//
کدخبر: ۳۱۷۰۵ //

ملی‌پوشان والیبال ایران به دنبال اولین برد/ نبرد تفکرات سرمربیان جدید در تقابل ایران و لهستان

تیم ملی والیبال ایران در سومین مسابقه خود در هفته نخست لیگ جهانی سال ۲۰۱۷ در حالی به مصاف لهستان می‌رود که دو تیم تا کنون در رقابت‌های مختلف پانزده بار با هم مسابقه داده اند.

ملی‌پوشان والیبال ایران به دنبال اولین برد/ نبرد تفکرات سرمربیان جدید در تقابل ایران و لهستان
به گزارش فرتاک نیوز،

 و به نقل از  روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم‌های ایران و لهستان در طول تاریخ ۱۵ بار به مصاف هم رفته‌اند که سهم لهستان ۱۰ برد و سهم ایران ۵ پیروزی بوده است.

آخرین رقابت رسمی دو تیم در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو بود که تیم ایران در جدالی تماشایی سه بر دو مغلوب لهستان شد. البته تیم ایران در آخرین مسابقه تدارکاتی خود قبل از شروع لیگ جهانی نیز به مصاف لهستان رفت که نتیجه این مسابقه سه بر صفر به سود لهستان شد.

مهمترین تغییر دو تیم ایران و لهستان در مسابقه هفته نخست لیگ جهانی نسبت به بازی‌های المپیک، تغییر سرمربیان دو تیم است که تفکرات ایگور کولاکوویچ برای تیم ایران و فردیناندو دی جیورجی برای لهستان نقش مهمی در تعیین نتیجه این مسابقه خواهد داشت.

تیم ایران در سال ۲۰۱۳ (نخستین حضور) با هدایت خولیو ولاسکو به مقام نهمی دست یافت، در سال ۲۰۱۴ (دومین حضور) با هدایت اسلوبودان کواچ عنوان چهارمی را به دست آورد، سال ۲۰۱۵ نیز تیم ایران در دومین حضور خود با اسلوبودان کواچ ضمن تثبیت جایگاه خود در جمع هشت تیم برتر، عملکرد خوبی به نمایش گذاشت و در سال ۲۰۱۶ تیم ایران در بین ۱۲ تیم شرکت کننده رتبه هشتم را به دست آورد.

لهستان از سال ۱۹۹۸ سابقه حضور در لیگ جهانی والیبال دارد و امسال برای بیستمین بار در این رقابت‌ها شرکت می‌کند که از نظر تجربه لیگ جهانی چهار برابر والیبال ایران سابقه دارد.

این تیم دو مدال طلا و برنز لیگ جهانی را نیز در پرونده کاری خود دارد که در سال ۲۰۱۱ مقام سومی و در سال ۲۰۱۲ مقام قهرمانی به دست آورده است.

میانگین سنی تیم والیبال لهستان در لیگ جهانی ۲۵ سال و میانگین سنی ایران ۲۶ سال است. میانگین قدی بازیکنان لهستان نیز با ۱۹۸ سانتی متر، دو سانت از ایران (۱۹۶) بیشتر است.

میانگین بازی‌های ملی بازیکنان تیم لهستان ۴۴ مسابقه است و این داده آماری برای ایران ۲۲ است که نشان از تجربه بیشتر لهستانی‌ها در این زمینه دارد.

دو تیم ایران و لهستان برای اولین بار در سال ۱۹۹۸ در رقابت‌های قهرمانی جهان به مصاف یکدیگر رفتند که این مسابقه سه بر صفر به سود لهستان شد.

دو تیم تا کنون ۱۵ بار به مصاف یکدیگر رفتند که ۱۲ بار آن در سه سال اخیر (۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶) بوده است. لهستانی‌ها در ۱۰ مسابقه پیروز میدان بوده اند و ملی پوشان ایران نیز نتیجه پنج مسابقه را به سود خود پایان دادند.

از نظر نتیجه نیز تن‌ها سه مسابقه دو تیم در سه ست برگزار شده است و ۱۲ دیدار در چهار (۶ مسابقه) یا پنج ست (۶ مسابقه) به پایان رسیده است که نشان دهنده جنگندگی دو تیم برای پیروزی است.

تاریخچه مسابقات ایران و لهستان در طول تاریخ به شرح زیر است:

 ۱۹۹۸، قهرمانی جهان: ایران صفر – لهستان ۳

 ۲۰۰۹، جام قهرمانان بزرگ: ایران یک – لهستان ۳

 ۲۰۱۱، جام جهانی: ایران ۳ – لهستان ۲

 ۲۰۱۴، لیگ جهانی: ایران ۳ – لهستان یک

 ۲۰۱۴، لیگ جهانی: ایران ۳ – لهستان صفر

 ۲۰۱۴، لیگ جهانی: ایران یک – لهستان ۳

 ۲۰۱۴، لیگ جهانی: ایران صفر – لهستان ۳

 ۲۰۱۴، قهرمانی جهان: ایران ۲ – لهستان ۳

 ۲۰۱۵، لیگ جهانی: ایران یک – لهستان ۳

 ۲۰۱۵، لیگ جهانی: ایران ۲ – لهستان ۳

 ۲۰۱۵، لیگ جهانی: ایران ۳ – لهستان ۲

 ۲۰۱۵، لیگ جهانی: ایران یک – لهستان ۳

 ۲۰۱۵، جام جهانی: ایران ۲ – لهستان ۳

 ۲۰۱۶، انتخابی المپیک: ایران ۳ – لهستان یک

 ۲۰۱۶، المپیک ریو: ایران ۲ – لهستان ۳

 

منبع: میزان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۷۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان