تا ششم با حضور 16 تیم، در دوره های هفتم تا دوازدهم با حضور 18 تیم و از دوره سیزدهم تاکنون مجددا با شرکت 16 تیم برگزار شده است. تاکنون که 28 هفته از لیگ بیستم سپری شده، استقلال تهران، پرسپولیس، سپاهان، ذوب آهن و سایپا تنها تیم هایی هستند که در تمامی دوره های لیگ برتر حضور داشته اند که قطعا با سقوط یکی از تیم های ذوب آهن یا سایپا به دسته یک، تعداد تیم های همیشه حاضر در لیگ برتر به 4 تیم خواهد رسید مگر اینکه در این دو هفته معجزه ای رخ دهد و سایپا و ذوب آهن هر دو بازی پایانی خود را پیروز شوند و نفت مسجدسلیمان با شکست در دو بازی باقیمانده به دسته یک سقوط کند که امری بعید به نظر می رسد.

استقلال بالاتر از پرسپولیس و سپاهان تمام رکوردهای لیگ را پشت سر گذاشت

در 19 دوره گذشته و 28 هفته ای که از لیگ بیستم گذشته، 610 بازی برگزار شده که در جدول کلی این رقابت ها، استقلال بهترین عملکرد را در تمامی آیتم های موجود به ثبت رسانده است. آبی پوشان روز گذشته موفق شدند با تک گل سبحان خاقانی از سد نفت مسجدسلیمان عبور کنند که این پیروزی، دو رکورد رند و جالب توجه را برای استقلال به ثبت رساند.

آبی پوشان تا پیش از بازی روز گذشته، 299 پیروزی در تاریخ لیگ برتر و 899 گل نیز در این مسابقات به ثمر رسانده بود. گل خاقانی به گل شماره 900 استقلال در لیگ برتر و پیروزی برابر نفت مسجدسلیمان، به سیصدمین برد آنها در این مسابقات تبدیل شد.

استقلالی ها همچنین در هفته نهم لیگ گذشته مقابل تراکتور به یک پیروزی بزرگ دست یافتند. شاگردان آندره آ استراماچونی با نتیجه 4 بر 2 از سد حریف قدرتمند خود عبور کردند. برتری در تبریز، یک نکته ویژه داشت که آن 1000 امتیازی شدن آبی پوشان در تاریخ لیگ برتر بود. استقلال با پیروزی برابر تراکتور، به نخستین تیم تاریخ لیگ برتر تبدیل شد که توانست مجموع امتیازات خود را به 1000 برساند.

پس از استقلال، این پرسپولیس بود که توانست به امتیاز هزار برسد. آنها در هفته های پایانی لیگ نوزدهم موفق شدند به این رکورد ویژه برسند. البته در این میان بحث هایی درخصوص مجموع کلی امتیازات پرسپولیس در میان است. سرخپوشان در چند مقطع با حکم فیفا دچار کسر امتیاز شدند. دو بار در طول تاریخ لیگ برتر از پرسپولیس 6 امتیاز کسر شده است و یک بار هم در لیگ سیزدهم و با رای کمیته انضباطی، یک امتیاز از پرسپولیس به دلیل رفتار تماشاگران این تیم در بازی با داماش کسر شد تا پرسپولیسی ها با احکام انضباطی، 13 امتیاز را از دست داده باشند.

چنانچه این مسئله را نیز مد نظر قرار دهیم، با توجه به اینکه تاکنون پرسپولیس در لیگ برتر 1069 امتیاز به دست آورده اند، حتی با کسر این 13 امتیاز نیز آنها از رکورد کسب هزار امتیاز رد شده اند. سومین تیمی که توانست به این رکورد برسد، سپاهان بود.

اصفهانی ها در آخرین دیدار خود در سال 99 موفق به شکست تراکتور شدند تا با کسب صدرنشینی، پایان شیرینی در سال 99 رقم بزنند و یک رکورد تاریخی دیگر به نام آنها ثبت شد. زردپوشان اصفهانی پس از استقلال و پرسپولیس نام خودشان را به عنوان سومین باشگاه کشور مطرح کردند که از این امتیاز گذر می کند.

بطور کلی در پایان 610 دیداری که این سه تیم در لیگ برتر انجام داده اند، استقلال صاحب 300 پیروزی شده، پرسپولیس 292 بار برنده شده و تعداد بردهای سپاهان نیز 274 مورد است. در تعداد شکست ها نیز آبی پوشان عملکرد بهتری دارند. آنها 117 بار باخته اند در حالیکه این آمار برای پرسپولیس و سپاهان به ترتیب 125 و 136 مورد است. تعداد تساوی های استقلال و پرسپولیس نیز 193 مورد است و سپاهان نیز 200 بار به مساوی رسیده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبر ورزشی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۸۱۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان