//
کدخبر: ۳۱۷۱۷۵ //

معرفی ۱۱ بازیکن منتخب یورو ۲۰۲۰

11 بازیکن منتخب رقابت های یورو 2020 از سوی یوفا انتخاب شدند.

معرفی 11 بازیکن منتخب یورو 2020
به گزارش فرتاک نیوز،

تورنمنت جذاب و فراموش نشدنی یورو 2020 بالاخره دیشب به اتمام رسید و این تیم ملی ایتالیا بود که در شبی نفس گیر و در ضربات پنالتی در خانه انگلیس به برتری رسیده و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

حالا یوفا 11 بازیکن برتر این رقابت ها را انتخاب کرده که در ادامه اسامی آنها را مرور خواهیم کرد.

جیجی دوناروما- ایتالیا

دروازه بان جوان و ایتالیایی عملکرد فوق العاده ای در تورنمنت داشته و به عنوان بهترین بازیکن این جام نیز برگزیده شد. اوج درخشش دوناروما در دیدار فینال برابر انگلیس رقم خورد و او با مهار دو پنالتی نقش مهمی در قهرمانی آتزوری در این مسابقات ایفا کرد.

هری مگوایر- انگلیس

تیم ملی انگلیس در طول تورنمنت فقط دو بار دروازه خود را باز شده دیده و در پنج بازی اول موفق به ثبت کلین شیت شد. بی تردید هری مگوایر در قلب خط دفاعی سه شیرها نقش مهمی در رقم خوردن این کارنامه داشت و با قدرت رهبری خود باعث شد انگلیس از این حیث درخشان ظاهر شود.

جورجیو کیه لینی- ایتالیا

کاپیتان باتجربه آتزوری که در اولین دیدار برابر ترکیه مصدوم شد، در ادامه تورنمنت در خط دفاعی ایتالیا بسیار خوب بازی کرد. کیه لینی در طول این مسابقات علاوه بر درخشش در خط دفاعی، به خوبی تیمش را رهبری کرده و به بازیکنان جوان ایتالیا نیز روحیه می داد.

خواکیم مهله- دانمارک

بی تردید تیم ملی دانمارک را باید شگفتی ساز رقابت های یورو 2020 دانست. آنها بعد از اینکه کریستین اریکسن را به علت حمله قلبی از دست دادند، در ادامه تا نیمه نهایی نیز رسیده و با بدشانسی برابر انگلیس مغلوب شدند. خواکیم مهله در سمت راست خط دفاعی عملکرد در این میان نقش مهمی ایفا کرد و البته اوج درخشش با ارسال پاس گل تماشایی برابر چک رقم خورد.

لوک شاو- انگلیس

لوک شاو در این تورنمنت عملکردی فراتر از انتظار از خود ارائه داد تا در تیم منتخب جام جای گیرد. لوک شاو در دیدار نهایی برابر ایتالیا سریع ترین گل تاریخ فینال یورو را نیز به ثمر رساند، اما این درخشش نیز برای قهرمانی سه شیرها کافی نبود و آنها در ضربات پنالتی مغلوب تیم ملی ایتالیا شدند.

گرانیت ژاکا- سوئیس

تیم ملی سوئیس نیز در یورو 2020 شگفتس ساز ظاهر شد و بی تردید اوج درخشش این تیم غلبه بر مدافع عنوان قهرمانی جهان یعنی تیم ملی فرانسه در ضربات پنالتی بود. گرانیت ژاکا در خط میانی این تیم با قدرت رهبری خود درخشان عمل کرده و یکی از بهترین بازیکنان تورنمنت لقب گرفت.

پل پوگبا- فرانسه

پل پوگبا در این تورنمنت و در ترکیب تیم ملی فرانسه باز هم از رده باشگاهی بهتر ظاهر شده و توانست عملکرد خوبی از خود بر جای بگذارد. گل دیدنی پل پوگبا برابر سوئیس می توانست سند صعود این تیم به دور بعد را قطعی سازد، اما فرانسه در نهایت در شبی عجیب و در ضربات پنالتی مغلوب حریف شد.

رحیم استرلینگ- انگلیس

رحیم استرلینگ که در فصل گذشته در ترکیب منچسترسیتی در بیشتر اوقات فصل نیمکت نشین بود، در ترکیب انگلیس فراتر از انتظار ظاهر شد. گل های مهم برابر کرواسی و آلمان و گرفتن پنالتی سرنوشت ساز مقابل دانمارک در مرحله نیمه نهایی باعث شد رحیم استرلینگ یکی از بهترین بازیکنان تورنمنت لقب بگیرد.

فدریکو کیه زا- ایتالیا

ستاره جوان و ایتالیایی علیرغم سپری کردن فصلی قابل قبول ر ترکیب یوونتوس، در میان 11 بازیکن فیکس روبرتو مانچینی جایی نداشت. اما فدریکو کیه زا در ادامه تورنمنت به قدری درخشان ظاهر شد که به ترکیب اصلی راه یافت و با گل های حساس برابر اتریش و اسپانیا، نقش قابل توجهی در قهرمانی آتزوری ایفا کرد.

کسپر دالبرگ- دانمارک

تیم ملی دانمارک علیرغم شکست برابر فنلاند در بازی ابتدایی، در ادامکه تورنمنت فوق العاده ظاهر شد و بی تردید کسپر دالبرگ یکی از بهترین بازیکنان این تیم بود. عملکرد ردخشان دالبرگ باعث شد تیم های بزرگ اروپایی برای خرید این بازیکن در پنجره تابستانی فعلی اقدام بکنند.

کریستیانو رونالدو- پرتغال

اگرچه پرتغال خیلی زود و در اولین دور حذفی با تورنمنت وداع کرد، اما رونالدو ستاره تیمش در یورو 2020 بود. او با زدن پنج گل عنوان بهترین گلزن را به خود اختصاس داده و در همین تورنمنت بود که به رکورد 109 گل علی دایی رسید. اما این درخشش نیز برای تکرار عنوان قهرمانی پرتغال رد این مسابقات کافی نبود.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۷۱۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان